اخیرا مشتری‌هایی که با ما تماس می‌گیرند از پایین بودن درآمدشان حرف می‌زنند. بعضی‌ها، یا پیج اینستاگرام دارند یا تازه قصد دارند پیج بسازند. هرچه که هست از وضعیت راضی نیستند و دنبال بالا بردن درآمدشان هستتند. دوست دارند بدانند که در اینستاگرام چطور باید بازاریابی کنند. برای این‌که بتوانید در اینستاگرام حرفی برای گفتن داشته باشید؛ هم باید اینستاگرام مارکتینگ یاد بگیرید، هم از تجربه بقیه استفاده کنید. ما در دوره زیر قواعد بازی را به شما یاد می‌دهیم. یعنی هرچیزی که برای داشتن یک بیزینس موفق اینستاگرامی لازم است. پس دوره زیر را از دست ندهید.

>وبینار رایگان آموزش ادمینی اینستاگرام
وبینار رایگان آموزش ادمینی اینستاگرام کسب درآمد از خانه با موبایل فقط با ادمینی اینستاگرام!
ثبت نام رایگان پس زمینه پروموت

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

بازاریابی در اینستاگرام؛ یعنی شما از اینستاگرام استفاده کنید و با مخاطب‌ها و مشتری‌هایتان ارتباط برقرار کنید. به همین سادگی!! هدف شما از کسب و کاری که دارید چیست؟ افزایش فروش؟ آگاهی از برند؟ هرچیزی که هست، اینستاگرام رسیدن به آن را ساده‌تر می‌کند. چون تعداد کاربرهای اینستاگرام به قدری زیاد است که به بازار بزرگی از افراد دسترسی دارید.

حالا اگر دنبال بازاریابی در اینستاگرام هستید، باید اصول و قواعد بازی را یاد بگیرید. برای یک اینستاگرام مارکتینگ حرفه‌ای آماده‌اید؟

اطلاعاتتان را بالا ببرید

از قدیم گفتن خشت اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج!

خشت اول شما، جمع آوری اطلاعات است. یعنی برای این‌که بدانید چطور باید در اینستاگرام رفتار کنید و چه محتواهایی را پست کنید، باید اطلاعات مفید جمع کنید. اطلاعاتی که لازم دارید در 3 مرحله خلاصه می‌شود:

1- کسب و کار من دقیقا چیست؟

چه محصول و خدماتی قرار است ارائه دهید؟ شما باید دقیقا دسته بندی محصولات و خدماتتان را بدانید. همان اول راه مشخص کنید که اسم برند شما چیست؟ در چه حوزه‌ای کار می‌کنید؟ چه محصولاتی دارید؟ چه خدماتی ارائه می‌دهید؟ اگر خودتان را نشناسید، دو دسته بعدی را هم نمی‌توانید بشناسید.

2- مشتری‌های من چه کسانی هستند؟

هر اتفاقی که بیفتد، در نهایت شما قرار است محصول را به مشتریان بفروشید. یعنی یک یا چند دسته از افراد، که به محصولات شما نیاز دارند.

با مفهوم پرسونا آشنایید؟ اگر نیستید همین الان با پرسونای مخاطب و اهمیت آن آشنا شوید. در حالت کلی پرسونا یعنی مخاطب ایده‌آلِ شما! یعنی این‌که قرار است دقیقا به چه افرادی بفروشید؟ بعد هم با شناختن سلیقه و علایق مشتری، تصمیم بگیرید که چه استراتژی‌ای برای کسب و کارتان تعریف کنید.

3- رقبا را بشناسید و خوب تحلیل کنید

شما باید رقیب‌هایتان را بشناسید. یعنی کسانی که محصولات مشابه شما را می‌فروشند یا محصولاتشان می‌تواند جایگزینی برای محصولات شما باشد. این دو دسته جزو رقیب‌های شما هستند. حالا شما باید این‌ها را خوب تحلیل کنید. مثلا ببینید مشتری‌هایشان چه کسانی هستند؟ چه خدماتی ارائه می‌دهند؟ چقدر می‌فروشند؟ چقدر از وضعیت الانشان راضی هستند؟ برنامه‌هایشان برای آینده چیست؟ همه این‌ها به شما کمک می‌کند که وضعیت خودتان را ارزیابی کنید و بهترین تصمیم را بگیرید. چون در نهایت باید از رقبا جلو بزنید. یعنی کاری کنید که مشتری‌ها محصولات شما را بخرند، نه رقیب!

برای این‌که رقبا را خوب شناسایی و تحلیل کنید، ما مقاله‌ای جدا برای بحث تجزیه و تحلیل رقابت در اینستاگرام داریم. پیشنهاد می‌کنم از دستش ندهید.

تدوین استراتژی؛ یک گام سرنوشت ساز

تدوین استراتژی

حالا شما هستید و حجم زیاد اطلاعات از مشتری‌ها و رقبا. این اطلاعات به چه دردی می‌خورد؟ شما باید از شناختی که دارید حداکثر استفاده را بکنید. چطور؟ با داشتن یک استراتژی درست. ما این‌جا درباره اهدف و ابزار رسیدن به آن‌ها حرف می‌زنیم. یعنی کاملا کاربردی و به جا!

هدف شما از ورود به اینستاگرام چیست؟

فرض کنید قرار است آخر هفته با خانواده به سفر بروید. ولی نمی‌دانید کجا! اگر مقصدتان را ندانید، نه می‌توانید وسایلی جمع کنید، نه مسیر و وسیله نقلیه را انتخاب کنید! خلاصه این‌که سرگردانید و تنها چیزی که می‌دانید این هست که قرار است سفر کنید. بازاریابی در اینستاگرام هم همین است. برای سفر در اینستاگرام چه مقصدی را انتخاب کرده‌اید؟

ما این‌جا درباره 2 تا از اصلی‌ترین اهداف و ابزار رسیدن به آن هدف صحبت می‌کنیم.

برندینگ

فرض کنید که محصولات و برند خودتان را دقیقا مشخص کرده‌اید. مثلا اسم برندتان ایکس است و یک سری محصولات یا خدمات ارائه می‌دهید. حالا هدفتان این هست که بین افراد شناخته بشوید و اسم شما را بشناسند. مثلا همه ما به محض خرید اینترنتی یاد دیجی کالا می‌افتیم.

مطمئنا شما فقط دنبال این نیستید که اسمتان سر زبان‌ها بیفتید. قطعا دنبال اعتماد افراد هم هستید. یعنی این‌که وقتی اسم شما را می‌شنوند با حس رضایت و اطمینان باشد.

1- آگاهی از برند

قرار است از اینستاگرام استفاده کنیم و خودمان را به بقیه معرفی کنیم. برای این کار باید با یک سری ابزار اینستاگرامی آشنا شوید. ابزاری که دقیقا در راستای شناخته شدن باشد. برای افزایش آگاهی از برند چه کنیم؟

یک بیو اینستاگرام حرفه‌ای داشته باشید

هر کاربری که وارد پیجتان شود، اولین چیزی که می‌بیند بیو شماست. یعنی با دیدن بیو؛ برند و هویت شما را می‌شناسد. پس یکی از اساسی‌ترین مواردی که باید رعایت کنید تنظیم بیو اینستاگرام است. برای این‌که یک بیو حرفه‌ای داشته باشید، حتما مقاله چگونه یک بیو جذاب و تاثیرگذار بنویسیم را بخوانید.

هشتگ گذاری درست داشته باشید و شناخته شوید

هشتگ یکی از موهبت‌های اینستاگرام است که با کمک آن از عرش به فرش می‌روید. ولی نه هر هشتگی! باید هشتگ مربوط به بیزینس خودتان را پیدا کنید. یعنی بدانید که مخاطب‌ها چه چیزی سرچ می‌کنند. بعد هم از هشتگ در پست‌ها و استوری‌ها استفاده کنید. اگر هم دوست دارید معجزه هشتگ را بیشتر حس کنید، مقاله هشتگ در اینستاگرام را از دست ندهید.

تبلیغات هدفمند داشته باشید

خب تبلیغات یکی از راه‌های معروف شدن است. درست است که باید پول خرج کنید ولی نتیجه کار شما را کاملا دگرگون می‌کند. ولی برای این‌که پولتان به هدر نرود و کاملا نتیجه بگیرید باید تبلیغ را درست انجام دهید. تبلیغات در اینستاگرام انواع مختلفی دارد. شما باید ببینید کدام مدل بیشتر بدرد حوزه کاری شما و پیجتان می‌خورد.

یکی از کارهای ما در دیدوگرام تبلیغات در اینستاگرام است.ما با توجه به بیزینس و پیجتان، به شما می‌گوییم که کدام تبلیغات برای شما موثرتر است.

2- اعتماد‌سازی

یکی از جنبه‌های برندینگ، اعتماد سازی است. بدون این‌که کاربرها به برند شما اعتماد نداشته باشند، چه کاری از پیش می‌برید؟ هیچ! پس خیلی دقت کنید که برای اعتماد‌سازی برنامه‌ریزی کنید. چون کاربرها باید اسم شما را با اعتماد و رضایت بیاورند. مقاله اعتمادسازی؛ کلید افزایش فروش در اینستاگرام به شما کمک می‌کند که چطور کاری کنید که فالوورها به شما اعتماد کنند.

افزایش فروش در اینستاگرام

خیلی از برندها و کسب و کارها دنبال فروش هستند. آن‌ها از اینستاگرام مارکتینگ برای فروش محصولات و خدماتشان استفاده می‌کنند. ولی خب فروش در اینستاگرام هم قلق خودش را دارد که باید یاد بگیرید. آماده‌اید روش‌های افزایش فروش را یاد بگیرید؟

استراتژی و تقویم محتوا داشته باشید

تقویم محتوا

در اینستاگرام، پایه و اساس همه چیز محتواست. یعنی با داشتن یک محتوای عالی می‌توانید فروش خودتان را چند برابر کنید! ولی قبل از تولید محتوا باید استراتژی داشته باشید. قبل از این شما مشتری‌ها را شناخته‌اید. یعنی با سلیقه‌ها و علاقه‌هایشان آشنایید. حالا باید بر اساس آن بدانید که چه محتواهایی را قرار است پست کنید. در مقاله استراتژی محتوا برای تولید محتوا در اینستاگرام، هرچیزی که برای استراتژی لازم دارید را گفته‌ایم.

تولید محتوای جذاب داشته باشید

بعد از چیدن استراتژی و تقویم محتوا، باید شروع به تولید محتوا کنید. تولید محتوایی که کاربرها را به چالش بکشد و تعامل ایجاد کند. البته حواستان باشد که همه محتواها نباید جنبه تبلیغات داشته باشد. شما باید بین محتواهایی که درباره محصولتان است، محتواهای آموزشی هم تولید کنید. 10 روش تضمینی تولید محتوا در اینستاگرام مقاله‌ای هست که شما را برای تولید محتوای بهتر راهنمایی می‌کند.

چند تا از روش‌های تولید محتوا را که تاثیر بیشتری در فروش دارد بشناسید:

1- از استوری غافل نشوید

کاربرها استوری‌ها را خیلی بیشتر از پست‌های عادی می‌بینند. پس حتما از استوری بیشتر از پست‌ها بهره بگیرید. اگر محصولات را در سایتتان می‌فروشید حتما لینک صفحه محصولات را در استوری بگذارید.

تبلیغات در استوری

مثلا در استوری از استیکرها استفاده کنید و تعامل کاربرها را بالا ببرید. با این کار، فالوورها احساس نزدیکی بیشتری به شما می‌کنند. این قضیه حتما به بالا رفتن فروش هم کمک می‌کند.

در بهترین زمان ممکن پست بگذارید

فالوورها چه زمان‌هایی فعال‌ترند؟ صبح؟ ظهر؟ شب؟ به فالوورهای شما بستگی دارد. شما خودتان باید این زمان را کشف کنید. چطوری؟ با خواندن مقاله بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام!

به کامنت‌ها و دایرکت پاسخ دهید

وقتی فالوورها با شما حرف می‌زنند یا سوالی می‌پرسند، حتما به آن‌ها توجه کنید.اگر سوالی پرسیده‌اند جواب بدهید. یا اگر نظری داده‌اند حداقل با یک استیکر جوابشان را بدهید. اتفاقا دایرکت یکی از بهترین روش‌ها برای ارتباط با مشتری‌ها و درنتیجه فروش است.

فروش ویژه داشته باشید

فروش ویژه

مشتری‌ها عاشق فروش ویژه شما هستند. آن‌ها حتما از تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه‌ استقبال می‌کنند. مثلا گاهی روی محصولات تخفیف بگذارید. یا اگر کسی برای اولین بار از شما خرید می‌کند، می‌توانید با تخفیف ویژه، یا یک محصول رایگان خوشحالش کنید.

راه‌های افزایش فالوور واقعی را یاد بگیرید

وقتی تعداد فالوور واقعی شما افزایش یابد، هم به برندینگ، هم افزایش فروش کمک می‌کند. خواهشا به فالوورهای فیک فکر نکنید. فالوورهای فیک نه تنها هیچ کمکی به فروش نمی‌کند، بلکه اینستاگرام پیجتان را می‌بندد و باید فاتحه پیجتان را بخوانید! پس فقط و فقط از راه‌های افزایش فالوور واقعی کمک بگیرید.

خودتان را ارزیابی کنید

من مطمئنم شما و هرکسی که کاری انجام می‌دهد، دنبال نتیجه گرفتن است. پس بعد از هر کدام از روش‌هایی که بالاتر گفتیم، باید بازخورد بگیرید. در اینستاگرام برای آنالیز و تحلیل، ابزار insight چاره شماست. با این ابزار می‌توانید ببینید که هر پست، استوری یا تبلیغاتی که انجام دادید تا چه حد شما را به هدفتان نزدیک کرده! مقاله کار با ابزار قدرتمند insight آموزش کامل کار با این ابزار جادویی است.

حرف آخرم اینه که…

این روزها اینستاگرام مارکتینگ یکی از قدرتمندترین راه‌های بازاریابی است. در این مقاله راجع به مراحل کلی بازاریابی؛ از بحث تحلیل رقبا، شناخت مشتری‌ها صحبت کردیم. گفتیم که داشتن هدف چقدر مهم است و درباره ابزار رسیدن به هدف‌های مختلف حرف زدیم. هر سوالی یا مشکلی که درباره بازاریابی در اینستاگرام داشتید را با ما همین‌جا، همین الان مطرح کنید.

 

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر