اگه پیج اینستاگرام دارید و محتوای ویدیویی منتشر می‌کنید، حتماً آن پیام دردناک و معروف اینستاگرام را دیده‌‌اید و حرص بلاک شدن ویدیوتان را خورده‌اید؛ بگذارید داغ دلتان را تازه کنم:

یکی از دلایل اصلی حذف شدن پست‌های شما، حق کپی‌رایت آهنگ‌هایی است که در محتوای خود استفاده می‌کنید. شاید بیشتر بلاک‌ها بخاطر موزیک اتفاق می‌افتد. درواقع، ربات‌ها موسیقیِ دارای حق کپی‌رایت و موزیک بدون کپی‌رایت را تشخیص می‌دهند. اگر موسیقی استفاده شده در ویدیوی شما حق کپی‌رایت باشد، محتوای شما حذف می‌شود.

حواستان باشد که اگر ویدیوهای شما چندین بار به دلیل کپی‌رایت حذف شوند، ممکن است صفحه‌ی شما بسته شود و می‌دانید که برگرداندن دوباره‌ی آن چه درسری دارد. بنابراین همان اول کار بروید سراغ موزیک‌های رایگان و بدون کپی‌رایت تا  اینستاگرام با شما سرشاخ نشود. در ادامه این مقاله، مهم‌ترین منابع دانلود موزیک بدون کپی‌رایت را به شما معرفی می‌کنیم.

حق کپی‌رایت موسیقی چیست؟

یکی از پیچیده‌ترین قوانین کپی‌رایت در جهان، کپی‌رایت مربوط به موسیقی است.  اما خب کپی رایت است دیگر؛ بیش‌تر پلتفرم‌هایی که کاربران در آن ویدیو بارگذاری می‌کنند، مجهز به ربات‌هایی هستند که موسیقی دارای کپی‌رایت را شناسایی می‌کنند. در این صورت، محتوای موردنظر حذف شده و به ادمین کانال یا صفحه اخطار داده می‌شود. اگر نمی‌خواهید در اینستاگرام و یوتیوب با چنین مشکلاتی روبه‌رو شوید، باید از موسیقی بدون حق کپی‌رایت استفاده کنید.

موزیک بدون کپی‌رایت چیست؟

موسیقی بدون حق کپی‌رایت درواقع موزیکی است که خود صاحب اثر یا تولیدکننده آهنگ اجازه داده که همه افراد بدون پرداخت هزینه از آن استفاده کنند. این موسیقی بدون کپی‌رایت است و به راحتی در هر محتوایی قابل استفاده خواهد بود.

یافتن موسیقی بدون حق کپی‌رایت کار سختی نیست؛ منابع مختلفی برای دانلود موسیقی وجود دارد و شما می‌توانید انواع موسیقی را با هر سلیقه‌ای در این منابع پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنید.  کافی است که از منابع رسمی معرفی شده استفاده کنید. منابع موسیقی به دو بخش کانال‌های Youtube و وب‌سایت‌ها تقسیم می‌شوند. در ادامه هرکدام را به طور مفصل برای شما شرح می‌دهیم.

معرفی سایت‌های دانلود موزیک بدون کپی‌رایت

برای دانلود موسیقی بدون کپی‌رایت می‌توانید از سایت‌های مرتبط برای دانلود این موسیقی‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید به‌راحتی هر آهنگی را از سایت‌های دانلود موسیقی معرفی شده به صورت رایگان دریافت کرده و در ویدیوهایتان استفاده کنید. کافی است روی موزیک موردنظرتان کلیک کرده و آن را دانلود کنید.

برخی از بهترین سایت‌های دانلود موسیقی بدون کپی‌رایت را در ادامه معرفی کردیم.

وب‌سایت دانلود موزیک بدون کپی‌رایت mixkit

یکی از بهترین سایت‌ها برای دانلود موسیقی بدون کپی‌رایت، وب‌سایت mixkit است که بهترین آهنگ‌ها را به‌صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد. این سایت چندین مزیت بزرگ دارد؛ اول اینکه موزیک ویدیوی رایکان هم دارد، یعنی شما می‌توانید کلیپ‌های متنوع را از این وبسایت دانلود کرده و در ویدیوهای خودتان استفاده کنید. دوم اینکه این سایت با سرعت زیادی درحال رشد و پیشرفت است و هر هفته آهنگ‌ها و کلیپ‌های بدون کپی‌رایت جدید به آن اضافه می‌شود. به‌طوری‌که هربار که از این سایت بازدید می‌کنید موارد جدیدی را خواهید دید.

باوجوداینکه کلیپ و موزیک بدون کپی‌رایت در این سایت رایگان است، کیفیت فایل‌ها در بالاترین حالت ممکن قرار دارد! و بهترین خوبی‌اش این است که می‌توانید بدون داشتن حساب کاربری موسیقی موردنظرتان را انتخاب و دانلود کنید. اگر با بازار انواتو آشنایی دارید، این سایت نیز زیرمجموعه‌ی آن است. باتوجه‌به خدمات باکیفیت ارائه‌شده توسط انواتو، موسیقی رایگان این سایت کیفیت بسیار بالایی دارد.

وب‌سایت دانلود موزیک بدون کپی‌رایت  Icons8 Fugue

وبسایت Icons8  یک منبع شناخته برای آیکون‌ها و عکس‌های استوک رایگان است ولی امکان دانلود موسیقی‌های بدون کپی‌رایت هم در آن فراهم شده است. در این وبسایت موزیک‌ها را می‌توان به صورت یک فایل MP3 باکیفیت بسیار بالا دانلود کرد. علاوه بر آن امکان دانلود موزیک بدون کپی‌رایت با فرمت WAV وجود دارد.

مجموعه موسیقی این وبسایت به سه دسته اصلی تم‌ها، ژانرها و حالت‌ها تقسیم می‌شوند. هرکدام از این دسته‌بندی‌ها، زیرمجموعه خود را دارند. به همین ترتیب می‌توانید موسیقی خود را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن و در سریع‌ترین زمان به دست آورید. می‌توانید قبل از دانلود هر آهنگی، آن را به طور کامل پخش کنید و اطلاعاتی مانند زمان اجرا، ویژوالایزر و موارد دیگر را دریافت کنید.

بهتر است از برچسب‌های دسته بندی این سایت برای مرور و یافتن موسیقی رایگان و بدون کپی‌رایت خود و ساخت ویدیوهای حرفه‌ای Youtube استفاده کنید.

سایت cchound

یکی دیگر از بهترین سایت‌هایی که می‌توانید برای دانلود موسیقی از آن استفاده کنید، سایت cchound است. با استفاده از این سایت، می‌توانید به هزاران موسیقی رایگان دسترسی داشته باشید.

این وب‌سایت موسیقی‌ها را تحت مجوز cc یا (Creative Commons) جمع‌آوری کرده است؛ و شما با آهنگ‌های رایگانش ویدیوهای جذاب خود را بسازید.

همچنین شما از طریق این سایت می‌توانید موسیقی موردنظرتان را خریداری کرده و به‌صورت نامحدود از آن استفاده کنید. درواقع، شما فقط یک‌بار برای موسیقی موردعلاقه‌تان هزینه پرداخت می‌کنید و از آن می‌توانید در ویدیوهای بی‌شمار یوتیوب و اینستاگرام استفاده کنید.

وب‌سایت pixabay

برای استفاده از موزیک بدون کپی‌رایت در پروژه‌های تجاری و غیرتجاری‌تان، سایت pixabay گزینه‌ی بسیار مناسبی است. حق دانلود و استفاده از موسیقی‌های این سایت رایگان است و شما می‌توانید این موسیقی‌ها را حتی برای پروژه‌های تجاری خود نیز استفاده کنید. نکته‌ی مهم اینجاست که مدل‌های مختلفی از موسیقی در این سایت وجود دارند و شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه‌تان هر نوع موسیقی‌ای را انتخاب کنید.

یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های این سایت، بخش تصاویر است. حدود 1.5 میلیون عکس در این سایت وجود دارد که می‌توانید یک یا چند مورد از آن‌ها را باتوجه‌به نیازتان دانلود کرده و از آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید انواع ویدیوها را در این سایت  به صورت رایگان دانلود کرده و در کلیپ‌هایتان به کار ببرید؛ بنابراین، هر چیزی که برای ایجاد یک محتوای جذاب و منحصربه‌فرد به آن نیاز دارید در این سایت در دسترس شماست.

وبسایت دانلود موزیک بدون کپی‌رایت thematic

Thematic دارای مجموعه کاملی از موسیقی‌های متنوع و  رایگان از نوازندگان حرفه‌ای است؛

برای استفاده از این سایت، لازم است تا حساب کاربری داشته باشید. برای ساختن حساب کاربری نیازی نیست که هزینه‌ای پرداخت کنید و کاملاً رایگان است.

استفاده از موسیقی‌های این وبسایت قوانین ویژه‌ای دارد. اول اینکه باید ت لینک مربوط به موسیقی را در ویدیو یوتیوب یا اینستاگرام خود قرار دهید. دوماً شما تنها مجاز به استفاده از این موسیقی‌ها در دو پلتفرم اینستاگرام و یوتیوب هستید. در واقع سایر پلتفرم‌ها توسط این وبسایت پشتیبانی نمی‌شوند.

معرفی انواع کانال‌های یوتیوب موزیک بدون کپی‌رایت

اگر شما هم یکی از افراد فعال در یوتیوب هستید و در این پلتفرم تولید محتوا می‌کنید، می‌توانید از کانال‌های یوتیوب که موسیقی بدون کپی‌رایت ارائه می‌کنند، استفاده کنید. برای این کار کافی است موسیقی موردنظر را از کانال یوتیوب انتخاب کرده و سپس با استفاده از ابزار دانلود، آن موزیک را دانلود کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از ابزارهای تدوین، آن را در ویدیوی موردنظرتان قرار داده و درنهایت ویدیو را در یوتیوب آپلود کنید. برخی از بهترین کانال‌هایی که می‌توانید موزیک بدون کپی‌رایت را از آن‌ها انتخاب کنید عبارت‌اند از:

1-     کانال یوتیوبی ncs

یکی از بهترین کانال‌های یوتیوب کانال ncs است. این کانال را بیلی وودفورد در سال 2011 ایجاد کرده است و صدها موسیقی رایگان را در این کانال ارائه می‌کند. با استفاده از این کانال، به‌راحتی می‌توانید هر نوع موسیقی‌ای را با هر موضوعی که نیاز دارید دانلود کرده و در ویدیوی موردنظرتان قرار دهید. نکته‌ی قابل‌توجه این است که آثاری از صدها هنرمند در این کانال وجود دارد و شما حقِ انتخاب دارید تا موسیقی موردنظرتان را در سبک‌های مختلف دانلود کنید. برای یافتن این کانال کافی است نام آن را در Youtube جست‌وجو کرده و سپس وارد کانال شوید.

دانلود موزیک از این کانال هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. جالب است بدانید که تاکنون در این کانال میلیون‌ها بار موسیقی دانلود شده است. در نظر داشته باشید که اگر در یک سازمان تجاری رسمی مشغول به فعالیت هستید، باید مجوز استفاده از موزیک بدون کپی‌رایت را از این کانال دریافت کنید تا به مشکل کپی‌رایت نخورید.

تنها کاری که هنگام استفاده از موسیقی‌های این کانال باید انجام دهید این است که لینک موسیقی موردنظر را وارد کرده و به آن امتیاز دهید. پس ‌از آن، می‌توانید از موسیقی رایگان استفاده کرده و از آن لذت ببرید.

2-     Youtube Studio

این کانال کتابخانه‌ی صوتی یوتیوب یا Youtube studio است. اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی اشتراک بپردازید یا موسیقی های خود را بخرید، بهترین گزینه استفاده از این کانال است. موسیقی‌های مختلفی در این کانال وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه ندارید و می‌توانید به‌راحتی از آن موسیقی در ویدیوهایتان استفاده کنید.

اگر قصد دارید از این کانال برای دانلود موزیک بدون کپی‌رایت استفاده کنید، حتماً توضیحات مربوط به هر موسیقی را مطالعه کنید. برخی از آثار موجود در این کانال دارای کپی‌رایت نیستند، اما باید نام صاحب اثر را در توضیحات ویدیو خود ذکر کنید. پس برای این‌که به دردسر نیفتید، لطفاً اطلاعات زیر هر پست را مطالعه کرده و در صورت لزوم نام صاحب اثر را در محتوای ویدئویی‌تان ذکر کنید.

3-     کانال موسیقی soundcloud

اگر به دنبال کانالی با طیف گسترده‌ای از موسیقی‌های بدون کپی‌رایت هستید، کانال موسیقی soundcloud یک انتخاب عالی است. با این کانال، می‌توانید موسیقی موردعلاقه‌تان را در ژانر موردنظر دانلود کرده و در ویدیویتان قرار دهید. دانلود از این سایت هیچ هزینه‌ای ندارد و استفاده از آن قانونی است.

موارد بالا کانال‌های یوتیوبی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای دانلود موسیقی بدون کپی‌رایت استفاده کنید. کانال‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید با جستجو در Youtube، آن‌ها را پیدا کنید.

در آخر موزیک بدون کپی‌رایت را از کجا دانلود کنیم؟

شاید شما یک ویدیو را در اینستاگرام یا Youtube خود بارگذاری کرده باشید اما پس از چند دقیقه متوجه بشوید که آن محتوا حذف شده است. این مشکل می تواند به سادگی باعث مسدود شدن پیج شما شود. برای جلوگیری از این مشکل باید موزیک بدون کپی‌رایت دانلود کرده و در ویدیوهای خود از آن استفاده کنید.

با کمک موسیقی‌های رایگان، محتواهایتان در اینستاگرام و یا Youtube حذف نخواهند شد. صرفا موزیک های بدون کپی رایت موزیک‌های غیرجذاب نیستند؛ در بین این موسیقی‌ها، کارهای حرفه‌ای و درجه یک هم پیدا می‌شود. کافی است تا منابع معرفی شده را باز کنید و به دنبال موسیقی دلخواه خود بگردید.

راه‌های زیادی برای دانلود موسیقی‌های بدون حق کپی‌رایت وجود دارد. در این مطلب 5 وبسایت حرفه‌ای mixkit، Icons8، CChound، pixabay و Thematic به شما معرفی شدند. علاوه بر این‌ها سه کانال یوتیوب ncs، Youtube Studio و SoundCloud برای انتخاب و دانلود موسیقی بدون کپی‌رایت را ارائه کردیم.

 

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر