اخیرا با یکی از مشتری‌هایمان صحبت می‌کردیم که خیلی نگران بود. چون قبلا تعداد زیادی فالوور فیک خریده بود و حالا می‌دانست که طبق الگوریتم جدید، ممکن است اینستاگرام پیجش را مسدود کند. فکر می‌کنم هرکسی که دنبال افزایش فالوور و فروش در اینستاگرام هست حداقل یک بار فریب خرید فالوور فیک را خورده باشد!

آیا شما هم جزو آن دسته‌اید؟ دنبال برنامه حذف فالوور فیک اینستاگرام هستید؟ نگران نباشید. چون ما در این مقاله روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که خشمِ اینستاگرام درمورد فالوورهای فیک پیجتان را آرام‌تر کنید. قبل از ادامه، پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی زیر را ببینید تا با انواع فالوور مضر برای پیج خودتان آشنا شوید:

چرا نباید فالوور فیک بخریم؟

تا چند سال پیش، هرکسی پیج اینستاگرام می‌زد و قصد داشت فروش یا تعداد فالوورهایش را بالا ببرد اولین راه حلی که به ذهنش می‌رسید خریدن فالوور بود. فالوورهای فیکی که هیچ فعالیتی ندارند. پیج‌هایی که ما را در چشمِ اینستاگرام نامعتبر می‌کنند.

دوتا دلیل مهم برای گرفتن فالوور این بود که:

اولاً پیج‌ها میخواستند با داشتن عدد فالوور بالا، اعتماد افراد را در اول کار جلب کنند.

دوماً پیج‌ها قبلاً برای گذاشتن لینک در استوری مجبور بودند 10000 فالوور داشته باشند؛ برای همین همه به فکر خریدن فالوور می‌افتادند تا هر چه سربع‌تر به این عدد برسند. البته الان این محدودیت توسط اینستا حذف شده است.

بگذارید رو راست باشیم، خریدن فالوور فیک هیچ فایده‌ای ندارد. چرا؟ بیاید با یک مثل شروع کنیم.

اگر شما 12000 فالوور داشته باشید و فقط 2000تای آن واقعی باشد، اینستاگرام این موضوع را می‌فهمد. چون 10000تا فالوور فیک شما هیچ کاری نمی‌کنند و تعاملی با پیجتان ندارند. پیجی که تعامل ندارد هیچ وقت رشد نمی‌کند. این موضوع فالوور فیک برای اینستاگرام حسابی اهمیت دارد، چون بحث آبروی اینستاگرام وسط است. پس خیلی سریع فالوورهای فیک شما را حذف می‌کند و حتی ممکن است پیجتان را مسدود کند!!

پس بیایید تا دیر نشده فکری به حال فالوورهای فیک کنیم.

آیا از برنامه حذف فالوور فیک اینستاگرام استفاده کنیم؟

الان اگر سرچ کنید «حذف فالوور فیک»، سایت‌ها کلی برنامه و اپلیکیشن معرفی می‌کنند که بروید نصب کنید و خیلی راحت فالوورهایتان را حذف کنید.

اما ما به هیچ عنوان همچین چیزی را پیشنهاد نمی‌کنیم. نرم افزارها یا ربات‌هایی که برای این کار ساخته شده‌اند ناامن هستند و برای پیج شما هیچ فایده‌ای ندارند. چرا؟

چون این ربات‌ها تعداد زیادی از فالوورهای شما را باهم آنفالو می‌کنند. اینستاگرام این موضوع را تشخیص می‌دهد و پیجتان را مسدود می‌کند.

دوم اینکه برای استفاده از بعضی از این اپ‌ها باید لاگین کنید و یوزر پسورد خود را وارد کنید و این کار امنیت پیج شما را به خطر می‌اندازد. پس به هیچ وجه به فکر استفاده از ربات نباشید. چون ما راه حل‌های بهتری داریم.

چطور فالوورهای فیک را حذف کنیم؟

اولین حرف من با شما این است که اصلا به فکرِ حذف یا آنفالو کردن فالوورهای فیک به صورت دستی نباشید مگر اینکه فالوورهایتان کم باشد. این کار هم زمان زیادی می‌برد هم این‌که فایده‌ای ندارد!

شما باید کاری کنید که تاثیر فالوورهای فیک کم شود و آن‌ها خود به خود حذف شوند. یعنی با انجام یک سری ترفندها؛ فعالیت و درگیری فالوورهای واقعی را بالا ببرید تا تاثیر فالوورهای فیک را کم کنید.

مثلا از بین 10 هزار فالوور، اگر 1000تای آن‌ها واقعی باشد؛ کافی‌ست. حالا باید چه کنیم؟

در این‌جا روش‌هایی معرفی می‌کنیم که بعد از مدتی، فالوورهای فیک شما خود به خود حذف شود و تاثیر فالوورهای واقعی بالا رود.

1- با تبلیغات، تعداد فالوورهای واقعی را بالا ببرید

یکی از اساسی‌ترین راه حل‌ها تبلیغ است. تبلیغات در اینستاگرام تعداد فالوورهای واقعی را بالا می‌برد (البته نه هر تبلیغی).  تازه اگر تبلیغات درست و اصولی انجام دهید؛ فالوورهای شما با کیفیت خواهند بود. یعنی شما یک سری فالوور مرتبط جذب کنید که فعالیت زیادی دارند. با این کار، نرخ درگیری (engagement rate) بالا می‌رود و دلِ اینستاگرام را هم به دست می‌آورید. با اصول تبلیغات در اینستاگرام آشنایید؟ اگر نه، حتما مقاله «تبلیغات اینستاگرام» را بخوانید.

2- استوری بگذارید و فالوورها را درگیر کنید

هدف ما چیست؟ این‌که تاثیر فالوورهای فیکی که برای خودشان یک گوشه نشسته‌اند و هیچ کاری نمی‌کنند را کم کنیم! چطوری؟ با بالا بردن فعالیت فالوورهای واقعی‌مان.

استوری، مهم‌ترین بخش اینستاگرام است که می‌توانید با آن حسابی دیده شوید. یعنی استوری‌هایی که با آن تعامل فالوورها را بالا ببرید. استوری قابلیت‌های زیادی دارد و با خود استیکرها هم می‌توانید کلی کار انجام دهید.

برای این‌که بدانید دقیقا چطور می‌توانید استوری‌هایی بگذارید که عالم و آدم را درگیر کند، حتما مقاله افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام را بخوانید.

3- محتواهای چالشی تولید کنید

شما باید محتواهایی را به اشتراک بگذارید که فعالیت فالوورهای واقعی را بالا ببرید. مثلا چه محتواهایی؟ برگزاری مسابقه یکی از این‌هاست. از فالوورها نظرسنجی کنید. کاری کنید که دوستانشان را تگ کنند یا حتما کامنت بگذارند. از پست‌های آموزشی غافل نشوید! فالوورها همیشه از یاد گرفتن استقبال می‌کنند. البته ما هم در این زمینه مقاله‌ای داریم که به شما یاد می‌دهد چطور محتوای تاثیرگذار تولید کنید. پیشنهاد می‌کنم حتما مقاله چگونه در اینستاگرام محتوای تاثیرگذار تولید کنیم را بخوانید.

ممکن است در سایت‌های مختلف روش‌هایی مثل؛ حذف یا ریموو کردن فالوورها، استفاده از ربات‌ها و برنامه‌ حذف فالوور اینستاگرام، دیلیت اکانت و ساخت مجدد اکانت پیشنهاد شود. اما هیچ کدام از این راه‌ها فایده‌ای ندارد و فقط وقت تلف کردن است. پس فقط محتواهای موثر و خوب تولید کنید. با این کار هم تاثیر فالوورهای فیک کم می‌شود، هم احتمال دیده شدنتان در اکسپلور افزایش می‌یابد.

توجه! روش‌هایی که گفتیم احتمالا حدود 3 تا 6 ماه برای حذف فالوور فیک زمان می‌برد. هیچ عجله‌ای نداشته باشید و فقط به فکر بالا بردن تعامل فالوورهای واقعی باشید.

در آخر این‌که…

همیشه روش‌هایی را انتخاب کنید که مطمئن و تضمینی باشد. روشی که شما را به نتیجه مطلوب برساند. سعی نکنید همه چیز را یک شبه تمام کنید، چون عواقب دارد. مخصوصا در اینستاگرام با آن هوش‌مصنوعی‌های باهوشش!

در زمینه حذف فالوور فیک، هر سوال یا مشکلی که داشتید، زیر همین مقاله کامنت بگذارید تا ما به سوالاتتان جواب بدهیم.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر