تصور کنید عازم سفری هستید که هیچ شناختی از مقصد آن ندارید. نه خیابان‌ها و نه آب‌وهوا و نه شرایط اجتماعی و نه میزان هزینه‌ها را می‌دانید. در این شرایط شاید بتوانید یک سری اطلاعات سطحی و مقدماتی را از برخی اقوام و نزدیکان کسب کنید، ولی مطمئنا این اطلاعات کافی نیست. مضاف بر اینکه احتمال دارد دانستن برخی موضوعات و مسائل برای شما حیاتی باشد. ممکن است با یک تغییر جدی آب‌وهوایی یا نوسانات سریع اقتصادی مواجه شوید. بنابراین خاطره یا تجربه یک دوست یا یک فامیل نمی‌تواند تضمینی بر حل مشکلات و نیازهای شما در طول سفر باشد. شما باید به منابع اطلاعاتی موثق و البته آنلاینی دسترسی داشته باشید تا در هر لحظه از تصمیم‌های خودتان کمترین ضریب خطا را داشته باشید و  همه اینها از مزایای تکنولوژی در سفر است.

[calling_909]

آگاهی از آب‌وهوا

اولین قدم برای سفر این است که شناختی از مقاصد مختلف داشته باشید. اگر قرار است در فصل سرما به یک سفر تفریحی و سیاحتی بروید لازم است شهرهایی را انتخاب کنید که شرایط آب‌وهوایی آن برای وضعیت شما مناسب باشد. ممکن است شما در برنامه سفرتان بخواهید عازم شهری باشید که در ان خبری از سرما نباشد.  بنابراین یک اپلیکیشن هواشناسی گزینه مناسبی برای این نیاز شما خواهد بود. پیشرفت تکنولوژی در تلفن‌های همراه این امکان را برای شما فراهم کرده تا این برنامه‌ها را به صورت آنلاین در تلفن‌های همراه‌تان نصب کنید. ولی ممکن است غیر از اپلیکیشن‌های پیشنهادی موبایل، خودتان از برنامه خاصی استفاده کنید. AccuWeather ،yahooweather و همین طور theweatherchannel از جمله برنامه‌های محبوب و پرطرفدار در حوزه هواشناسی هستند.

آگاهی از نقشه‌ها و مسیرها

اپلیکیشن-سفر

اگر سفر خود را با یک تور و آژانس و طبق یک برنامه پیشنهادی و از پیش تعیین شده انجام بدهید، ممکن است بدون توجه به آدرس‌ها و موقعیت‌ها سفرتان به پایان برسد. شاید در طول سفر خودتان هرگز نفهمید که کدام خیابان‌ها و کدام مراکز، مراکز پرتردد و مهم شهر هستند، یا جاذبه‌های گردشگری مهم آن شهر کجا بوده. اما داشتن اطلاعاتی کلی نسبت به مسیرها و نقشه‌ها، این امکان را برایتان فراهم می‌کند که جدا از برنامه پیشنهادی تورها، برنامه و تفریح خودتان را داشته باشید.

اهمیت این مساله وقتی دوچندان می‌شود که شما بدون راهنمای تور و با تصمیم خودتان بتوانید مسافرت کنید. بنابراین باید به برنامه‌ای فراتر از یک نقشه کاغذی مجهز باشید. اپلیکیشن‌های مسیریاب طی چند سال اخیر آنچنان رشد و پیشرفتی داشته‌اند که شما می‌توانید به صورت آنلاین و حتی آفلاین فاصله زمانی خودتان تا مقصد و حتی مسیرهای جایگزین را در تیررس داشته باشید. Waze با داشتن راهنمای صوتی فارسی، پرطرفدارترین برنامه مسیریاب است و بعد از آن هم برنامه‌هایی مثل here wego، apple map  و google map  مورد توصیه کابران در فضای مجازی است.

آگاهی از اماکن عمومی در شهرها

یکی از دردسرها برای مسافران این است که نمی‌دانند در کدام رستوان می‌توانند طعم یک غذای خوب را تجربه کنند و یا در کدام بازار خریدهای مناسب را انجام بدهند. این مساله بعضی وقت‌ها باعث شده که شما در حین سفر خود حتی خاطرات بدی از رستوران، مرکز خرید و یا دیگر اماکن عمومی در ذهن داشته باشید. اما اپلیکیشن Foursquare این ویژگی را دارد که شما نظرات مختلف مسافران و حتی شهروندان را درباره آن رستوران یا مرکز را داشته باشید.

اسنپ-تریپ

رزرو هتل و اطلاع از مراکز اقامتی مناسب

اما مهمترین رکن انکارناپذیر هر سفری این است که شما یک محل امن را برای استراحت و اسکان موقت انتخاب کنید. ممکن است این مکان یک هتل یا یک متل یا یک مسافرخانه و یا یک اقامتگاه کاملا بومی باشد. اسنپ تریپ، دقیقا این امتیاز را برای گردشگران ایجاد کرده است که شما حتی قبل از سفر به یک شهر از مراکز اقامتی آن اطلاعات لازم را کسب کنید و با اتکا بر همین اطلاعات آنلاین و موثق در تصمیم‌گیری خود بدون هیچ دغدغه و نگرانی عمل کنید. شما با رزرو به موقع هتل خود این امکان را دارید که حتی در محاسبه هزینه‌ها و سایر برنامه‌های تفریحی و چه بسا شغلی خود زمان‌بندی دقیقی داشته باشید.

اسنپ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما است و اطلاعات بیش از 800 هتل و اقامتگاه در آن وجود دارد. این سرویس که اپلیکیشن هم دارد، جز رزرو هتل های ایران، امکان برنامه‌ریزی سفرهای کاری و رزرو گروهی را هم فراهم می‌کند.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر