برای پی بردن به قدرت و مزیت فروشگاه اینترنتی، کافی‌ست به موفق‌ترین نمونه آن، یعنی غولی همچون دیجی کالا نگاه کنید. این تنها یک نمونه از فروشگاه‌های اینترنتی بود، صدها نمونه دیگر می‌توانید پیدا کنید که اتفاقا همگی هم درآمد خوبی دارند. حتی اگر الان هم از فروشگاه فیزیکی‌تان درآمد خوبی داشته باشید، باز هم راه اندازی فروش آنلاین را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ چون می‌دانیم که فروشتان چندین برابر می‌شود. اگر الان این کار را نکنید، تا چند وقت دیگر ناچار به انجامش هستید؛ چون رقبای شما در حال آوردن کسب و کارشان به فضای آنلاین هستند.

 

در این مقاله، می‌خواهیم مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی، هزینۀ آن و انواع روش‌های ساخت فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم. با ما همراه باشید، تا 0 تا 100 مراحل ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی را به شما آموزش دهیم. این خبر را بدهیم که انتهای مقاله قرار است یک پیشنهاد خوب از ما بگیرید؛ روشی که با کمک آن، در کوتاه‌ترین زمان و با هزینه‌ای منطقی می‌توانید فروشگاه خود را داشته باشید.

 

فهرست مطالب

مقدمات ساخت و راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

قبل از شروع به ساخت فروشگاه اینترنتی، ابتدا باید مقدمات آن را فراهم نماییم. انتخاب نام دامنه، خرید هاست و تهیه یک سیستم فروشگاه‌ساز مناسب، هر سه از ملزومات و مقدمات راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستند. اما نام دامنه، هاست و سیستم فروشگاه‌ساز چیست؟ چه کاربردی در وبسایت فروشگاهی ما دارند؟!

1- ثبت نام دامنه

وقتی تصمیم به طراحی سایت می‌گیرید، یکی از اولین کلمه‌هایی که به گوشتان خواهد خورد، دامنه است. دامنه یا دامین اسمی است که کاربران را به وب‌سایت شما منتقل می‌کند. نام دامنه سایت شما، دقیقاً همان عنوانی است که بر سردر یک فروشگاه می‌بینید. دامنه‌ها شامل دو قسمت هستند:

الف) نام دامنه: نامی که برای سایتتان انتخاب می‌کنید.
ب) پسوند: پسوندی که کنار نام دامنه قرار می‌گیرد.
برای مثال، پسوند ir. که نشان دهنده ایرانی بودن سایت شماست یا پسوند com. که مخفف commerce است و معمولا نشان دهنده سایت‌های تجاری و بین‌المللی است.

2- تهیه هاست

برای اینکه در فروشگاه خود بتوانید محصولاتتان را معرفی کنید باید از عکس، متن، ویدئو و… استفاده کنید. با ذخیره کردن تمام این اطلاعات در یک فضای اینترنتی، کاربران و مشتریان هر زمانی که بخواهند، می‌توانند با وارد کردن آدرس وبسایت شما، از سایت شما بازدید کنند. به این فضای اینترنتی برای ذخیره اطلاعات سایت، هاست یا فضای میزبانی می‌گو‌ییم.

3- انتخاب یک سیستمِ مدیریتِ محتوای مناسب

سیستمِ مدیریتِ محتوا (CMS)، همان سیستمی است که با کمک آن می‌توانید محتوای وبسایت‌تان را مدیریت کنید. اما چگونه؟!
فرض کنید که یک سایت یا فروشگاه اینترنتی دارید و می‌خواهید عکس، متن، ویدئو، موسیقی، لینک، محصول و… در آن بگذارید. سیستم مدیریت محتوا به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به سادگی و بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی و یا نوشتن صدها خط کد پیچیده، محتواهای مورد نظرتان را در سایت بارگذاری و آن‌ها را مدیریت کنید.

در اصل اگر سیستم مدیریت محتوای سایت یا CMS نبود، شما مجبور بودید برای قرار دادن یک ویدئوی ساده در وبسایت‌تان با زبان‌های مختلفی کد بنویسید، صفحۀ جدید طراحی کنید، این کدها را بارگذاری کنید، خطاگیری کنید و کلی دردسر دیگر که هر آن ممکن است گریبانتان را بگیرد! بنابراین برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی و شروع خرید و فروش آنلاین محصولات در آن، نیاز به یک سیستم سایت‌ساز یا CMS دارید که آن را روی هاستی که تهیه کرده‌اید، نصب کنید.

مراحل ساخت یک فروشگاه اینترنتی

تا اینجا که دانستیم ملزومات و مقدمات ساخت یک فروشگاه اینترنتی چیست؟ و با مفاهیم هریک از آنها آشنا شدیم؛ وقت آن رسیده تا ساخت فروشگاه اینترنتی خود را شروع کنیم و رویای راه‌اندازی کسب و کارمان را محقق سازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا هریک از مراحل ساخت و راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین را به شما آموزش دهیم.

1- انتخاب نام دامنه برای فروشگاه اینترنتی

برای اینکه مشتریان بتوانند از فروشگاه اینترنتی شما بازید و خرید نمایند، نیاز به یک آدرس اینترنتی یا همان دامنه دارید. دامنه‌ها با پسوندها و قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شوند. دامنه‌های IR. ملی و متعلق به ایران هستند و نسبت به دامنه‌های بین‌المللی مانند COM. قیمت بسیار پایین‌تری دارند. در انتخاب نام دامنه برای فروشگاه اینترنتی خود توجه داشته باشید که:

  • این نام به راحتی در ذهن مخاطب برای بازدیدهای بعدی از فروشگاه باقی بماند تا ضمن جذب مشتریان جدید، بتوانید مشتریان قبلی خود را نیز حفظ کنید.
  • در نام دامنه خود از کاراکترهای خط تیره و عدد کمتر استفاده کنید و حتی الامکان نام دامنه همان نام فروشگاه شما باشد.
  • در انتخاب نام دامنه فروشگاه، از نامی استفاده کنید که دو کاراکتر همسان پشت سر هم نباشد.

فرآیند ثبت دامنه بسیار ساده است و در 2 مرحله‌ انجام می‌شود:

الف) اطمینان از موجود بودن دامنۀ مورد نظر

هر آدرس اینترنتی یا همان دامین، متعلق به یک نفر است. بنابراین قبل از ثبت دامنه، باید دامنه مد نظر خود را بررسی کنید تا از خالی بودن آن مطمئن شوید.

ب) ثبت دامنۀ مد نظر

پس از اطمینان از خالی بودن دامنه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دامنه را از طریق یکی از شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات ثبت و تمدید دامنه خریداری کنید و توجه داشته باشید برای ثبت دامنه ir، ملزم به ارائه مدارک شناسایی خواهید بود.

2- خرید هاست مناسب

قبل از اقدام به خرید هاست ابتدا باید با دو اصطلاح فضای هاست (Disk Space) و پهنای باند (Bandwidth) آشنا شوید تا در بررسی‌های خود برای خرید یک هاست مناسب دچار اشتباه و سردرگمی نشوید.

الف) فضای هاست (Disk Space): 

به حجمی که در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید فایل‌های سایت، ایمیل‌ها و… را روی آن آپلود نمایید، فضای هاست گفته می شود. فضای هاست مانند حجم هارد دیسک کامپیوتر یا کارت حافظه موبایل شماست و هر چقدر حجم بیشتری داشته باشد، اطلاعات بیشتری را می‌توانید روی آن ذخیره نمایید.

ب) پهنای باند (Bandwidth): 

پهنای باند را می‌توان به ترافیک در یک چهارراه تشبیه کرد. هرچه در این چهارراه ترافیک کمتری باشد، کاربران سریع‌تر می‌توانند سایت شما را باز کنند. بنابراین اگر می‌خواهید چند کاربر به صورت همزمان محتوای سایت شما را مشاهده کنند و مشکلی از بابت دیدن محتوای سایت نداشته باشند، باید پهنای باند شما زیاد باشد تا ترافیک بازدیدکنندگان روی سرعت سایت شما تاثیری نداشته باشد.

ویژگی‌های یک هاست خوب:

تهیه یک هاست مناسب برای وبسایت، بسیار اهمیت دارد. چراکه اگر هاست قدرت کافی برای پردازش اطلاعات سایت و پاسخ دهی به هزاران کاربر که در حال مشاهده محصولات و خرید از فروشگاه شما هستند را نداشته باشد، با عدم رضایت و از دست دادن مشتری روبه‌رو خواهید شد. بنابراین یک هاست خوب باید:

  • همیشه در دسترس کاربران باشد و نباید دائما قطعی داشته باشد.
  • باید پرسرعت باشد تا کاربران بدون معطلی از سایت شما بازدید کنند.
  • باید امنیت داشته باشد و در مقابل حملات اینترنتی مقاوم باشد.
  • هزینه استفاده از هاست باید برای شما مناسب و اقتصادی باشد.
  • باید پشتیبانی خوب و دائمی داشته باشد.
  • باید امکان پشتیبان‌گیری یا Backup را داشته باشد.

3- انتخاب سیستم فروشگاه‌ساز مناسب

فروشگاه‌ساز، سیستمی است که به کمک آن می‌توانید یک فروشگاه شبانه روزی در بستر وب برای خود ایجاد کنید، آن را مدیریت کنید و هر محصولی که بخواهید در آن بفروشید. فروشگاه‌سازها به نوعی سیستم مدیریت محتوا یا CMS نیز محسوب می‌شوند. CMSها به دوستۀ اشتراکی (SAAS) و متن باز (Open Source) تقسیم می‌شوند.

الف) سیستم مدیریت محتوای متن باز یا Open Source

کد باز، متن باز یا اُپن سورس یعنی اینکه شما می‌توانیدبه کدهای سیستم دسترسی پیدا کنید و آن را تغییر دهید. وقتی‌ که به کدها دسترسی داشته باشید، خودتان یا برنامه‌نویسی که استخدام می‌کنید، می‌توانید تغییرات دلخواهتان را در ظاهر و باطن سایت ایجاد کنید و خطاهای آن را برطرف کنید.

ب) سیستم مدیریت محتوای  SAAS

سیستم‌های SAAS، امکانات سیستم‌های متن باز را دارند، منتها با این تفاوت که به کدهای آن‌ها دسترسی ندارید و باید آن را از شرکت‌های ارائه‌دهندۀ سیستم‌ مدیریت محتوای اشتراکی به صورت اشتراک سالیانه، ماهیانه یا بستۀ محصول خریداری کنید. سیستم فروشگاه‌ساز پرتال، جز سیستم‌های مدیریت محتوای اSAAS، محسوب می‌شود.

با خرید بسته‌های سایت‌ساز پرتال، دیگر دغدغه خرید هاست و دامنه را ندارید؛ چون همۀ این‌ها را در یک بسته و باهم دریافت می‌کنید. چه چیزی بهتر از این؟!

تا اینجا که با سه مرحله از اصلی‌ترین مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا شدید و دانستید با استفاده از سیستم‌های فروشگاه‌ساز می‌توانید وبسایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید؛ در ادامه به چند نمونه از بهترین فروشگاه سازها اشاره خواهیم کرد، تا در نهایت با انتخابی منطقی، ساخت فروشگاه آنلاین خود را آغاز کنید.

انتخاب بهترین سیستم فروشگاه‌ساز

انتخاب بهترین سیستم فروشگاه‌ساز یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت یک فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود. سیستم‌های فروشگاه‌ساز مختلفی برای ساخت فروشگاه اینترنتی وجود دارند که هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. برخی از این سیستم‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شوند، اما برای اینکه بتوانید امکانات آنها را توسعه دهید نیاز به پرداخت هزینه برای خرید افزونه و ماژول دارید. اما برخی دیگر که به صورت پولی و با پرداخت حق اشتراک سالیانه و ماهانه عرضه می‌شوند. از سیستم‌های معروف بازار برای ساخت فروشگاه اینترنتی و ویژگی‌های آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- ووکامرس

وردپرس از پر طرفدارترین سیستم‌های سایت‌ساز است ولی به تنهایی قابلیت فروشگاه شدن ندارد و بیشتر برای سایت‌های خبری و وبلاگ نویسی حرفه‌ای مناسب است. اما امکان ساخت فروشگاه اینترنتی را با استفاده از افزونه ووکامرس فراهم کرده است. لازم به ذکر است که ووکامرس به تنهایی یک سیستم مدیریت محتوای متن باز نیست؛ بلکه افزونه‌ای است که روی CMS وردپرس نصب می‌شود و به آن یک سیستم فروشگاهی اضافه می‌کند.

دسترسی به امکانات اولیه در این سیستم برای ساخت سایت فروشگاهی، کاملا رایگان است. اما برای داشتن یک فروشگاه حرفه‌ای، باید هزینه‌های مختلفی را برای خرید افزونه، خرید قالب فروشگاهی مناسب و استخدام یک پشتیبان برای رفع مشکلات سایت بپردازید.

ویژگی‌های فروشگاه‌ساز ووکامرس

  • متاسفانه سایت‌ساز وردپرس از کپی رایت در ایران در امان نیست.
  • بسیاری از قالب‌ها و افزونه‌هایی که توسط مارکت‌های بزرگ فارسی برای این سیستم ارائه می‌شوند نسخه اورجینال نیستند و بخاطر نال بودن در آینده مشکلات امنیتی بسیار زیادی برای شما ایجاد خواهند کرد.
  • به دلیل محبوبیت و استفاده زیاد از آن، احتمال هک شدن سایت بالاست.
  • برای استفاده از این سیستم، ناچار به استخدام یک توسعه دهنده هستید.
  • هزینه پشتیبانی از این سیستم بالاست.

2- فروشگاه‌ساز پرستاشاپ

پرستاشاپ هم یکی از سیستم‌های فروشگاه‌ساز معروف بازار است که در مقایسه با ویژگی‌های فروشگاه‌ساز ووکامرس، انتخاب بهتری محسوب می‌شود. چراکه این سیستم مخصوص طراحی فروشگاه اینترنتی نوشته شده است.

ویژگی‌های فروشگاه‌ساز پرستاشاپ

  • در ایران دارای نماینده رسمی و تایید شده است.
  • برای دسترسی به امکانات بیشتر در فروشگاه خود، نیاز به خرید قالب و ماژول دارید.
  • نبود منابع آموزشی کافی برای کار با سیستم.
  • نیاز به استخدام پشتیبان و متخصص برنامه‌نویس برای توسعه آن.
  • قیمت‌های بالای افزونه و قالب از مرجع رسمی پرستاشاپ.
    برای داشتن یک قالب حرفه‌ای(آماده) در فروشگاه اینترنتی خود که ظاهری مناسب و کاربرپسند داشته باشد، حداقل مبلغی بین 400 تا 900 هزار تومان باید بپردازید.

3- فروشگاه‌ساز جوملا

فروشگاه‌ساز جوملا نیز مشابه وردپرس است، با این تفاوت که از پلاگین اختصاصی برای ساخت فروشگاه اینترنتی توسط آن استفاده شده است.
برای ساخت سایت فروشگاهی با استفاده از جوملا هم دقیقا همان محدودیت‌های موجود در فروشگاه‌ساز ووکامرس وجود دارد و برای توسعه و استفاده از پشتیبانی آن نیازمند استخدام پشتیبان و برنامه‌نویس و صرف هزینه‌های بالایی هستید.

4- فروشگاه‌ساز پرتال

خب برسیم به یک فروشگاه ساز ایرانی که مخصوص خودمان و توسط یک تیم حرفه‌ای طراحی شده است؛ یعنی فروشگاه ساز پرتال!  با کمک این سیستم، با توجه به نوع کسب‌و‌کار و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، چندین انتخاب پیش روی شما قرار دارد. تعرفه طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی با استفاده از سیستم پرتال، را خودتان می‌توانید ببینید و یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

با انتخاب هریک از این طرح‌ها برای ساخت فروشگاه اینترنتی دیگر نیازی به خرید جداگانۀ قالب، هاست، دامنه و هیچ افزونه ای به صورت جداگانه برای توسعه آن نخواهید داشت. کافی‌ست یک بسته را فعال کنید؛ تا بقیه کار را پشتیبانان برای شما انجام دهند. خبر خوب این است که برای کار با سایت‌های پرتال، نه نیازی به دانش فنی و کدنویسی دارید، و نه شخصی که مدیریت سایت را به او بسپارید؛ چون آنقدر ساده است که خودتان هم می‌توانید از پس آن بربیایید. اگر باورتان نمی‌شود، مقاله «آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی» را مطالعه کنید تا ساخت فروشگاه در پرتال را یاد بگیرید.

  • ارائه قالب‌های متنوع، رایگان و کم حجم
  • محیط کاربری ساده و کاربر پسند
  • پشتیبانی دائم و رایگان
  • استفاده بدون نیاز به دانش و تخصص برنامه‌نویسی
  • امکان شخصی‌سازی رایگان قالب‌ها
  • به روز‌رسانی دائمی

پرتال امکان تست رایگان 7 روزه را برای شما فراهم کرده تا با خیالی آسوده، امکانات و ویژگی‌های این سیستم حرفه‌ای را بررسی و بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی مدیریت یک فروشگاه اینترنتی را تجربه کنند. اگر هم نخواستید از سرویس استفاده کنید، چیزی از دست نداده‌اید. هر چند اگر آن را امتحان کنید، بعید است بیخیال آن شوید! پس اگر می‌خواهید بدون نیاز به دانش فنی و کدنویسی، در کمتر از یک ساعت صاحب یک فروشگاه اینترنتی شوید، همین حالا فروشگاه خود را ایجاد کنید:

 

ساخت فروشگاه اینترنتی

 

با استفاده از پرتال، چه چیزهایی به‌دست می‌آورید؟

خب حالا ببینیم اصلا چرا باید بین این فروشگاه سازها، پرتال را انتخاب کنیم؟ در ادامه تنها به چند مورد از مزیت‌های فروشگاه ساز پرتال اشاره کرده‌ایم. اگر می‌خواهید مفصل دربارۀ آن بدانید سری به مقاله «35 دلیل برای انتخاب پرتال» بزنید.

1- نیاز به خرید هاست ندارید

یکی از فرآیندهای زمانبر طراحی سایت، انتخاب و خرید هاست است. اما با استفاده از پرتال، این موضوع حل شده است؛ چون روی پرتال، فضایی برای شما در نظر گرفته شده است که می‌توانید تمام محتواهای مربوط به معرفی محصولات خود را به راحتی در این فضا قرار داده و حتی نگران افزودن محصولات بیشتر هم در فروشگاه خود نباشید.

پهنای باند ارائه شده و فضایی که برای ساخت هر فروشگاه با سیستم پرتال در نظر گرفته شده است نیز از حجم مناسبی برخوردار است. همچنین در این سیستم، دغدغه گرفتن بک‌آپ از سایت‌ها را نخواهید داشت و پشتیبان‌گیری به صورت دوره‌ای و منظم از همه سایت‌ها توسط پرتال، صورت می‌پذیرد.

2- یک دامنه رایگان خواهید داشت

همانطور که قبلا اشاره کردیم انتخاب نام دامنه مناسب و ثبت آن یکی از ملزومات راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌باشد تا از طریق این آدرس، سایت شما در دسترس کاربران قرار گیرد. حالا با استفاده از سیستم فروشگاه‌ساز پرتال دیگر دغدغه خرید و ثبت نام دامنه سایت را نخواهید داشت چراکه پرتال با ارائه دامنه رایگان با پسوندهای IR. و COM. در پکیج‌های خود، شما را برای همیشه از اینکار بی‌نیاز کرده است.

3- نیازی به استخدام توسعه دهنده ندارید

همانطور که گفتیم برای استفاده از سیستم‌های فروشگاه‌ساز به جز پرتال، یا باید از تخصص برنامه‌نویسی کافی برخوردار باشید و یا برای افزایش امکانات فروشگاه خود نیاز به استخدام توسعه دهنده خواهید داشت که خود مستلزم صرف هزینه‌های بسیار بالایی می‌باشد. اما در فروشگاه‌ساز پرتال نیاز به استخدام توسعه دهنده سیستم، نخواهید داشت. چراکه تیم توسعه دهنده پرتال همواره در تلاش است تا سیستم سایت‌ساز خود را متناسب با نیازهای روز و امکانات قابل انتظار از هر وبسایت فروشگاهی، توسعه دهد.

4- پشتبانی 24 ساعته دارید

هنگام استفاده از  هر یک از سیستم‌های فروشگاه‌ساز بازار به جز پرتال، اگر مشکلی با سیستم برای شما پیش بیاید و از دانش کافی برای رفع آن برخوردار نباشید، برای حل آن ناچارید به یک پشتیبان مراجعه کنید و از وی بخواهید تا مشکل سایت را برطرف کند، در نتیجه مجبور به پرداخت هزینه‌ی بالای پشتیبانی خواهید بود.

اما در استفاده از فروشگاه‌ساز پرتال، با همان هزینه‌ای که برای خرید هر یک از پکیج‌های ساخت سایت، پرداخت کرده‌اید، می‌توانید تا مدت یک سال از پشتیبانی رایگان کارشناسان پرتال، استفاده کنید. اصلی‌ترین مزیت استفاده از پشتیبانی پرتال در حفظ امنیت سایت شماست، چراکه پشتیبان از خود مجموعه پرتال است و به کل سیستم تسلط دارد و دیگر جای هیچ‌گونه نگرانی بابت تزریق کدهای مخرب به سایت، وجود ندارد.

تیم پشتیبانی پرتال به صورت 24/7 یعنی به صورت شبانه روزی و در تمام ایام هفته، حتی تعطیلات از طریق وبسایت پرتال، ایمیل و یا پاسخگویی به خطوط اختصاصی شماره 02163404 داخلی 2، همراه مشتریان خود خواهد بود. همراهان و کاربران پرتال بدون هیچ نگرانی در هر زمان که نیاز به مشاوره و یا رفع مشکل سایت داشتند در کمترین زمان با پشتیبانان و کارشناسان تیم پشتیبانی، در ارتباط خواهند بود.

5- برای افزایش امکانات نیازی به پرداخت هزینه جداگانه ندارید

پرتال با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی و همچنین شیوه‌های نوین تجارت آنلاین، دائماً در حال بروز‌رسانی و اضافه کردن امکانات قابل توجهی به سیستم خود می‌باشد. اما برای افزایش این امکانات و فعال‌سازی آن‌ها در سایت شما، هزینه اضافی دریافت نمی‌کند. پرتال به محض اضافه کردن هر امکان جدیدی به سیستم سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز، آن را در کلیه سایت‌ها نیز اعمال می‌کند تا امکانات جدید در دسترس همه کاربران سیستم پرتال، قرار بگیرد.

6- خیالتان بابت امنیت سایت راحت است

سیستم‌های آماده برای ساخت سایت و فروشگاه، به دلیل ارزان بود و استفاده بالا از آنها، خوراک هکرها برای نفوذ به سایت، اعمال خرابکارانه و اختلال در آنها هستند. از طرف دیگر از آنجا که برای مدیریت و حفظ امنیت سایت‌ها، نیاز به تخصص و دانش کافی وجود دارد و معمولا مدیران سایت از دانش برنامه‌نویسی کافی برخوردار نیستند، با کوچکترین حملاتی از سوی هکرها، کل سایت دچار اختلال می‌شود.

اما در سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز پرتال از آنجاکه هسته کلی سیستم پرتال عمومی نبوده و در دسترس همگان نیست، هیچ هکری قدرت نفوذ به آن و ایجاد اختلال در سیستم را نخواهد داشت، بنابراین از امنیت بالایی برخوردار هستند. گذشته از این تیم فنی و امنیتی پرتال همواره در حال افزایش امنیت سایت‌هاست و هیچ مشکل امنیتی متوجه سایت‌های ساخته شده با سیستم پرتال، وجود نخواهد داشت.

7- قالب‌های متنوع و کم حجم در اختیارتان است

ظاهر سایت، مثل ویترین فروشگاه شماست. هرچه این ویترین جذاب‌تر و منظم‌تر باشد، عدۀ بیشتری ترغیب به بازدید از فروشگاه خواهند شد. تیم طراحی سایت پرتال، قالب‌های متنوع و جذابی را با وسواس و حساسیت بسیار زیاد، متناسب با هر سلیقه‌ای، طراحی نموده است. مهم‌تر از همه اینکه هیچ هزینه‌ای بابت استفاده از این قالب‌ها از شما گرفته نمی‌شود و شما می‌توانید هر قالبی را که می‌پسندید، کاملاً رایگان به عنوان ویترین فروشگاه خود انتخاب کنید. خودتان قالب های پرتال را ببینید.

در ضمن، هرگز نگران تغییر ویترین فروشگاه خود نباشید، هر زمان که تصمیم به تغییر دکوراسیون فروشگاه خود گرفتید، به راحتی می‌توانید این قالب را کاملاً رایگان، با قالب دیگری تعویض نمایید.

قالب های فروشگاه ساز پرتال

8- سایت‌تان واکنش‌گرا (آماده برای موبایل و تبلت) است

راستی از الگوریتم جدید گوگل به اسم  mobile first index چیزی شنیده‌اید؟ گوگل با این الگوریتم جدید رسما اعلام کرد که ابتدا نسخه موبایل سایت شما را بررسی می‌کند. حتی اگر در ابزارهای تحلیلی به رفتار کاربران‌تان نگاه کنید، می‌بینید که بیش از 60 درصد آن‌ها سایت را با گوشی یا تبلت باز کرده‌اند. پس طراحی سایت ریسپانسیو که در هر دستگاهی قابل دسترسی باشد، موضوع بسیار مهمی است. سایت های پرتال، همگی ریسپانسیو هستند و از این بابت خیالتان راحت باشد.

9- فوری، مقرون به صرفه و اقتصادی است

آیا می‌دانید برای داشتن یک سایت حرفه‌ای با استفاده از روش‌های طراحی سایت معمول در بازار، باید حداقل مبلغ 5 میلیون تومان هزینه کنید؟! ولی این تمام ماجرا نیست و شما باید در کنار این هزینه، هزینه‌های مدیریت، آموزش، پشتیبانی و… را نیز به صورت جداگانه بپردازید.
اما با استفاده از سیستم سایت‌ساز و فروشگاه‌ساز پرتال، در سریع‌ترین زمان ممکن حتی کمتر از یک ساعت و البته با هزینه‌ای بسیار مناسب، سایت فروشگاهی حرفه‌ای خواهید داشت.
در مقابل اگر فروشگاه ساز پرتال را داشته باشید، نیازی به هیچ یک از این هزینه‌های جاری نخواهید داشت. تنها یک هزینه (بسیار مناسب) اولیه می‌پردازید، بعد از آن، تنها یک هزینه تمدید سالانه که آن هم شامل تخفیف است را می‌پردازید. این هزینه در مقابل درآمدی که قرار است تا چند ماه دیگر نصیب‌تان شود، هیچ است!

10- همیشه همراه برای رشد کسب‌و‌کارتان خواهد بود

رشد و بازاریابی یک سایت اینترنتی نیاز به تخصص و دانش کافی و آشنایی با بازار دارد. بنابراین بهتر است همیشه از متخصصان و مشاورانی در زمینه بازاریابی دیجیتال برای رشد و توسعه کسب‌و‌کار خود کمک بگیرید. پرتال نیز بعد از طراحی و ساخت سایت، شما را تنها نخواهد گذاشت و هر زمان که بخواهید در کنار شما خواهد بود تا کسب و کار خود را هر روز بیش از پیش، رونق دهید.
پرتال محصولی از شرکت رسانه تجارت نوین است که در زمینۀ بازاریابی دیجیتال فعالیت دارد و خدمات گسترده‌ای را در این زمینه به صورت تخصصی به کسب‌و‌کارهای آنلاین، ارائه می‌دهد. بنابراین پرتال تنها در زمینه طراحی سایت همراه شما نیست، بلکه در صورت تمایل در مسیر رشد کسب و کارتان نیز شما را همراهی خواهد کرد.

11- امکات عودت وجه پس از خرید وجود دارد

سیستم پرتال، همواره در تلاش است تا بهترین خدمات و امکانات را با قیمتی مناسب به مشتریان خود ارائه دهد. با این وجود، اگر در استفاده از سیستم فروشگاه‌ساز پرتال برای ساخت سایت فروشگاهی خود، احساس کردید این سیستم پاسخگوی نیازهای شما نیست و یا به هر دلیلی از پشتیبانی پرتال رضایت نداشتید، این امکان برای شما فراهم شده است تا یک ماه پس از تهیه هریک از پکیج‌های پرتال، درخواست بازگشت وجه نمایید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با مقدمات و مراحل ساخت یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای آشنا سازیم. همچنین فروشگاه‌سازهای موجود در بازار را معرفی و ویژگی‌های هریک را شرح دادیم. در ادامه نیز با معرفی سیستم فروشگاه‌ساز پرتال به بررسی امکانات و ویژگی‌های آن به عنوان سیستمی مناسب برای ساخت و راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای، پرداختیم.
اگر شما هم تصمیم دارید از سیستم فروشگاه‌ساز پرتال برای راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی و رونق دادن به کسب و کار خود استفاده نمایید، تیم کارشناسی و پشتیبانی پرتال در هر ساعت از شبانه روز به صورت کاملا رایگان، آماده پاسخگویی به تمام سئوالات شما در زمینه ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی، جذب مشتری، بازاریابی و فروش آنلاین، می‌باشد.
پس همین حالا برای ثبت نام و ایجاد فروشگاه اینترنتی‌تان به صفحه فروشگاه ساز پرتال مراجعه کنید، یا اینکه هر سؤالی دارید با شماره تلفن 02163404 داخلی 2، تماس بگیرید؛ تا کارشناسان شرکت به شما مشاوره دهند.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر