آنچه در ادامه می‌آید، یک گزارش خبری از وب سایت رند است.

با حضور علی بقایی، اسدالله دهناد (اعضای کنونی) و مهدی اخوان بهابادی، بابک تراکمه و مهدی غیناقی (اعضای جدید) در برج همراه نخستین جلسه هیئت مدیره همراه اول برگزار شد و مهدی اخوان بهابادی به‌عنوان نایب‌رئیس هیئت مدیره و حمید فرهنگ به‌عنوان مدیرعامل همراه اول انتخاب شدند.

پیش‌ازاین علی بقایی، مجتبی جعفری، اسدالله دهناد، غلامرضا مهدوی و بهزاد خان سفید اعضای هیئت مدیره بودند و وحید صدوقی به مدت ۱۲ سال مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران بود. فرهنگ پیش‌تر عضو هیئت مدیره اپراتور سوم کشور (رایتل) بوده است.

بر اساس این گزارش، شرکت ارتباطات سیار ایران با بیش از ۸۹ میلیون سیم‌کارت واگذارشده در ۱۲۴۵ شهر (۱۰۰ درصد شهرها) و ۴۳ هزار روستا (۸۶.۹ درصد روستاها) و بیش از ۷۰ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور، ۹۶.۵ درصد جمعیتی کشور را زیرپوشش دارد.

ضریب نفوذ اپراتور اول ۸۴.۲ درصد و ارتباط رومینگ بین‌الملل آن با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲ کشور جهان برقرار است. همراه اول، علاوه بر اینکه پیشتاز عرضه سیم‌کارت در کشور بوده است، با نوسازی مداوم شبکه خود، به‌روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را نیز دارد.

سال ۱۳۹۳ همراه اول مجوز ارتقاء پروانه ارائه خدمات تلفن همراه به نسل ۳ و بالاتر را دریافت کرد و حالا پس از گذشت کمتر از سه سال، ۱۰۴۲ شهر و ۹۷۰ روستا به شبکه نسل ۳ پیوسته‌اند و ۷۱۰ شهر زیر پوشش شبکه نسل ۴ و ۴.۵ همراه اول قرار دارند.

اپراتور اول در چهار سال گذشته، بر اساس ارزیابی رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) بر اساس استاندارد EFQM، رتبه اول اپراتورهای تلفن همراه کشور را حفظ کرده است.

حمید فرهنگ کیست؟

حمید فرهنگ پیش از این در هیئت مدیره شرکت رایتل (اپراتور پیشتاز در ارائه اینترنت ۳G) حضور داشته است. اما این سمت تنها فعالیت مخابراتی حمید فرهنگ نیست. در کارنامه کاری او مدیریت عاملی شرکت رایتل از سال ۱۳۹۰ به مدت دو سال و همچنین مدیریت شرکت “بهار ارتباط گستر” که شاخص‌ترین محصول این شرکت اپلیکیشن پیام رسانی با نام ساینا (عموما ویژه مشترکین همراه اول) و ارائه خدمات تلفن بین‌الملل ارزان به مشترکین همراه اول در قالب سرویس ۰۵۰، دارنده موافقت اصولی MVNO و پروانه سروکو از سازمان تنظیم مقررات و عرضه کننده خدمات تماس بین الملل به افغانستان با نام تجاری “گپ کارت” و مدیریت عامل شرکت خدمات ماشینی تامین وجود دارد.

یک نکته درباره مدیرعامل جدید همراه اول وجود دارد و آن تغییر نام اوست. حمید فرهنگ پیش از این با نام حمید فرنگ شناخته می شد که گویا نام خانوادگی خود را به “فرهنگ” تغییر داده اند.

زمان شروع به کار حمید فرهنگ به صورت رسمی اعلام نشده است. ولی با توجه به شنیده‌ها و شواهد وی از اول بهمن ماه ۱۳۹۶ کار خود را به عنوان مدیرعامل همراه اول آغاز خواهد کرد.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر