آیا دلتان برای تلگرام تنگ شده است؟ آن همراه قشنگ و دوست داشتنی. همراه روزهای پر استرس که جزوه های پایان ترم را رد و بدل می‌کردیم و همراه شب های هیجان انگیز که با دوستانمان چت می‌کردیم. عکسهای خانوادگی، مهمانی ها و آن کفش مخمل قرمز که در آن کانال بود، باید آن را بخرم…اسم آن کانال چه بود؟…اصلا چه اهمیتی دارد…فعلا که همه چیز از دست رفته است. حالا که زندگی مطابق میل ما پیش نمی‌رود چکار کنیم؟ آیا منتظر شویم تا یک روز دوباره تلگرام به آغوش 40 میلیونی ما بازگردد؟ اگر این روز هیچوقت نیاید چطور؟

آرامش فعال داشته باشیم. یعنی در حالی که منتظر بهبود اوضاع جهان نشسته ایم با یک ذهن آگاه و هوشیار، بهترین جایگزین را در حال حاضر انتخاب کنیم. دیدوگرام برنامه های پیامرسان خارجی و داخلی را مورد بررسی قرار داده و 10 پیامرسان به عنوان جایگزین تلگرام را به شما معرفی می‌کند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب و مقایسه ویژگی های آنها، در نهایت یک انتخاب آگاهانه و مناسب به جای تلگرام داشته باشید.

Whatsapp

پیش از اینکه پیام رسان تلگرام بازار شبکه های مجازی را تصرف کند، واتس اپ، یک پیام رسان محبوب و گوگولی بود که تمام دنیا از آن استفاده می‌کردند. اما تلگرام یک تنه واتس اپ را از دور خارج کرد در نتیجه کاربران آن بسیار کاهش پیدا کردند. حالا شاید نوبت واتس اپ باشد تا به جای تلگرام دست بکار شود. واتس اپ یک پیام رسان ساده با امکانات معمولی است. اما همچنان می‌توان بجای تلگرام از آن استفاده کرد. واتس اپ مشابه تلگرام نیست و امکان خاصی ندارد چون تنها وظیفه آن چت کردن یک به یک و چت گروهی است. در واتس اپ می‌توانید تماس صوتی برقرار کنید و پیام های متنی و صوتی بفرستید. همچنین واتس اپ قابلیت گذاشتن استوری را دارد. یکی از مشکلات این پیام رسان، محدودیت در ارسال فایل های ویدیویی و تقسیم آن به چند بخش است همچنین در این برنامه نمی‌توانید فایل موزیک و Mp3 برای کسی بفرستید. واتس اپ مشابه تلگرام یک شبکه اجتماعی نیست و ساده تر است اما در شرایط حاضر می تواند یک جایگزین برای تلگرام محسوب شود. واتس اپ قابل دانلود برای سیستم عامل های مختلف است و نسخه های تحت وب، دسکتاپ و موبایل دارد.

دانلود پیامرسان WhatsApp از کافه بازار برای اندروید

دانلود پیامرسان WhatsApp از کافه بازار برای ios

 

بجای تلگرام از این برنامه ها استفاده کنید

Line

این پیام رسان چینی هم مانند پیام رسان واتس اپ، با آمدن تلگرام از رونق افتاد اما هنوز هم کاربران زیادی به آن وفادارند. لاین مشابه تلگرام و یک شبکه اجتماعی است. به این معنی که شما می‌توانید در محیط آن پست و عکس بگذارید، پست های دیگران را لایک کنید و برایشان نظر بگذارید. لاین به شما این امکان را می دهد که تماس صوتی رایگان برقرار کنید و پیامک بفرستید. این پیام رسان برای سیستم عامل های مختلفی ارائه شده و حتی کاربران مظلوم و بی گناه ویندوزفون هم می توانند این پیام رسان را نصب و اجرا کنند. این برنامه قابلیت هایی مانند تایم لاین فیس بوک و امکاناتی مانند اپلیکیشن وی چت را دارد و به خاطر همین امکانات می‌تواند به جای تلگرام مورد استفاده قرار بگیرد. یکی دیگر از ویژگی های مفید این برنامه این است که می‌توانید بدون شماره تلفن و فقط با نام کاربری در آن عضو شوید. یکی از بزرگترین ضعف های لاین نبود امکان ایجاد سوپر گروه است که برای بسیاری از افراد و کسب و کارها حیاتی می‌باشد.

دانلود پیامرسان Line از کافه بازار برای اندروید

دانلود پیامرسان Line از اپ استور برای ios

 

برنامه ی جایگزین تلگرام

 

Signal

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که به شدت نگران حریم خصوصی و از دست رفتن اطلاعات خود هستند؟ پس سیگنال بهترین جایگزین تلگرام برای شما است. حریم خصوصی همیشه از مهم ترین اصول برای تیم پشتیبان پیام رسان سیگنال بوده است. تیم توسعه دهنده پیام رسان سیگنال با رمزنگاری ویژه ای که بر روی محتوای ارسالی کاربران این پیام رسان گذاشته اند، آن را به امن ترین پیام رسان جهان تبدیل کرده اند. امنیت برنامه سیگنال تحسین بسیاری از کارشناسان را برانگیخته است. رمزنگاری محتوا به این معناست که حتی مکالمه عاشقانه‌ و لوس شما نیز رمزگذاری می شود. از معدود برتری هایی که یک پیام رسان نسبت به تلگرام می‌تواند داشته باشد، برقراری تماس تصویری است که سیگنال این امکان مهم را دارد. محیط کاربری این پیامرسان بسیار مشابه تلگرام است و باعث می‌شود که غم عزیز از دست رفته را زیاد  احساس نکنید. پس اگر به دنبال ایمن ترین جایگزین تلگرام هستید، این پیام رسان را فراموش نکنید و به جای تلگرام، سیگنال را نصب نمایید.

لینک دانلود این برنامه به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، از حالت انتشار خارج شده است.

 

دانلود برنامه سیگنال برای جایگزین تلگرام

Wispi

دیگر پیام رسانی که می‌توانید به جای تلگرام از آن استفاده کنید، برنامه ویسپی است. هنوز مشخص نیست که این پیامرسان توسط یک کمپانی هنگ کنگی پشتیبانی می‌شود و یا محصول ایران است. تابحال این موضوع، به صورت رسمی بررسی و تایید نشده است. اما چرا می‌توان بجای تلگرام از ویسپی استفاده کرد؟ چون امکانات فراوانی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. در ویسپی شما می‌توانید گروه ایجاد کنید، کانال بسازید. بسیاری از ابزارهای مدیریتی که در تلگرام و پیامرسان های مشابه تلگرام استفاده می‌کردید، در ویسپی نیز در اختیار شما قرار دارد. تماس صوتی و تصویری رایگان هم یکی دیگر از ویژگی های بسیار عالی این پیامرسان است. با استفاده از موقعیت مکانی، Wispi PIN و یا کاربران پیشنهادی Wispi، دوستان جدید پیدا کنید. مناسب برای آنها که حتی در لینکدین به دنبال دوست(!) جدید می‌گردند.  البته ایراد اساسی این جایگزین تلگرام، نبود نسخه های تحت وب و دسکتاپ (ویندوز و مک) است. به عقیده بسیاری از کاربران و کارشناسان، پیامرسان ویسپی با توسعه و گسترش اپلیکیشن خود می تواند به بهترین جایگزین تلگرام بدل شود.

دانلود پیامرسان Wispi از کافه بازار برای اندروید

دانلود پیامرسان Wispi از اپ استور برای ios

دانلود برنامه ویسپی جایگزین تلگرام

Google Allo

گوگل الو محصول کمپانی معتبر گوگل است و امنیت آن تضمین شده می‌باشد. کیفیت بسیار بالا و ابزارهای مفید این پیام رسان باعث شده تا از سوی افراد بسیاری بجای تلگرام مورد استفاده قرار بگیرد. گوگل الو امکانات موجود در پیام رسان‌های دیگر را دارد. این پیامرسان یک هوش مصنوعی بسیار جالب دارد که می‌تواند شما را مبهوت خودش کند و دستیار خوبی برای صحبت‌های روزانه‌تان باشد. این سرویس هوشمند به ارسال های شما در طول زمان به متن ها و تصاویر ارسالی دوستانتان توجه کرده و آنها را در حافظه ذخیره می‌کند. سپس پاسخ های مشابه و یا معقولی را از طرف شما ارسال خواهد کرد. مثلا ممکن است از طرف شما در جواب استاد فیزیکتان بگوید برو پی کارت حوصله ات را ندارم! چون شما دیشب به دوستتان گفته بودید برو پی کارت، حوصله ات را ندارم! به کمک این دستیار می توانید اطلاعات جدید و تازه را دریافت کرده و کارهای دیگرتان با گوشی را بدون ترک مکالمات خود انجام دهید. گوگل الو تنها یک ایراد اساسی دارد و آن ایراد اساسی و عجیب این است که نمی‌توانید در آن کانال ایجاد کنید. این مشکل تابحال حل نشده و گوگل نسبت به آن اقدامی نکرده است. شما می‌توانید از این پیام رسان ویژه برای مکالمات روزانه با دوستان و نزدیکانتان استفاده کنید.

لینک دانلود این برنامه به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، از حالت انتشار خارج شده است.

 

گوگل الو جایگزین تلگرام

بله

پیام رسان بله (Bale) جزو اپلیکیشن‌هایی است که برخلاف بعضی دیگر از پیامرسان های داخلی مشابه تلگرام، دارای شناسنامه مشخصی بوده و پشتوانه مالی و فنی آن قابل شناسایی برای همه کاربران است. بانک ملی ایران، بزرگترین بانک کشور از طریق یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود توانسته با سرمایه گذاری چند میلیارد تومانی، وارد موضوع شبکه‌های اجتماعی شود. این جایگزین تلگرام در دستگاه‌ها و پلت‌فرم‌های مختلف در دسترس شما است و این امکان را به شما می‌دهد تا در هر زمانی و با هر دستگاهی پیام‌های ارسالی و دریافتی خود را بررسی کنید. یکی دیگر از قابلیت های مهم پیامرسان بله، این است که شما می‌توانید امور بانکی خود را از طریق آن انجام دهید. بله نخستین اپلیکیشن چت و گفتگوی ایرانی است که در کنار ارائه قابلیت های یک پیام رسان تلاش کرده تا به بعضی امور بانکی کاربرانش هم رسیدگی کند. از این پیامرسان می‌توانید برای هر گونه نقل و انتقال مالی استفاده کنید مانند پرداخت کارت به کارت، پرداخت قبوض، خرید شارژ، استعلام قبض موبایل، پرداخت عوارض خروج از کشور، گرفتن موجودی، پرداخت دانگ ( مناسب برای آنها که همیشه ناهار را حساب می‌کنند و همیشه پیچانده می‌شوند) نیکوکاری و ارتباط با کسب و کارهای مختلف استفاده کنید. پیامرسان بله را می‌توانید به عنوان جایگزین تلگرام از دیدوگرام دریافت نمایید.

پیامرسان بله بجای تلگرام

سروش

سروش يك پيام رسان ايراني است که به شما امکان ایجاد گروه، کانال، تماس صوتی رایگان و فضای ابری نامحدود می‌دهد. اگر از اینترنت همراه اول و ایرانسل استفاده می‌کنید، نیازی به پرداخت هزینه اینترنت ندارید و می‌توانید رایگان از این پیامرسان استفاده کنید. سروش پیامرسانی مشابه تلگرام است ولی با کیفیت پایینتر. در این پیام رسان تراز بندی متون دارای چینش چپ به راست می باشد و با تراز بندی فارسی که یه صورت چپ به راست می باشد، تفاوت دارد. بارگزاری چت ها و مطالبی که در کانال ها قرار گرفته است با سرعت کم اتفاق می‌افتد و با تلگرام قابل مقایسه نیست. المان‌های بصری بکار رفته در آن به قدر کافی گویا و خوانا نیستند و ممکن است  که کاربران را دچار کلافگی و سردرگمی کند. سروش روی دستگاه های اندرویدی به سختی اجرا می‌شود. در میان پیامرسان های داخلی مشابه تلگرام، سروش بحث های زیادی را از نظر امنیت اطلاعات در رسانه ها برانگیخته است.

دانلود پیامرسان سروش از کافه بازار برای اندروید

دانلود پیامرسان سروش از سایت سروش برای ios

 

پیامرسان سروش به جای تلگرام

بیسفون

بجای تلگرام از پیامرسان بیسفون نیز می‌توانید استفاده کنید. بیسفون زیبایی و سادگی را در کنار هم دارد و ممکن است با دیدن ظاهر مدرن این پیام رسان به اشتباه تصور کنید که یک پیامرسان خارجی و مشابه تلگرام است. بیسفون به شما اجازه می‌دهد تا تماس صوتی برقرار کنید. امکان ایجاد گروه هم در آن وجود دارد و با استفاده از این امکان می‌توانید به راحتی به صورت گروهی با دوستان خود چت کنید. در کل بیسفون با کیفیت جهانی تولید شده و توانسته ترکیب مناسبی از زیبایی بصری و کارایی را در اختیار شما بگذارد. استیکرهای این پیامرسان، اختصاصی، متنوع و زیبا هستند. استفاده از این پیام رسان جایگزین تلگرام رایگان است.

دانلود پیامرسان بیسفون از کافه بازار برای اندروید

دانلود پیامرسان از اپ استور برای آیفون

 

برنامه بیسفون به جای تلگرام

 گپ

پیامرسان گپ یکی از محبوب ترین پیام رسان های ایرانی است. این برنامه دارای امکانات متنوعی مانند ایجاد مکالمه دو نفره و گروهی، ارسال عکس و ویدئو، کسب درآمد، بازی و همینطور امکان ارسال و درخواست وجه را داراست. شما می توانید با اکانت گپ خود  از نسخه تحت وب این پیامرسان نیز استفاده نمایید. از روی رایانه، تبلت و موبایل و بدون نیاز به اپلیکیشن موبایل، به حساب کاربری خود در گپ وارد شوید و به کارها و پیام‌های خود رسیدگی نمایید. ارسال عکس، ویدئو، فایل، موقعیت مکانی، نقاشی و … از دیگر ویژگی های این پیامرسان است. این امکانات باعث می‌شود که اپلیکیشن گپ، یک گزینه‌ی جایگزین تلگرام محسوب شود. تمام ورژن های گپ برای دانلود در دیدوگرام قرار داده شده است.

دانلود پیامرسان گپ بجای تلگرام

Ring

بجای تلگرام می‌توانید با این پیامرسان ایرانی عکس و ویدئو ارسال کنید، چت دو نفره و گروهی داشته باشید و حتی با دوستان خود بازی کنید. پیامرسان رینگ تمامی امکانات عمومی پیام رسان های مشابه تلگرام را داراست. همچنین امکان تماس صوتی رایگان را نیز برای شما فراهم می آورد. به زودی خدمات بیشمار دیگری از جمله، فروشگاههای آنلاین، سرویس های مالتی مدیا، سرویس های ذخیره سازی ابری و … بر بستر رینگ در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این پیامرسان در نسخه های اندروید، ios و تحت وب ارائه شده است و شما می‌توانید آنها را از دیدوگرام دانلود نمایید.

پیامرسان های پیشنهادی شما کدام است؟

آیا شما از برنامه دیگری استفاده می‌کنید؟ کدام برنامه؟ از کار کردن با آن راضی هستید؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر