استوری اینستاگرام، محتوایی سریع، کوتاه و موثر است که می‌تواند تاثیرگذاری بالایی روی مخاطبان داشته باشد. در این بخش می‌توانید تصاویر و ویدئوها را به همراه متن، استیکر، گیف و المان‌های دیگر به اشتراک بگذارید. استفاده از چند عکس در یک استوری، کاری است که می‌تواند به تولید محتوای موثر کمک کند. با این کار می‌توانید تصاویری از مکان‌ها، اشخاص و لحظات مختلف را کنار یکدیگر قرار دهید و استوری‌های جذابی بسازید. این کار را می‌توانید با استفاده از امکانات خود اینستاگرام، یا به کمک برنامه‌های ساخت استوری انجام دهید.

کلاژ تصاویر و قرار دادن آن‌ها کنار یکدیگر به شیوه‌های گوناگون، نیاز به امکاناتی دارد که خود اینستاگرام تا حدودی آن را برای شما فراهم خواهد کرد. همچنین می‌توانید استوری را خارج از پلتفرم بسازید و آن را در بخش استوری آپلود کنید. فرقی نمی‌کند که پیج شخصی داشته باشید و بخواهید عکس‌های مسافرتتان را به اشتراک بگذارید یا بخواهید محصولات فروشگاهی خود را در یک پیج تجاری به مخاطبان نشان دهید. در هر صورت استفاده از استوری با چند عکس می‌تواند جذاب باشد. در ادامه روش‌هایی برای انجام این کار معرفی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

چرا باید از چند عکس در یک استوری استفاده کنیم؟

استوری‌ها، محتوایی سریع و موثر هستند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند مفهوم موردنظر شما را به مخاطب منتقل کنند. هرچه این محتوا جذاب‌تر باشد، تاثیر بیشتر و سریع‌تری روی مخاطب خواهد گذاشت.

تصور کنید می‌خواهید در صفحه شخصی خود، شش عکس از مسافرت آخر هفته‌تان منتشر کنید. اگر این عکس‌ها را در شش استوری مستقل قرار دهید، خواهید دید که بازدید استوری‌ها به طرز محسوسی کاهش می‌یابد. این در حالی است که استفاده از چند عکس در یک استوری، باعث می‌شود که مخاطبان در یک نظر، بتوانند تمام محتوای شما را مشاهده کنند و بازدید استوری بالاتر برود.

از سویی وقتی بخواهید دو تصویر را با یکدیگر مقایسه کنید، بهتر است آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید تا راحت‌تر بتوان جزییات را بررسی کرد. به عنوان مثال، فکر کنید که می‌خواهید از دنبال‌کنندگان خود درباره دو تصویر نظرسنجی کنید. اگر این دو عکس را در دو استوری مجزا قرار دهید، مخاطب مجبور می‌شود که چندبار بین دو استوری در رفت و برگشت باشد. این اتفاق، باعث می‌شود که دقت روی محتوا کمتر شود و میزان تعامل کاهش یابد. همچنین در این حالت، نظرسنجی‌ها نتیجه صحیحی نمی‌دهند و ممکن است نتایج نادرست یا ناقصی دریافت کنید.

از بعد زیبایی شناختی و هنری، در اغلب موارد وقتی چند عکس را با دید کارشناسی و تخصصی کنار یکدیگر قرار دهید، محتوای زیباتری خلق خواهد شد تا زمانی که یک عکس را به تنهایی در یک صفحه می‌گذارید. البته این در صورتی است که نخواهید روی یک مفهوم خاص تاکید داشته باشید. همچنین بهتر است بدانید ک استفاده از چند عکس کنار یکدیگر، می‌تواند توجه مخاطب را از روی عیوب احتمالی موجود در عکس‌ها دور کند و تصاویر را زیباتر جلوه دهد.

ساخت استوری چند عکسی برای اینستاگرام

برای اینکه در استوری‌های اینستا، از چند عکس کنار یکدیگر استفاده کنید، راه‌های زیادی وجود دارد. شما می‌توانید با برنامه‌های حرفه‌ای مانند فتوشاپ در لپتاپ، اپلیکیشن‌های موبایلی مثل Canva در گوشی یا به کمک خود برنامه اینستاگرام، استوری‌های جذاب و حرفه‌ای با چند عکس بسازید.

استفاده از روش‌های مختلف، بستگی به نوع عکس‌ها، کاربرد موردنظر شما و میزان نیاز کار به سرعت عمل دارد. به عنوان مثال برنامه فتوشاپ برای کارهای حرفه‌ای و تخصصی کاربرد دارد و استفاده از آن زمان‌بر است. در مقابل، استفاده از برنامه اینستاگرام برای ساخت استوری با چند عکس، بسیار آسان و سریع است. در ادامه به بررسی هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم تا به تناسب نیازتان بهترین روش را انتخاب کنید.

ساخت استوری چندعکسی به کمک خود اینستاگرام

گاهی سرعت عمل در انتشار محتوا، حرف اول را می‌زند. به عنوان مثال وقتی در مسافرت هستید، در مکان‌های خاصی به اینترنت دسترسی خواهید داشت. در این شرایط، اگر بخواهید دنبال‌کنندگان صفحه خود را به صورت مستمر از اتفاقات سفر آگاه کنید، لازم است خیلی سریع محتواهای جذابی آماده کرده و انتشار دهید. قابلیت‌های پلتفرم اینستاگرام، این اجازه را به کاربران می‌دهد که با استفاده از امکانات موجود، بتوانند در کمترین زمان ممکن محتواهای جذابی تولید کنند.

۱- ورود به بخش استوری

برای ساختن استوری‌های چند عکسی در اینستا، باید ابتدا چند تصویر مربوط به هم که بتوان آن‌ها را کنار یکدیگر قرار داد انتخاب کنید. توجه داشته باشید که سنخیت تصاویر از نظر نور، رنگ و موضوع بسیار مهم است. به عنوان مثال می‌توانید تصاویری که مراحل مختلف یک فرآیند را نشان می‌دهند کنار هم قرار دهید. پس از انتخاب تصاویر، نوبت به تنظیم آن‌ها می‌رسد.

برای این کار، وارد برنامه اینستاگرام شوید و از صفحه اصلی، علامت (+) را انتخاب کنید؛ سپس از این قسمت، روی گزینه Story بزنید تا صفحه مربوط به استوری اینستاگرام برایتان باز شود. همچنین برای ورود به این  صفحه می‌توانید روی علامت مثبت آبی رنگی که کنار عکس پروفایلتان قرار دارد بزنید تا به صورت مستقیم وارد این صفحه شوید.

ورود به بخش استوری اینستاگرام

۲- انتخاب تصاویر

پس از ورود به این بخش، می‌توانید چند مسیر را طی کنید. روش اول این است که عکس اصلی مورد نظر خود را از دوربین آپلود کنید. راه دوم این است که عکس را با دوربین اینستاگرام ثبت کنید. روش سوم، که دست شما را در ساخت استوری‌های جذاب بازتر می‌گذارد، استفاده از بخش Create است. با استفاده از تمامی این روش‌ها، زمینه اصلی استوری شما مشخص خواهد شد.

انتخاب عکس برای استوری

در بخش ویرایش استوری، صفحه را به سمت بالا بکشید تا قابلیت‌های اینستاگرام را ببینید. از این قسمت، گزینه اضافه کردن عکس که آیکون خاصی دارد را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه می‌توانید هر تعداد عکس که بخواهید به استوری خود اضافه کنید. پس از انتخاب عکس، با زدن روی آن، می‌توانید کادر تصویر را به حالت مربع، مستطیل، دایره و ستاره تغییر دهید. همچنین با استفاده از المان‌هایی همچون استیکرها و گیف‌ها، می‌توانید استوری‌های جذابی بسازید.

افزودن چند عکس به استوری

ساخت استوری با چند عکس با برنامه‌های دیگر

گاهی ترجیح کاربران این است که زمان بیشتری برای ساخت محتواها بگذارند و در عوض، محتواهای جذاب‌تر و خاص‌تری تولید کنند. در این شرایط، بهتر است از برنامه‌هایی استفاده کنید که به ساخت استوری و پست به صورت حرفه‌ای اختصاص دارند. این برنامه‌ها، به کاربران خود اجازه می‌دهند که از رنگ‌ها و المان‌های مختلفی برای تولید استوری استفاده کنند. همچنین در تعدادی از این برنامه‌ها، قالب‌های آماده برای ساخت استوری با چند عکس وجود دارد که در عین افزایش سرعت کار، باعث ایجاد تصاویری جذاب و حرفه‌ای خواهد شد. برای ساخت استوری با چند تصویر مختلف، می‌توانید از برنامه‌های زیر استفاده کنید:

۱- Canva

اگر بخواهیم لیستی از برنامه‌های تخصصی با رابط کاربری آسان برای تولید محتوای تصویری معرفی کنیم، قطعا برنامه Canva یکی از اولین‌هاست! این برنامه به شما اجازه می‌دهد که به راحتی، تصاویر را کنار یکدیگر قرار دهید، به آن‌ها المان‌های مختلف اضافه کنید و مستقیما آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی انتشار دهید. اگر بخواهید با کمک این برنامه چند عکس را در یک استوری قرار دهید، باید ابتدا از قسمت سایزها، قالب استوری اینستاگرام را انتخاب کنید و سپس، المان‌های موردنظرتان را به آن اضافه کنید.

برنامه Canva برای تولید استوری

مزیت Canva به دیگر ابزارها، در این است که این برنامه تحت وب طراحی شده است. به این معنا که با اتصال به شبکه اینترنت، می‌توانید در هر زمانی و با هر ابزاری وارد حساب کاربری خود شوید و تصاویر دلخواهتان را خلق کنید. همچنین این برنامه را می‌توان روی گوشی همراه، تبلت یا لپتاپ استفاده کرد و محدودیت خاصی ندارد. از سویی اغلب المان‌های موجود در این پلتفرم، رایگان هستند و می‌توان از آن‌ها بدون هیچ دردسری استفاده کرد.

۲- Picsart

یکی دیگر از ابزارهایی که در ساخت کلاژ با تصاویر مختلف به شما کمک خواهد کرد، پیکس آرت است. این برنامه به ویرایش عکس اختصاص دارد. در این اپلیکیشن، می‌توانید عکس‌ها را به شیوه‌های گوناگون کنار یکدیگر قرار دهید، به آن‌ها افکت‌های مختلف اضافه کنید، روی آن‌ها متن‌های مختلف بنویسید و از استیکرها برای جذابیت بیشتر بهره ببرید. در پیکس آرت این امکان را دارید که ابعاد استوری اینستاگرام را انتخاب کنید و پس از پایان کار، به صورت مستقیم محتوای خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید.

برنامه Picsart برای ویرایش عکس

مزیت مهم این ابزار این است که می‌توانید بدون استفاده از اینترنت از آن در گوشی همراه خود استفاده کنید. اگرچه برخی ابزارها به صورت پریمیوم در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند و باید برای استفاده از آن‌ها پول بپردازید، اما ابزارهای رایگان و جذاب هم در این برنامه کم نیستند. با Picsart می‌توانید در زمان کوتاه، استوری اینستاگرام با چند عکس بسازید و آن را به اشتراک بگذارید.

۳- ساخت استوری با چند تصویر در Inshot

وقتی نام اینشات می‌آید، اغلب کاربران به یاد ویرایش و تدوین ویدئو می‌افتند. اگرچه این برنامه به صورت تخصصی برای ویرایش فیلم است، اما این به آن معنا نیست که در زمینه‌های دیگر کاربردی ندارد. برنامه Inshot بخشی مخصوص ویرایش و تدوین عکس هم دارد که با استفاده از آن، می‌توانید از چند عکس در یک استوری استفاده کنید. این برنامه انتخاب خوبی برای ساخت کلاژ‌های جذاب است و می‌تواند به شما برای تولید محتوای اینستاگرامی کمک کند.

دانلود برنامه اینشات

مزیت برنامه اینشات، در کاربردهای متنوع آن است. در واقع شما وقتی این برنامه را روی گوشی همراه خود نصب می‌کنید، از برنامه‌های دیگر بی‌نیاز می‌شوید. اپلیکشن Inshot در ویرایش و افکت‌گذاری روی عکس، ساخت کلاژ با چند عکس، اضافه کردن قاب، افزودن المان‌های خاص مانند متن و استیکر و ساخت یا ویرایش ویدئو کاربرد خواهد داشت.

۴- قرار دادن چند عکس در استوری با Unfold

علاوه بر اپلیکیشن‌های ویرایش عکس که به آن‌ها اشاره کردیم، برنامه‌هایی وجود دارند که به صورت تخصصی روی محتوای اینستاگرام یا تولید استوری تمرکز دارند. این برنامه‌های ساخت استوری، قالب‌های آماده‌ای در اختیار شما می‌گذارند تا عکس‌هایتان را در آن‌ها قرار دهید. برنامه Unfold یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین ابزارها برای ساختن استوری با چند عکس در اینستاگرام است. این برنامه‌، قالب‌های آماده‌ای دارد که می‌توانید تصاویر خود را در آن قرار دهید و استوری‌های جذابی بسازید. همچنین امکان اضافه کردن متن و المان‌های خاص به استوری هم وجود دارد.

برنامه Unfold برای ساخت استوری

ویژگی منحصر به فردی که این اپلیکیشن را از ابزارهای دیگر متمایز می‌کند، این است که پیش از انتشار محتوا می‌توانید آن را به صورت پیش‌نمایش در فضای اینستاگرام مشاهده کنید. با این کار، راحت‌تر می‌توانید درباره تصاویر انتخابی، ابعاد، رنگ‌ها و نحوه قرارگیری تصاویر در زمانی که چند عکس را در یک استوری قرار داده‌اید، تصمیم بگیرید.

۵- استوری چند عکسه با Nichi

اگر به ساخت استوری‌های مینیمال و جذاب علاقمند باشید، Nichi بهترین انتخاب ممکن برای شماست. با استفاده از این برنامه می‌توانید تصاویر مختلف را کنار یکدیگر قرار دهید و با آن‌ها استوری‌های چندعکسی جذابی بسازید. در این برنامه، قالب استوری‌ها به صورت آماده در اختیار شما قرار می‌گیرد و به همین علت، سرعت تولید محتوا با این ابزار بسیار بالاست. همچنین می‌توانید با این برنامه استوری‌های خاص و جدید هم تولید کنید و ملزم به استفاده از قالب‌های آماده نخواهید بود.

اپلیکیشن ساخت استوری Nichi

مزیت مهم برنامه Nichi در این است که به صورت تخصصی، به تولید استوری در اینستاگرام اختصاص دارد. به همین علت، مشکلاتی از قبیل عدم مطابقت اندازه‌ها یا ناهماهنگی با اینستاگرام پیش نخواهد آمد. همچنین این برنامه کاملا با آپدیت‌های جدید اینستاگرام مطابقت دارد و به صورت مداوم امکانات خود را به روز رسانی می‌کند تا کاربران بتوانند بهترین محتواها را با استفاده از این ابزار تولید کنند.

نتیجه‌گیری

استوری اینستاگرام، قسمتی از این پلتفرم است که به محتواهای سریع و کوتاه اختصاص دارد. هرچه محتوای موجود در این بخش گویاتر و پربارتر باشد، تاثیر بیشتری روی مخاطبان خواهد گذاشت. در همین راستا، لازم است که استوری‌های اینستاگرام خود را به گونه‌ای تدوین کنید که تاثیر بیشتری روی مخاطبان داشته باشد و مفهوم را در زمان کمتری منتقل کند. استفاده از چند عکس در یک استوری، ار جمله کارهایی است که تاثیر زیادی روی کوتاهی محتوا و در عوض، تاثیرگذاری بالای آن خواهد داشت. وقتی چند عکس را کنار یکدیگر قرار می‌دهید، مخاطب بدون جا به جا شدن بین صفحات، می‌تواند مفهوم موردنظر را دریافت کند.

برای ساخت استوری‌های چندعکسی، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. ساده‌ترین راه این است که از خود اینستاگرام برای انجام این کار استفاده کنید. راه بعدی، نصب برنامه‌های ویرایش عکس و ساخت استوری و استفاده از آن‌ها است. این برنامه‌ها تنوع بسیار زیادی دارند. در این مقاله سعی کردیم راه‌های مختلف استفاده از چند عکس در یک استوری را به شما آموزش دهیم. امیدواریم با استفاده از این روش‌ها، بتوانید محتواهای جذاب‌تری خلق کنید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر