بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ یکی از روش‌های گسترش کسب و کارها در لینکدین است. این نوع از بازاریابی همان‌طور که از اسمش پیداست، بر اساس آپلود ویدئو در فضای شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است؛ اما قضیه به این سادگی‌ها هم نیست!

به نظر می‌رسد استفاده از بازاریابی ویدئویی در لینکدین کار خیلی دشواری نباشد! تنها باید چند ویدئو کلیپ آپلود کرد و منتظر واکنش مخاطبان و مشتریان بود! در صورتی که اصلا این طور نیست! در حال حاضر، آنقدر تعداد محتوای ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی بالاست که اگر ویدئویی بر اساس استانداردهای لازم ساخته نشده باشد، احتمال دیده شدن آن خیلی کم است.

از آنجا که استفاده از ویدئو مارکتینگ در لینکدین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، می‌خواهیم در این مقاله به این موضوع بپردازیم؛ پس اگر شما هم به بازاریابی ویدئویی علاقه دارید، همراه ما باشید تا با اصول ویدئو مارکتینگ در لینکدین بیشتر آشنا شویم…

 

بازاریابی ویدئویی چیست؟

یکی از اصول مهم در بازاریابی، نحوه‌ی معرفی محصولات، سرویس‌ها و خدمات ارائه شده توسط شرکت است. هر چه این معرفی جذاب‌تر و هدفمندتر باشد، مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند. خب، به نظر شما چگونه می‌توان در شبکه‌های اجتماعی محصولات خود را بهتر به نمایش گذاشت؟!

تجربه نشان داده است که بازدید از ویدئو کلیپ‌ها و فیلم‌ها طرفداران بسیار زیادی دارد. در حقیقت، کاربران با این نوع از محتوا ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند. بنابراین، استفاده از ویدئو برای معرفی محصولات و خدمات یک گزینه‌ی ایده‌آل است!

اهمیت استفاده از ویدئو باعث شکل گرفتن نوعی از بازاریابی با نام بازاریابی ویدئویی شده است. تعریف ویدئو مارکتینگ ساده است! یک ویدئو می‌سازیم و با استفاده از آن کسب و کار و تجارت خود را به مخاطبان معرفی می‌کنیم. اما لزوما هر تبلیغات ویدئویی نمی‌تواند در جذب مخاطب موفق باشد؛ بلکه باید این ویدئو، درست و اصولی ساخته شده باشد.

کاربردهای بازاریابی ویدئویی در لینکدین

لینکدین هم مانند سایر شبکه‌های اجتماعی به سراغ استفاده از ویدئو برای بازاریابی و تبلیغات رفته است! اگر از کاربران لینکدین باشید، با امکانات و ویژگی‌های منحصربفرد برای تبلیغات ویدئویی در لینکدین آشنایی دارید. حال بهتر است برخی از کاربردهای استفاده از ویدئو مارکتینگ در لینکدین را با هم مرور کنیم؛ این کاربردهاعبارتند از:

1- تبلیغ محصولات و سرویس‌ها:

صاحبان کسب و کار معمولا اولین استفاده‌ای از که ویدئو می‌کنند، معرفی و تبلیغ محصول است. این شاید بهترین نوع تبلیغات باشد! چرا که دیدن یک ویدئو برای مخاطب بسیار جذاب‌تر از خواندن یک متن طولانی تبلیغ است؛ دقیقا به همین دلیل است که شرکت‌های بزرگ هزینه‌های سنگینی برای تیزرهای تبلیغاتی می‌پردازند!

2- برندسازی در بازاریابی ویدئویی:

برندسازی یک اصل بسیار مهم در بازاریابی‌ است. برند سازی یعنی اینکه مردم به محض دیدن لوگو یا اسم شرکت، محصولات شما را به یاد بیاورند. در واقع، آگاه کردن کاربران نسبت به کاری که انجام می‌دهید، نوعی برندسازی است. حال به نظر شما چگونه می‌توان آگاهی مخاطب نسبت به برند را افزایش داد؟ قطعا استفاده از ویدئو یک انتخاب هوشمندانه است!

بنابراین پیشنهاد ما این است که با استفاده از ویدئوهای خلاقانه، برند و علامت تجاری خود را به کاربران لینکدین معرفی کنید تا به سمت کسب و کار شما جذب شوند.

3- تعامل با مشتری:

بازاریابی در لینکدین بر اساس تعامل با مشتری شکل گرفته است؛ بنابراین اگر بتوانیم ارتباط خوبی با مشتریان و مخاطبان داشته باشیم، میزان اعتماد آن‌ها به کسب و کار شما افزایش پیدا می‌کند. یکی از راه‌های تعامل با مشتری در لینکدین، استفاده از ویدئوهای جذاب است.

4- خدمات آموزشی و سرگرمی:

مخاطبان بسیاری ممکن است در ابتدا برای آموزش یا سرگرمی، صفحات لینکدین شما را دنبال کنند؛ اما با مشاهده سایر ویدئوهای تبلیغاتی از محصولات و برند شما نیز اطلاع پیدا خواهند کرد. بنابراین ارائه‌ی ویدئوهای آموزشی و سرگرم کننده نیز یکی از راه‌های جذب مخاطب و تبدیل آن به مشتریان واقعی است.

 

نحوه‌ی شروع بازاریابی ویدئویی در لینکدین

بازاریابی ویدئویی در لینکدین می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند! لینکدین طوری طراحی شده است که می‌توان در بخش‌های مختلف آن از ویدئو استفاده کرد و از این طریق به جذب مخاطب پرداخت. در این قسمت از مقاله نیز می‌خواهیم با نحوه‌ی استفاده از ویدئو در بخش‌های مختلف لینکدین آشنا شویم؛ پس همچنان ما را دنبال کنید..

1- استفاده از ویدئو در پروفایل لینکدین

جالب است بدانید که در بیشتر بخش‌های پروفایل لینکدین مانند تجربه‌ها، تحصیلات و سوابق کاری می‌توان از ویدئو استفاده کرد؛ پس سعی کنید با قرار دادن کلیپ‌های مرتبط در این بخش‌ها، حس بهتری به مخاطب انتقال دهید.

برای افزودن ویدئو به پروفایل لینکدین ابتدا روی گزینه‌ی Link to media کلیک کنید تا یک صفحه جدید باز شود؛ در این صفحه می‌توانید ویدئوی خود را آپلود و در پروفایل قرار دهید.

حال شاید از خود بپرسید که چه ویدئوهایی را بهتر است در پروفایل قرار داد؟! پیشنهاد ما این است که اگر مصاحبه‌ای با رسانه‌های مختلف داشته‌اید در این بخش قرار دهید. همچنین می‌توانید از ویدئوهای بومی یا Native برای معرفی خود و کسب و کارتان استفاده کنید.

2- استفاده از ویدئو در پست‌های لینکدین

انتشار محتوای ویدئویی در لینکدین تاثیر زیادی روی دنبال کنندگان شما خواهد داشت. علاوه بر آن، میزان مشارکت مخاطبان در صفحه شرکتی و صفحه ویترین را افزایش خواهد داد.

راحت‌ترین راه برای آپلود ویدئو در پست‌های لینکدین، باز کردن Publisher Post و کپی پیست کردن لینک ویدئو در آن است. همچنین می‌توانید لینک ویدئوهای مختلف در سایر شبکه‌ها مانند یوتیوب، ویمو و غیره را در پست‌های خود قرار دهید.

آپلود ویدئوهای مربوط به محصولات در صفحه ویترین نیز نباید فراموش شود؛ چرا که مهمترین بخش بازاریابی ویدئویی در لینکدین است. فقط حواستان باشد که یک متن خوب هم برای ویدئوی خود بنویسید تا مخاطب قبل از دانلود ویدئو با محتوای آن آشنا شود.

3- انتشار ویدئو در بخش آپدیت‌ها:

با آپلود ویدئوهای منحصربفرد در بخش آپدیت‌ها می‌توانید احتمال دیده شدن آن‌ها توسط مخاطبان و کانکشن‌ها را افزایش دهید. در این بخش نیز می‌توانید از لینک ویدئو در سایر شبکه‌ها استفاده کنید.

 

در بازاریابی ویدئویی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

حال که با ویدئو مارکتینگ در لینکدین آشنا شدید، بهتر است به چند نکته‌ی ضروری برای موفقیت بیشتر در این زمینه، اشاره‌ای کوتاه داشته باشیم:

1- از آپلود ویدئوهای طولانی پرهیز کنید

مخاطبان لینکدین معمولا حوصله‌ی دیدن فیلم‌های طولانی را ندارند! آن‌ها می‌خواهند در کم‌ترین زمان ممکن، اطلاعات لازم در مورد محصول و یا برند شما را دریافت کنند. در این شرایط، ویدئوهای طولانی هیچ شانسی برای دیده شدن نخواهند داشت.

2- ویدئوهای خود را به صورت داستانی بسازید

تجربه نشان داده است که مخاطبان لینکدین معمولا به ویدئوهای داستانی واکنش بهتری نشان می‌دهند. زیرا این نوع از ویدئوها علاوه بر معرفی شرکت، جنبه‌ی سرگرمی هم دارند. بنابراین بهتر است با نوشتن یک سناریوی خلاقانه، ویدئوی خود را داستانی کنید.

3- بهینه‌سازی و سئو را فراموش نکنید

سئو و بهینه‌سازی در بازاریابی ویدئویی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ویدئوهایی که اصول سئو را رعایت کرده باشند، بیشتر دیده می‌شوند. پس احتمال موفقیت شما نیز بیشتر خواهد شد. برای اینکه بتوانید محتواهای ویدئویی را سئو کنید، باید در کپشن ویدئو و یا متن توضیحی آن، از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.

 

4- میزان موفقیت ویدئوها را تجزیه و تحلیل کنید

در ویدئو مارکتینگ ما به دنبال ویدئوهایی هستیم که بیشترین لایک، کامنت و یا اشتراک گذاری را داشته باشند. برای اینکه بفهمیم کدام ویدئو بیشترین نظر مثبت را کسب کرده است باید پس از انتشار آن به بررسی میزان تعامل کاربران بپردازیم. در این صورت، ویدئوهایی که کمتر دیده شده‌اند، دیگر ساخته نخواهند شد و برعکس، بیشترین زمان و هزینه باید برای انتشار ویدئوهای محبوب کاربران صرف شود.

 

حرف آخر …

اگر می‌خواهید کسب و کار خود در لینکدین را متحول کنید، باید به دنبال ویدئو مارکتینگ باشید! ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی به شما کمک می‌کند که محصولات و سرویس‌های خود را توسط ویدئوهای جذاب به مخاطبان معرفی کنید. همچنین برندسازی با کمک ویدئو مارکتینگ به راحتی انجام خواهد شد.

کاربردهای بازاریابی ویدئویی در لینکدین باعث شد که در این مقاله به این موضوع بپردازیم. امیدواریم که با استفاده از ویدئو مارکتینگ بتوانید مخاطبان بسیاری پیدا کرده و کسب و کار خود را به درستی معرفی کنید.

حال شما بگویید: آیا تجربه‌ی بازاریابی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی را داشته‌اید؟! در لینکدین چطور؟! به نظر شما یک ویدئوی تبلیغاتی مناسب چه ویژگی باید داشته باشد؟ در این بخش می‌توانید نظرات خود بنویسید و اگر سوالی در این زمینه دارید از کارشناسان ما بپرسید…

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر