ابزارهای مختلفی در کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارند که به افزایش فروش و مشتریان کمک می‌کند اما ایمیل مارکتینگ یکی از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین این ابزارها است! با استفاده از ایمیل مارکتینگ شما به راحتی می‌توانید محصولات یا خدمات جدید خود را ایمیل‌های جمع‌آوری‌شده ارسال کنید و کاربران را ترغیب به خرید آن‌ها کنید. در روش‌های تبلیغاتی دیگر برای هربار تبلیغ محصول یا خدمات باید هزینه‌ای پرداخت کنید تا کاربران آن را ببینند اما در روش ایمیل مارکتینگ، تنها با یک‌بار جمع‌آوری لیست ایمیل می‌توانید بی‌نهایت ایمیل برای کاربران خود ارسال کنید! برخی افراد معتقدند که ایمیل مارکتینگ قدرت گذشته را ندارد و نمی‌تواند فروش خوبی برای شما داشته باشد؛ با بررسی‌ها و تحقیقات انجام‌شده، ایمیل مارکتینگ در برخی کسب‌وکارها مهم‌ترین ابزاری است که بیشترین فروش را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. روش‌های جمع‌آوری ایمیل کاربران کاملاً متفاوت هستند اما مهم‌ترین آن، جمع‌آوری ایمیل کاربرانی است که از سایت شما بازدید می‌کنند! طبیعی است که هر چقدر ترافیک شما بیشتر باشد، ترافیک شما بیشتر است و می‌توانید لیست ایمیل جامع‌تری فراهم کنید. آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان لیست ایمیل کاربران یوتیوب و مشترکین کانال خود را جمع‌آوری کرد؟ درست است! با استفاده از تبلیغات ویدئویی یوتیوب به راحتی می‌توانید کاربران را به سایت خود هدایت کنید و به جمع‌اوری ایمیل کاربران بپردازید.

تبلیغات یوتیوب در چه بخش‌هایی دیده می‌شود؟

اگر قصد تبلیغ در شبکه یوتیوب را داشته باشید، در بخش تنظیمات گزینه‌ای وجود دارد که باید محل نمایش تبلیغات خود را انتخاب کنید! هنگامی که افراد در بخش جستجو یوتیوب کلیدواژه‌ای را جستجو می‌کنند، دقیقاً در زیر بخش جستجو و بالای نتایج جستجو تبلیغات شما نمایش داده می‌شود که به این نوع تبلیغات TrueView video discovery گفته می‌شود.

نوع دوم تبلیغات، تبلیغ در ویدئوها و پیش از نمایش ویدو است؛ یعنی اگر کاربران قصد دیدن ویدئویی را داشته باشند، تبلیغات پیش از دیدن فیلم به آن‌ها نمایش داده می‌شود که به این نوع تبلیغات TrueView In-Stream گفته می‌شود. در این روش تبلیغاتی کاربران باید حداقل 5 ثانیه از ویدئو را ببینند و پس از این مدت می‌توانند تبلیغ را رد کنند! بنابراین اگر از این نوع تبلیغات استفاده می‌کنید، باید 5 ثانیه اول ویدئوی شما آنقدر جذاب و حرفه‌ای باشد که کاربران را ترغیب به دیدن کامل ویدئوی تبلیغاتی شما کند.

نوع سوم تبلیغات، تبلیغات TrueView In-Display است! این نوع تبلیغ در بخش سایدبار به کاربران نمایش داده می‌شود که کاربران با کلیک بر روی آن، وارد ویدئو یا سایت کسب‌وکار تبلیغ‌دهنده می‌شوند.

اکنون که با روش‌های تبلیغات یوتیوب آشنا شدید، قصد داریم به سراغ آموزش جمع‌آوری ایمیل کاربران در یوتیوب برویم تا بتوانید کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را هم راه‌اندازی کنید. جمع‌آوری ایمیل کاربران در 4 مرحله خلاصه می‌شود که در ادامه می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید.

  1. انتخاب روش تبلیغات برای تبلیغ در یوتیوب

اولین مرحله برای تبلیغات در یوتیوب، انتخاب روش تبلیغاتی است! با توجه به 3 نوع تبلیغ که در بخش قبلی به معرفی آن‌ها پرداختیم، شما به کدام نوع تبلیغ نیاز دارید؟ اکنون که می‌دانید کدام نوع تبلیغ مناسب شما است، باید ویدئوی موردنظر را از میان ویدئوهای کانال یوتیوب انتخاب کنید؛ اگر هنوز آن را آپلود نکرده‌اید، همین الان آن را آپلود کنید! زیرا یوتیوب تنها به شما امکان استفاده از ویدئوهای آپلودشده در کانال خود را می‌دهد و نمی‌توانید از ویدئوهای دیگر استفاده کنید. سپس کمپین تبلیغات یوتیوب خود را راه‌اندازی کنید و به سراغ مرحله بعد بروید! اگر به دنبال آموزش راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب هستید، حتماً مقاله “راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب و نکات مهم آن” را بخوانید.

  1. استفاده از تعامل کاربران برای داشتن یک تبلیغ موفق

موفق‌ترین تبلیغ دنیا، تبلیغی است که منجر به افزایش تعامل کاربران شود! در واقع اگر می‌خواهید یک کمپین تبلیغاتی بسیار موفق داشته باشید، کافی است کاری کنید که کاربران ترغیب به تعامل و مشارکت با شما شوند. در این مقاله هدف نهایی ما جمع‌آوری ایمیل مخاطبان است و هر چقدر مخاطبان بیشتری جمع‌آوری کنیم، تبلیغات ما موفق‌تر بوده است. برای جمع‌آوری ایمیل مخاطبان یوتیوب ابزار مستقیمی در اختیار کاربران قرار نداده است اما با هدایت کاربران به سایت می‌توانید به افزایش لیست ایمیل مخاطبان خود بپردازید. در ویدئوی تبلیغاتی خود در مورد کسب‌وکارتان بگویید و کتابی را به آن‌ها معرفی کنید؛ اگر این کتاب توسط کسب‌وکارتان نوشته شده باشد، کاربران تشویق به خواندن آن می‌شوند. اما چگونه می‌توانند به این کتاب دسترسی داشته باشند؟ کافی است یک کتاب رایگان برای کاربران در نظر بگیرید و از آن‌ها بخواهید برای خواندن کتاب، وارد سایت شما شوند و ایمیل خود را وارد کنند. پس از وارد کردن ایمیل توسط کاربر، فایل مربوط به کتاب برای همان کاربر ارسال می‌شود و با این کار می‌توانید ایمیل کاربران را جمع‌آوری کنید.

برای ایجاد تبلیغات یوتیوب باید متن‌هایی را برای نمایش بر روی ویدئوی تبلیغاتی خود وارد کنید! اگر هدف تبلیغ شما جمع‌آوری ایمیل کاربران است، به کاربران بگویید برای دانلود کتاب رایگان وارد سایت شوند؛ مثلاً اگر سایت شما در مورد فروش لباس است، به کاربران خود بگویید برای دانلود کتاب رایگان “چگونه لباس‌هایمان را ست بپوشیم؟” وارد سایت شوید و با وارد کردن ایمیل خود، فایل آن را دریافت کنید. در بخش توضیحات ویدئوی تبلیغاتی خود به کاربران در مورد هدیه خود توضیح دهید؛ زیرا کاربران می‌خواهند بدانند چیزی که قرار است در ازای وارد کردن ایمیل وارد کنند و زمانی را برای خواندن آن بگذارند، ارزش دارد یا خیر! در چند خط و به صورت مختصر باید کاربران را ترغیب کنید تا بتوانید به جمع‌آوری ایمیل کاربران خود بپردازید.

برای انتخاب تصویر کوچک ویدئو، یوتیوب به شما 4 تصویر کوچک را پیشنهاد می‌دهد که هر کدام از آن‌ها به صورت مستقیم از ویدئوی اصلی تهیه شده‌اند! برای انتخاب تصویر بندانگشتی کافی است یکی از تصاویر را که نشان‌دهنده برند تجاری‌تان است را انتخاب کنید تا در بخش تبلیغات نمایش داده شود. این تصویر نیمی از شانس شما برای کلیک کاربران بر روی تبلیغات را رقم می‌زند؛ بنابراین توجه داشته باشید که بتوانید نظر کاربران را با این تصویر جلب کنید.

پس از انتخاب تصویر بند انگشتی باید آدرسی که می‌خواهید کاربران به آن منتقل شوند را انتخاب کنید! مثلاً می‌توانید کاربران را به یک ویدئوی کانال خود هدایت کنید. همچنین برای جمع‌آوری ایمیل کاربران می‌توانید لینک صفحه‌ای از سایت خود را انتخاب کنید که کاربران با ورود به آن می‌توانند آدرس ایمیل خود را وارد کنند.

برای آن‌که مطمئن شوید کاربران ایمیل واقعی خود را انتخاب می‌کنند، کتاب یا هدیه رایگان خود را از طریق ایمیل برای آن‌ها ارسال کنید و به کاربران بگویید پس از ثبت ایمیل، برای دانلود هدیه وارد ایمیل خود شوند و از هدیه خود لذت ببرند.

  1. تنظیم بودجه برای نمایش تبلیغات یوتیوب

یکی از قابلیت‌های تبلیغات یوتیوب، قابلیت تنظیم بودجه تبلیغات است! هر چقدر بودجه شما بیشتر باشد، لیست ایمیل کامل‌تری جمع‌آوری می‌کنید اما اگر بودجه شما کم باشد، باید آن را کاملاً بهینه‌سازی کنید تا بتوانید یک کمپین تبلیغاتی موفق برای جمع‌آوری ایمیل کاربران داشته باشید. مثلاً ممکن است یوتیوب در ابتدا تبلیغ به شما بودجه 10 دلار به صورت روزانه را پیشنهاد کند که برای شروع خوب است؛ اما پس از چند روز ممکن است به شما حداکثر مبلغ برای نمایش را بدهد که این نوع تبلیغ هدفمندتر نمایش داده می‌شود! در واقع این نوع تبلیغ به کاربران و مخاطبان هدف شما نمایش داده می‌شود و جمع‌آوری ایمیل کاربران هم به صورت کاملاً هدفمند انجام خواهد شد. جالب است بدانید در این روش شما تنها برای کاربرانی که بیش از 30 ثانیه از تبلیغ شما را مشاهده کرده‌اند، هزینه خواهید کرد.

  1. مهم‌ترین مرحله؛ انتخاب مخاطبان هدف

مهم‌ترین مسئله برای جمع‌آوری ایمیل کاربران به صورت هدفمند، انتخاب مخاطبان هدف است! در واقع شما باید مشخص کنید که مخاطبان شما چه ویژگی‌هایی داشته باشند و بتوانید ایمیل چنین افرادی را جمع‌آوری کنید. مثلاً می‌توانید موقعیت مکانی این دسته از کاربران را مشخص کنید. اگر در زمینه گردشگری و در شهر اصفهان فعالیت می‌کنید، باید مخاطبان هدف خود را در هنگام راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی افرادی که قصد سفر به اصفهان را دارند یا ساکن اصفهان هستند را شناسایی و انتخاب کنید.

پس از تنظیم کمپین تبلیغاتی خود، بر اساس ویژگی‌های انتخاب‌شده تبلیغات شما به همان دسته از افراد نمایش داده می‌شوند. فقط باید توجه داشته باشید که آنالیز کمپین را فراموش نکنید! ممکن است کمپین شما بازدهی خوبی نداشته باشد و در همان ابتدا متوجه این موضوع شوید؛ اگر آنالیزها مطابق با نیاز شما نیست، کمپین خود را تغییر دهید تا بتوانید در جمع‌آوری ایمیل کاربران موفق باشید. همچنین می‌توانید مخاطبان کمپین تبلیغاتی خود را مطابق با ویژگی‌های سنی و جنسیتی کسب‌وکارتان تنظیم کنید تا کمپین شما موفق‌تر باشد. پس از آن کمپین خود را اجرا کنید و با انتقال کاربران به صفحه فرود سایت خود، ایمیل آن‌ها را دریافت کنید و یک لیست ایمیل هدفمند جمع‌آوری کنید. پس اجرای کمپین می‌توانید از طریق پنل Google AdWords آن را بر اساس هدف خود آنالیز کنید.

نتیجه‌گیری

استفاده از یوتیوب به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی کمک زیادی به افزایش مشتریان و مخاطبان کسب‌وکارهای اینترنتی می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید به جمع‌آوری لیست ایمیل کاربران بپردازید. استفاده از تبلیغات یوتیوب کمک زیادی به افزایش مخاطبان لیست ایمیل کسب‌وکارتان می‌کند و به راحتی می‌توانید محصولات و خدمات جدید خود را به کاربرانی که در لیست ایمیل شما قرار دارند، معرفی کنید. لیست ایمیل به شما کمک می‌کند تا بتوانید با یک‌بار هزینه کردن، ایمیل کاربران را برای همیشه داشته باشید و از آن برای رشد کسب‌وکارتان استفاده کنید. اگر از ویدئو مارکتینگ و یوتیوب استفاده می‌کنید، حتماً به جمع‌آوری لیست ایمیل خود فکر کنید و با استفاده از تبلیغات یوتیوب لیست ایمیل کاربران خود را افزایش دهید.

اکنون شما بگویید! اگر به عنوان مدیریت یک کسب‌وکار در یوتیوب فعالیت می‌کنید، از چه روشی برای افزایش لیست ایمیل خود استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک‌ بگذارید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر