شغل خودتان را اینگونه تصویر کنید:

هر زمانی که دوست دارید کار می‌کنید و 24 ساعت روز در اختیار شما است. نه خبری از ترافیک رفت و آمد به محل کارتان است و نه هزینه زیادی برای اسنپ گرفتن دارید. هیچ دغدغه‌ای هم برای انتخاب لباس مناسب ندارید و نیازی هم نیست که ساعت‌های زیادی پست یک میز و صندلی نه چندان راحت بنشینید. این‌ها تنها بخشی از مزیت‌های داشتن یک شغل پردرآمد خانگی است.

خیلی از ما ممکن است کارمندی باشیم که دیگر نمی‌تواند به سبک زندگی خودش ادامه دهد و می‌خواهد کاری که دوست دارد را انجام دهد. خیلی‌ها هم شاید هنوز وارد بازار کار نشده‌ایم و می‌خواهیم شغل مناسبی برای خودمان پیدا کنیم. خیلی‌ها هم به دنبال شغل دومی هستیم که کمک خرج ما باشد یا از انجام دادن آن لذت ببریم.

در همه این حالت‌ها، کار در خانه می‌تواند بهترین گزینه برای ما باشد. اما مهم است کاری را انتخاب کنیم که حداقل یک یا همه این چند مزیت را داشته باشد: درآمد قابل توجهی داشته باشد، در مسیر علاقه‌های ما باشد، راحت بتوان شروعش کرد و به هزینه و سرمایه بالایی نیاز نداشته باشد. در ادامه شغل‌های پر درآمد خانگی، چالش‌ها و مزایای هرکدام را به‌دقت بررسی می‌کنیم، پس اگر شما هم می‌خواهید با کار در خانه به درآمد عالی برسید، با ما همراه باشید.

چند مزیت شغل پردرآمد خانگی

حتماً برای شما هم سوال است که چرا شغل‌های خانگی به این اندازه محبوب شده‌اند؟ در این بخش با بررسی مزیت‌های این شغل‌ها به این سوال جواب می دهیم:

  • انعطاف زمانی: یکی از بزرگ‌ترین مزایای شغل‌های خانگی، داشتن انعطاف زمانی است. افراد می‌توانند زمان کاری خودشان را مطابق با نیازهای شخصی و خانوادگی تنظیم کنند.
  • کاهش هزینه‌های مکانی: با داشتن یک کسب و کار خانگی دیگر لازم نیست هیچ هزینه‌ای را بابت اجاره یا خرید یک مکان برای کسب و کارتان پرداخت کنید.
  • کاهش هزینه رفت و آمد: معمولا بخش قابل توجهی از بودجه ماهیانه ما صرف رفت و آمد به محل کار می‌شود که در صورت داشتن کسب و کار در منزل از این هزینه‌ها معاف هستیم.
  • بهینه شدن زمان: علاوه بر اینکه کنترل 24 ساعت روز در اختیار شما است، با توجه به نداشتن مسائلی مانند ترافیک، اتلاف زمان کمتری دارید.
  • راحتی و امنیت: کار در محیط خانگی باعث افزایش راحتی و امنیت فردی می‌شود. این موضوع به‌عنوان یک مزیت مهم برای بسیاری از افراد در نظر گرفته می‌شود.
  • خودمختاری: در شغل خانگی شما تسلط بیشتری روی فعالیت‌ها و تصمیم‌گیری‌های مربوط به کسب‌وکار خودتان را دارید.

مزیت های شغل حانگی

پردرآمدترین شغل های خانگی

یک جستجو در اکسپلور اینستاگرام کافی است تا با تعداد بی‌شماری از کسب‌وکارهای خانگی مواجه شوید. احتمالا هم یک یا چند دوست و فامیل هم دارید که کسب‌وکاری دارند و باری آن پیج زده‌اند و حتی به درآمدهای قابل توجهی رسیده‌اند.

وجود این شبکه‌های اجتماعی ماهیت کسب‌وکار و کسب درآمد را به کلی تغییر داده است و این یک فرصت عالی برای شما است که بتوانید بالاخره بیزینس خودتان را راه بیاندازید و به درآمد برسید. در ادامه چند شغل‌ پردرآمد خانگی را باهم بررسی می‌کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری در مورد شغل آینده‌تان بگیرید.

فروش محصولات آنلاین یک فرصت عالی است

یکی از شغل های پردرآمد خانگی که اخیرا هم رونق بسیار زیادی گرفته است، فروش محصولات آنلاین است. شما می‌توانید برای فروش آنلاین محصولات خود از سایت یا شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل اینستاگرام استفاده کنید. این شبکه اجتماعی در بین ایرانیان محبوبیت بسیار زیادی دارد، به همین دلیل اگر بتوانید به‌درستی در اینستاگرام فعالیت کنید به درآمد خوبی هم می‌رسید.

محصول شما می‌تواند هر چیزی باشد. از کارهای هنری و صنایع دستی گرفته تا کیف و کفش و لوازم دیجیتال. معمولا کارهای خلاقانه و منحصر به فرد شانس بالاتری برای موفقیت به عنوان یک کسب و کار خانگی را دارند. چون بالاخره برای خرید لوازم دیجیتال، شاید سخت بتوان با دیجی کالا رقابت کرد؛ اما کارهای هنری و بکر شانس زیادی برای رسیدن به درآمد دارند.

البته این تنها راه شما برای فروش محصول نیست. شما می‌توانید بدون داشتن محصول هم به درآمد برسید! چگونه؟ با همکاری در فروش. به این صورت که شما محصولات سایر کسب‌وکارها را در سایت یا شبکه اجتماعی به فروش می‌رسانید و درصد مشخصی از سود فروش را دریافت می‌کنید.

کسب درامد از فروش با افیلیت کارکتینگ

برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش، لازم است یاد بگیرید یک پیج یا سایت برای خودتان راه‌اندازی کنید و با تولید محتوا، رشد دهید تا تعداد فالوور بالایی جمع کنید. در واقع، لازم است یک رسانه بسازید و مخاطب داشته باشید. ساخت این رسانه نه سخت است و نه آسان! تنها نیاز به یادگیری دارد. اما اگر مهارت رشد کسب و کار در اینترنت و شبکه اجتماعی را خوب یاد بگیرید، موفقیت شما تقریبا در هر زمینه‌ای که وارد شوید تضمین شده است. پس ارزشش را دارد که زمان بگذارید و این مهارت بسیار مهم را یاد بگیرید.

درآمد همکاری در فروش سقفی ندارد، اما اگر روی آن تمرکز کنید می‌توانید 5 تا 50 میلیون تومان درآمد در ماه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر دوره‌های آموزشی سایت نوین را بفروشید، به عنوان همکار فروش 30% بابت هر فروش سود به شما تعلق می‌گیرد. به یک حساب ساده، اگر روزی 1 دوره بفروشید و 600 هزار تومان سود دریافت کنید، در ماه به درامد 18 میلیونی می‌رسید. برای شروع و اطلاعات بیشتر بد نیست صفحه همکاری در فروش نوین را مشاهده کنید.

مهارت‌هایی که برای موفقیت در فروش محصولات نیاز دارید:

  • کار با اینستاگرام و رشد پیج
  • راه‌اندازی وب‌سایت
  • تولید محتوا (متنی، ویدیویی)
  • مهارت فروشندگی

نویسندگی (تولید محتوای متنی) را جدی بگیرید

اگر به نویسندگی علاقه دارید، می‌توانید به‌وسیله آن در خانه کسب درآمد کنید. به این مهارت تولید محتوای متنی گفته می‌شود. هر سایتی که در اینترنتی می‌بینید، به تعدادی نویسنده نیاز دارد تا محتواها و متن‌های آن سایت را بنویسند. محتواهایی که جذاب و مفید باشند و بتوانند مخاطبان زیادی را از گوگل جذب کنند.

در حال حاضر نویسندگی بازار کار بسیار خوبی دارد و شما می‌توانید در ابتدا با درآمد کم شروع به کار کرده و سپس درآمد خود را بیشتر کنید. البته برای موفقیت در این شغل باید مهارت‌های مختلفی را یاد بگیرید. اما شرط اصلی داشتن علاقه به این کار است. در نهایت شما اگر مهارت‌های نویسندگی خودتان را به سطح قابل قبولی برسانید، می‌توانید 10 تا 40 ملیون تومان درآمد داشته باشید.

مهارت‌هایی که برای موفقیت در نویسندگی نیاز دارید:

  • نگارش خلاقانه و جذاب
  • آشنایی با اصول سئو
  • آشنایی با تحقیق کلمات کلیدی
  • آشنایی ابتدایی با ابزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ

کسب درآمد از شغل خانگی با تولید محتوا

اگر علاقه دارید، ترجمه یک شغل خانگی پردرآمد است

اگر به زبان دیگری به‌خصوص انگلیسی مسلط هستید، ترجمه نیز یک شغل پردرآمد خانگی محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای وب‌سایت‌ها، دانشجویان و… مقالات و متون موردنیاز را ترجمه کرده و به‌وسیله شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها بفرستید. این شغل هم مشابه نویسندگی است و چالش‌هایی مانند آن دارد، از جمله ناپایداری در حقوق و دستمزد.

پیشنهاد می‌شود حالا که از عهده ترجمه زبان انگلیسی به خوبی بر می‌آیید، به مرور زمان به سمت یادگیری مهارت تولید محتوا بروید، چون هم درآمد بالاتری دارد و هم فرصت‌های شغلی بهتری مقابل شما قرار می‌گیرد. اما ترجمه هم به عنوان یک کار پاره‌وقت، به خصوص اگر به آن علاقه دارید می‌تواند یک شروع خوب برای شما باشد. سایت‌های مختلفی هستند که می‌توانید کار ترجمه را از آن‌ها سفارش بگیرید. به عنوان مثال پونیشا یکی از این سایت‌ها است.

درآمد شما از ترجمه هم به کیفیت کار و توافقی که با کارفرما می‌کنید بستگی دارد. برخی از مترجم‌ها کلمه‌ای دستمزد دریافت می‌کنند و برخی صفحه‌ای یا به مدل‌های دیگری که به درخواست کارفرما می‌تواند متفاوت باشد.

آموزش آنلاین می‌تواند شما را میلیاردر کند

یک شغل درآمدزای خانگی دیگر، آموزش آنلاین است. شما می‌توانید به‌صورت آنلاین زبان‌های خارجی، دروس و مهارت‌های مختلف را تدریس کنید، البته برای این کار لازم است که فن بیان خوبی داشته باشید. برای آموزش آنلاین بهترین راه این است که دوره آموزشی را ضبط کنید و به‌صورت لایو کلاس‌ها را برگزار نکنید، به این‌صورت تنها با یک‌بار آموزش دادن می‌توانید تا مدت‌ها درآمد قابل توجهی داشته باشید.

اگرچه در این زمینه رقابت زیادی وجود دارد، ولی اگر شما معلم خوبی باشید و بتوانید به‌خوبی بازاریابی کنید، به درآمد بالایی می‌رسید.

این مسیر درآمدزایی را جدی بگیرید. فروش دوره از چند نظر بهتر از تولید محصول است: اول آنکه دوره آموزشی را یک بار تولید می‌کنید و بارها می‌فروشید. دوم آنکه دردسرهای تامین محصول و انبارداری را ندارد و سوم اینکه همزمان به رشد مهارت‌های فردی شما هم کمک می‌کند.

شغل خانگی آموزش آنلاین

البته باید مطمئن شوید در حوزه‌ای که می‌خواهید آمزوش دهید، به اندازه کافی مهارت دارید و محتوای آموزشی مفیدی تولید می‌کنید. در کنار تولید دوره آموزشی، لازم است یک پیج یا سایت داشته باشید و آن را رشد دهید و مخاطب پیدا کنید. البته سایت‌های پرمخاطب مختلفی هم هستند که می‌توانید دوره خودتان را در آن‌ها قرار دهید. این سایت‌ها در ازای خدماتی که ارائه می‌دهند، به ازای هر فروش درصدی را به عنوان کارمزد برمیدارند. اما در نهایت برای شما که هنوز پیج یا سایتی ندارید، صرفه اقتصادی دارد.

درآمد آموزش آنلاین هم سقفی ندارد. اگر موفق باشید، می‌توانید به فروش میلیاردی هم برسید. کاملا به پشتکار شما، توانایی شما در فروش و کشش بازاری بستگی دارد که در آن فعالیت می‌کنید.

برای تولید دوره آموزشی به این مهارت‌ها نیاز دارید:

  • تولید محتوای ویدیویی (با یک گوشی موبایل ساده هم می‌توان شروع کرد)
  • ادیت و تدوین آموزش‌ها
  • مهارت بازاریابی و فروش
  • مهارت رشد پیج اینستاگرام یا راه‌اندازی سایت

ادمین اینستاگرام: شغل خانگی پردرآمد، جذاب و پر از بازار کار

همان‌طور که در قسمت‌های قبل نیز اشاره کردیم، اینستاگرام یکی از بهترین بسترهای بازاریابی است و می‌توان گفت که برای بیشتر مشاغل جواب می‌دهد. در حال حاضر شرکت‌ها، فروشگاه‌های مختلف و بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی برای بازاریابی از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. ولی آیا همه آن‌ها می‌توانند به‌طرز مطلوبی از اینستاگرام برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده کنند؟ مطمئناً خیر.

برای کار با این شبکه اجتماعی لازم است با الگوریتم‌ها، نکات جذب مخاطب و بسیاری از موارد دیگر آشنا شوید. جدای از این، تولید محتوا یکی از چالش‌های همیشگی صاحبان پیج و کسب‌وکارهای اینستاگرام است. علاوه بر این، معمولا صاحبان کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند به جای تعامل با مخاطب یا تولید محتوا، روی بازاریابی و فروش مجموعه خودشان زمان بگذارند. همه این‌ها باعث می‌شوند که نیاز به داشتن یک ادمین که بتواند پیج را مدیریت کند، تبدیل به مسئله ضروری شود.

ادمین اینستاگرام در واقع فردی است که می‌تواند یک پیج را مدیریت کند. البته وظایف یک ادمین می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است یک ادمین فقط محتوا تولید کند، یک ادمین سناریونویسی کند، یک ادمین دایرکت و کامنت جواب دهد، یک ادمین فقط ویدیوها را ادیت دهد یا اینکه صفر تا صد یک پیج را کامل خودش بر عهده بگیرد.

کسب درآمد اینترنتی از شغل خانگی ادمینی اینستاگرام

اینکه ادمین چه کارهایی باید بکند، کاملا بستگی به توافقی است که با کارفرما می‌کند. هرچقدر وظایف یک ادمین بیشتر باشد، درآمد او هم بیشتر است. بر این اساس، یک ادمین ممکن است پاسخگویی دایرکت و کامنت یک پیج را بر عهده داشته باشد و 2 میلیون تومان درآمد داشته باشد یا اینکه تولید محتوای یک پیج را انجام دهد و به 20 میلیون درآمد در ماه برسد. ادمینی هم هست که مهارت‌های بیشتری دارد و می‌تواند کل کار یک پیج بزرگ را بر عده بگیرد و بالای 50 میلیون تومان درآمد داشته باشد.

در هر صورت این توانایی‌ها و مهارت‌های یک ادمین است که درآمدش را تعیین می‌کند. البته اگر شما می‌خواهید تازه وارد این بازار شوید و مهارتش را یا دبگیرید، برای شروع می‌توانید با مبالغ کمتری هم توافق کنید و بعد از اینکه نمونه کار حرفه‌ای آماده کردید و رزومه خوبی ساختید، مبالغ بیشتری هم درخواست کنید.

این نکته هم مهم است که برای ادمین شدن، همان گوشی موبایلی که دارید کافی است. به جرات می‌توان گفت که ادمینی اینستاگرام بهترین شغل پردرآمد خانگی است، زیرا شما محدود به مکان و زمان خاصی نیستید و می‌توانید حتی وقتی که در بیرون از خانه‌اید یا در سفر هستید هم کار کنید. همچنین به سرمایه اولیه و تجهیزات خاصی هم نیاز ندارد.

چگونه ادمین اینستاگرام شویم؟

برای تبدیل شدن به یک ادمین موفق و رسیدن به درآمد موردنظرتان آن هم در مدت زمان کم، نیاز دارید که به‌صورت حرفه‌ای در این زمینه آموزش ببینید. بنابراین لازم است در کلاس‌ها و دوره‌هایی شرکت کنید که تمام نکات و مهارت‌هایی که یک ادمین حرفه‌ای باید بر آن مسلط باشد را به شما آموزش بدهد.

البته یادگیری تنها دغدغه شما نیست. بعد از یادگیری شما نیاز به پیدا کردن کار و کارفرما دارید. مثلا باید در اینستاگرام بگردید، به پیج‌های زیادی پیام بدهید و درخواست کنید که رزومه شما را ببینند که البته معمولا شانس کمی هم برای جلب نظر و دریافت مبالغ بالا دارید.

ما در دیدوگرام این دو مسئله را برای شما حل کرده‌ایم. اولا در بحث یادگیری، دوره ادمینی دیدوگرام هرچیزی که برای رسیدن به موفقیت در ادمینی نیاز دارید را به شما آموزش می‌دهد. از راه‌ندازی پیج تا جذب فالوور و رسیدن به درآمد تا تولید محتوای حرفه‌ای عکس و ویدیو با موبایل. پیشنهاد می‌کنم سرفصل‌های دوره ادمینی دیدوگرام را ببینید.

دوم؛ کار شما بعد آموزش تمام نمی‌شود. دیدوگرام اولین و بزرگترین پلتفرم تخصصی ادمینی اینستاگرام است و دانشجوهایی که در دوره این مجموعه شرکت می‌کنند را به عنوان ادمین متخصص در سایت، اینستاگرام و کانال تلگرام به کارفرماها معرفی می‌کند.

این معرفی چند مزیت دارد: یک اینکه شما مجبور نیستید به دنبال کار بگردید و این کارفرماها هستند که به سراغ شما می‌آیند. دوم اینکه دست شما برای چانه زنی در حقوق بازتر است و می‌توانید درآمد بیشتری داشته باشید، چون با درخواست‌ کارهای زیادی مواجه خواهید شد و می‌توانید بینشان انتخاب کنید و این شما هستید که قدرت چانه زنی بیشتری دارید.

در نهایت هم، طبق فیدبکی که از ادمین‌های معرفی شده داریم، شانس بسیار زیادی برای رسیدن به درآمد دارید و خیلی راحت می‌توانید به 10 تا 40 میلیون درآمد در ماه برسید. پیشنهاد می‌کنم سری به ادمین‌هایی که تا الان معرفی شده‌اند بزنید.

جمع‌بندی

در این مقاله شغل ‌های پردرآمد خانگی را باهم بررسی کردیم. شغل‌های خانگی به افراد این اجازه را می‌دهند که از خانه درآمد داشته باشند و زندگی حرفه‌ای و شخصی خود را نیز بهتر مدیریت کنند. بهتر است بدانید که عامل کلیدی برای موفقیت تمام شغل‌های بررسی‌شده، یادگیری مهارت‌های پردرآمد است. در این صورت، درآمد خوبی هم در انتها خواهید داشت. در نهایت در بین شغل‌های معرفی‌شده، ادمین اینستاگرام به علت بازار کار خوب، عدم نیاز به تجهیزات و بودجه اولیه، بهترین گزینه ممکن به‌نظر می‌رسد.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر