آیا شما هم یکی از کاربرهای اینستاگرام هستید؟ پس حتما می‌دانید که دل کندن از این اپلیکیشن محبوب، راحت نیست. اما اگر تصمیم گرفته‌اید مدتی دوری را تحمل کنید تا مشتاق‌تر برگردید؛ دی اکتیو کردن بهترین راه است. با حذف موقت اکانت اینستاگرام، چیزی را از دست نمی‌دهید. بعد از دی اکتیو، هر زمانی که خواستید به اینستاگرام برگردید. درِ اینستاگرام همیشه به روی شما باز است!

>وبینار رایگان آموزش ادمینی اینستاگرام
وبینار رایگان آموزش ادمینی اینستاگرام کسب درآمد از خانه با موبایل فقط با ادمینی اینستاگرام!
ثبت نام رایگان پس زمینه پروموت

در ادامه، غیر فعال کردن یا همان دی اکتیو اینستاگرام را مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم. برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام، مقاله آموزش مرحله به مرحله دیلیت اکانت اینستاگرام را مطالعه کنید.

بعد از حذف موقت اکانت اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد؟

قبل از این‌که به سراغ مراحل دی اکتیو کردن برویم، حتما این چند نکته را بخوانید:

  • فقط هفته‌ای یک بار می‌توانید اکانت اینستاگرام خودتان را دی اکتیو کنید. اگر امروز اینستاگرامتان را دی اکتیو کنید و فردا دوباره آن را فعال کنید؛ باید تا یک هفته برای فعال کردن مجدد صبر کنید.
  • اگر اکانت اینستاگرامتان را موقتی حذف کنید، هیچ‌کدام از اطلاعات شما مثل؛ پست‌ها، لایک‌ها‌، کامنت‌ها و دایرکت حذف نمی‌شود. اطلاعات فقط محو می‌شود و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را ببیند. اما به محض آنکه دوباره وارد حساب اینستاگرامی خودتان بشوید، تمامی محتواهای پیج شما نمایش داده می‌شوند.
  • بعد از دی اکتیو کردن، نام کاربری تا چند ساعتی instagrammer است. اما بعد از چند ساعت، پیج و نام کاربریتان کاملا حذف می‌شود.
  • بلافاصله بعد از دی اکتیو اینستاگرام نمی‌توانید آن را برگردانید. برای این کار، باید حداکثر 24 ساعت صبر کنید.

نکته مهم: قبل از آن که اکانت اینستاگرام خودتان را غیر فعال کنید، مطمئن شوید که از داده‌های خود یک نسخه پشتیبان گرفته‌اید. برای این کار، کافی است وارد Your Activity پروفایل‌تان شوید و گزینه Download your information را انتخای کنید. در این صورت یک نسخه از تمامی اطلاعاتی که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته‌اید، برای ایمیل شما ارسال می‌شود.

چگونه اکانت اینستاگرام را دی اکتیو کنم؟

برای دی اکتیو کردن، باید از سایت اینستاگرام اقدام کنید و اپلیکیشن اینستاگرام این اجازه را به شما نمی‌دهد. در مرحله اول روی لینک زیر کلیک کنید و وارد اکانتتان شوید:

لینک دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

دی اکتیو اینستاگرام

اگر از قبل وارد اکانت‌تان نشده‌اید، نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید. اگر پسوردتان را فراموش کرده‌اید؛ با کلیک روی گزینه Forget password، لینکی به ایمیلتان ارسال می‌کند که از آن‌جا باید پسوردتان را عوض کنید.

بعد از ورود به اکانت، روی گزینه ویرایش پروفایل (Edit Profile) بزنید.

دی اکتیو اینستاگرام

وقتی روی گزینه ویرایش پروفایل کلیک کردید، پایین صفحه سمت راست، روی گزینه حذف موقت اکانت (Temporarily disable my account) کلیک کنید.

دی اکتیو اینستاگرام

حالا باید در مرحله 4 دلیل دی اکتیو کردن اکانت‌تان را انتخاب کنید. البته این مسئل اهمیت چندانی ندارد و هر گزینه‌ای که خواستید را می‌توانید به عنوان دلیل دی اکتیو کردن پیج اینستاگرام‌تان معرفی کنید. در این‌جا گزینه Something else را انتخاب می‌کنیم.

دی اکتیو اینستاگرام

در مرحله بعد باید در قسمتی که با شماره 5 مشخص شده؛ پسورد اکانت‌تان را وارد کنید. اگر قبلا به اکانت‌تان وارد شده‌اید و پسوردتان یادتان نیست؛ با کلیک روی گزینه Forget password رمزتان را عوض کنید.

دی اکتیو اینستاگرام

در مرحله آخر هم روی گزینه Temporarily Disable Account کلیک کنید تا مراحل دی اکتیو اینستاگرام تمام شود.

دی اکتیو اینستاگرام

 

 چطور دوباره اکانتم را فعال کنم؟

فعال کردن اکانت اینستاگرام، به راحتی آب خوردن است. کافی است یک بار دیگر در حساب کاربری خودتان وارد شوید. پس از باز کردن اینستاگرام، نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید.

فعال شدن اکانت‌تان ممکن است کمی زمان ببرد. همان‌طور که اول مقاله هم گفتیم؛ بلافاصله بعد از دی اکتیو کردن اکانت، نمی‌توانید آن را فعال کنید. برای این کار باید چند ساعتی صبر کنید.

بعد از فعال کردن اکانت، برای هیچکدام از فالوورهای‌تان پیام و نوتیفیکیشنی نمی‌رود. البته ممکن است برای بعضی از فالوورهای‌تان نوتیفیکیشن ارسال شود. مثلا برای کسانی که آن‌ها را در پست‌هایتان تگ کرده‌اید.

در نهایت…

دی اکتیو کردن پیج اینستاگرام دردسرهای خودش را هم دارد. احتمالا اینستاگرام از این‌که کاربران، اکانتشان را زیاد دی اکتیو کنند، خوشش نمی‌آید. اگر شما هم جزو آن دسته‌اید؛ ممکن است مشکلات موقتی از سمت اینستاگرام برایتان پیش بیاید. اما نگران نباشید؛ خیلی از این ایرادات بعد از چند ساعت، خود به خود رفع می‌شود.

 

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر