اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های ارتباطی حال حاضر است که در سال‌های اخیر به محیط بسیار خوبی برای کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است. پلتفرم این شبکه اجتماعی به دلیل در دسترس بودن، راحتی استفاده، امکانات بی‌نهایت مفید و از همه مهمتر رایگان بودن، مکانی پرطرفدار برای صاحبان کسب و کار و افراد عادی است. امروزه با گسترش فعالیت­‌های نوپا و خلاقانه حالت جدیدی از راه‌‌های کسب درآمد با عنوان «بلاگری» در شبکه‌‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام و یوتیوب شکل گرفته است.

گردشگری، آشپزی، آموزش زبان ­های خارجی، دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات، عکاسی، طراحی سایت، آرایشگری و زیبایی و… از جمله موضوعات پرطرفدار و محبوب در میان مخاطبان این شبکه اجتماعی بوده که بلاگرها در موردشان محتوا تولید می‌‌کنند و به درآمد بالایی رسیده­‌اند. در حال حاضر بلاگری از شغل‌‌های پردرآمد اینستاگرام شناخته می‌شود. حتما این سوال ذهنتان را مشغول کرده که درآمد بلاگرهای اینستاگرام چقدر است؟ برای رسیدن به جواب سوالتان تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بخوانید: آموزش کامل اینستاگرام – از سیر تا پیاز

بلاگر یا اینفلوئنسر کیست؟

به فردی که شبکه‌های اجتماعی مختلف با موضوعات گوناگون مانند سرگرمی، طنز، آرایش و زیبایی، گردشگری و… تولید محتوا می­‌کند، بلاگر یا اینفلوئنسر گفته می‌شود. بلاگرها با پیج­‌های جذاب و متنوع با اشتراک گذاری لحظات زندگی و یا تولید محتوای مفید ویدیویی در پست و استوری مخاطب جذب می‌‌کنند. بلاگرها مخاطبین را به انجام کارهایی مانند خرید یک محصول یا تعامل در پست و استوری ترغیب می‌کنند. هدف اصلی یک بلاگر رسیدن به شهرت و درآمد چند میلیونی و گاهاً چند میلیاردی است.

درآمد بلاگرها هم بسته به تعداد فالوور متغیر است. اگر شما تصمیم گرفته‌­اید که یک بلاگر موفق باشید، باید محتوایی تولید کنید که باعث جذابیت بیشتر پیج و ترغیب مردم به دنبال کردن آن شود. به افرادی که محتوای متنی یا تصویری منتشر می کنند بلاگر و به افرادی که محتوا ویدئویی منتشر می کنند، ولاگر می‌گویند.

برای کسب درآمد از اینستاگرام بهترین گزینه‌­ای که می تواند بسیار موثر هم باشد، بلاگر شدن در حوزه­ تخصصی شماست. این تخصص می‌­تواند از ساده ترین مهارت‌ها شروع شده و با پیچیده ترین آن­ها پایان گیرد. امروزه، بلاگری یکی از شغل‌های پردرآمد و پرطرفدار اینستاگرام است.

بلاگر کیست؟

درآمد بلاگرهای اینستاگرام

درآمد بلاگرهای اینستاگرام به طور دقیق مشخص نیست و مبالغ دریافتی آنها در هاله‌ای از ابهام می ­باشد. با بررسی تعرفه تبلیغات اینفلوئنسرها، اطلاعاتی که در مورد درآمد بلاگرها به دست آمده بسیار جالب است. درآمد بلاگرهای اینستاگرام رقم قابل توجهی است که دانستنش باعث حیرت شما هم می­شود! میزان دستمزد بلاگرهای خارج از کشور به صورت دلاری است. حال با این پرسش رو به رو می­‌شویم که نرخ تبلیغات بلاگرها چقدر است؟

با مشاهده تعرفه تبلیغات بلاگرهای مختلف و تعداد پست­هایی که در روز منتشر می کنند، می­توان به طور تقریبی مقدار درآمد آنها را تخمین زد. هزینه تبلیغات بلاگرهای اینستاگرام که پیج­ هایی با 2 یا 3 میلیون فالوور دارند، به صورت قابل ملاحظه‌ای با سایر پیج ­ها تفاوت دارد. درآمد بلاگرها با توجه به تعداد فالوورها و درصد اینگیجمنت (میزان مشارکت مخاطبان در محتوای تولیدی؛ مخاطب استوری یا پست را لایک کند، روی پست کامنت بگذارد و اگر محتوا برایش مفید بود، آن را ذخیره کند یا برای دوستان خود ارسال نماید) متفاوت است.

درآمد بلاگرها

روش­ های کسب درآمد بلاگرها در اینستاگرام

فعالیت بلاگرها برای کسب درآمد با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. هر بلاگر یا اینفلوئنسر با توجه به خلاقیت و میزان فعالیت خود می­‌تواند روش­ های درآمدزایی مختص به خود را به کار گیرد. در این راستا، تعرفه کاری آنها به دو معیار تعداد فالوور و نرخ اینگیجمنت بستگی دارد. هر چقدر تعداد و درصد این دو معیار در یک پیج بیشتر باشد، درآمد بلاگر بیشتر خواهد بود.

نکته حائز اهمیت در این بخش تعداد دفعات نمایش (Impression) و تعداد کاربران منحصر بفرد (Reach) یک پست یا استوری بلاگر است، که می­تواند بسیار بیشتر و یا کمتر از تعداد فالوور آن اینفلوئنسر باشد. در ادامه با دیدوگرام همراه باشید تا انواع روش­ه ای کسب درآمد بلاگرها در اینستاگرام را با هم بررسی کنیم.

 کسب درآمد بلاگری با تبلیغات

از روش‌های اصلی کسب درآمد بلاگرها تبلیغات است. هر بلاگر در استوری و پست­ های پیج خود برند و محصولات خاصی را معرفی می­‌کند و بابت این تبلیغ از صاحب آن محصول هزینه‌­ای دریافت می­‌نماید. تعرفه مشخص و ثابتی برای این تبلیغات وجود ندارد و هر بلاگر با توجه به تعداد فالوورها و محبویت پیج خود هزینه دریافت می­ کند.

یکی از نشانه های مناسب بودن یک صفحه مجازی برای تبلیغات، نرخ تعامل دنبال‌کنندگان آن می­ باشد. تعرفه تبلیغات بلاگرها با توجه به تعداد فالوور پیج، برای هر استوری از 300 هزار تومان شروع می ­شود و تا 150 میلیون تومان متغیر می­ باشد. حداقل هزینه تبلیغات در استوری بلاگرهایی که بالای 1 میلیون فالوور دارند 5 میلیون تومان است.

روش کسب درآمد

کسب درآمد بلاگری با اسپانسرینگ

بلاگرها در ازای حمایت مالی از صاحب یک کسب و کار یا برند خاص، در یک بازه زمانی مشخص که معمولاً بین 6 تا 12 ماه طول می­ کشد به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برند مورد نظر را معرفی می‌کنند. به اصطلاح صاحب برند اسپانسر بلاگر می­‌شود.

سوال ما از دیدوگرامی‌های دوست داشتنی این است که میزان درآمد بلاگرهایی که در حوزه اسپارنسرشیپ فعالیت می‌کنند را در بخش نظرات همین بلاگ حدس بزنید! 

درآمد بلاگرها از همکاری در فروش

دریافت درصدی از میزان فروش در ازای تبلیغ محصولات یا خدماتی که منجر به خرید شود، یکی دیگر از راه‌­های کسب درآمد برای بلاگرهاست. این روش به دلیل وجود فرمول «هر چقدر بیشتر بفروشی، درآمد بیشتری نصیبت میشه» به یکی از پرطرفدارترین راه‌های ایجاد درآمد در سال­ های اخیر تبدیل شده است. چون تعداد فروش محصول توسط بلاگر مشخص نیست، محاسبه میزان درآمد او از این طریق به راحتی امکان پذیر نمی ­باشد.

موضوعات مختلف بلاگرها

هر بلاگر اینستا در موضوع خاصی تولید محتوا می­‌کند. در ادامه موضوع فعالیت پیج بلاگرها و درآمد تقریبی و دور از ذهن آن‌ها در چندین پیج پرطرفدار را، تا لحظه انتشار این مقاله مشاهده می‌کنید.

موضوعات مختلف کار بلاگرها

بلاگرهای سرگرمی و طنز

موضوعاتی با محوریت طنز و سرگرمی بیشترین طرفدار و دنبال کننده را بین مردم دارند. به همین خاطر بلاگرهای زیادی در زمینه تولید محتوای طنز یا سرگرمی فعالیت می‌کنند. با توجه به عمومی و همه پسند بودن محتوای خلاقانه و کمدی، این صفحات علاقمندان و مخاطبان بسیار زیادی داشته، تعداد دنبال کنندگان آن‌ها با سرعت بیشتری رشد می‌کند و معمولاً سرعت جذب فالوورشان زیاد است. به این بلاگرها «واینر» هم گفته می‌شود.

فود بلاگرها

فود بلاگرها

این بلاگرها یا آشپز هستند و محتوای پیجشان آموزش آشپزی و سفره آرایی است و یا تستر هستند و غذاهای هتل‌ها و رستوران­‌های مختلف را بررسی و نقد می‌کنند. این حوزه همیشه برای افراد جذاب بوده و معمولاً مخاطبان زیادی دارند.

بلاگرهای ورزش و سلامت

مباحث پزشکی و ورزشی از داغ‌­ترین موضوعات اینستاگرامی به شمار می‌روند. نکات جالبی درباره دانستنی‌های پزشکی، تناسب اندام، بدنسازی و  ارائه نکات کلیدی در رژیم و اخبار ورزشی همیشه از پرمخاطب‌ترین مباحث بوده است. پیج­ هایی که با این موضوع فعالیت می‌کنند با توجه به کاربردی بودن مطالب و تعاملشان با مخاطب می­‌توانند به سرعت پیشرفت کنند.

بلاگرهای پیج های آموزشی

بلاگرهای پیج­های آموزشی

این بلاگرها با ارائه محتوای مفید آموزشی مثل آموزش زبان­ های خارجی، فتوشاپ، عکاسی و ژست­ های آن، راه اندازی کسب و کار، خلاقیت و… فعالیت می­‌کنند. محتوای این پیج‌­ها در بالا بردن مهارت‌های فردی و بهبود کیفیت زندگی شخصی افراد موثر است. مخاطبان با دنبال کردن این پیج ­های آموزشی رایگان، مهارت­‌هایی مانند افزایش اعتماد به نفس، ارتباط تاثیرگذار، تعیین هدف، رشد فردی و دیگر مهارت های زندگی را می ­آموزند. با دنبال کردن این پیج­‌ها، می­توان هزینه کلاس‌های آموزشی را تا جایی که ممکن است کاهش داد.

بلاگرهای سبک زندگی

سبک زندگی یا لایف استایل موضوعی است که برخی بلاگرها با آن تولید محتوا می‌کنند. بلاگر با گرفتن عکس، فیلم و به اشتراک گذاری زندگی روزمره خود رابطه خوبی با مخاطبان برقرار می­‌کند. جالب اینجاست که نرخ جذب و تعامل این بلاگرها نیز بسیار بالاست.

بلاگرهای مد و زیبایی

بلاگرهای مد و زیبایی

این بلاگرها که به «بیوتی بلاگر» معروف هستند با تولید محتوا در زمینه آموزش آرایش و زیبایی، تبلیغ برند خاص محصولات آرایشی و اکسسوری‌های کاربردی فعالیت می‌کنند. پیج این بلاگرها با معرفی ترندهای روز برای خانم­ ها و آقایانی که به استایل خود اهمیت زیادی می­‌دهند، مورد استقبال قرار می­‌گیرد.

بلاگرها گردشگری

بلاگرهای گردشگری

این بلاگرها را در اصطلاح «توریسم بلاگر» می­‌نامند. توریسم بلاگرها با ارائه نکات کاربردی برای سفر به مناطق مختلف و گرفتن فیلم و عکس‌های دیدنی و توصیف منطقه، محتوا تولید می‌کنند.

بلاگرهای تیک تاکی یا چالشی

بلاگر چالشی کسی است که با توجه به حرفه یا مهارتی که دارد، تولید محتوا می‌کند و ارتباط خیلی خوبی با مردم دارد. این بلاگر با ارائه نظر تخصصی خود در یک زمینه مشخص روی دیگران تاثیر می‌گذارد. این افراد با تعیین جوایز، چالش‌هایی را در اینستا برگزار می‌کنند. این اینفلوئنسرها همواره با هوش و ذهن منحصر به فرد خود، در تلاش برای ایجاد سرگرمی برای جذب مخاطبان بیشتری هستند.

این بلاگرها با برگزاری مسابقه و تعیین جایزه، مخاطبان را به شرکت در چالشی هیجان انگیز دعوت می‌کنند. بلاگرهای تیک تاکی یا چالشی، لایو اینستاگرام برگزار می­ کنند و به سوال مخاطبینشان پاسخ می‌‌دهند. بسیاری از این بلاگرها روزانه بین 2 تا 10 استوری تبلیغاتی منتشر می­‌کنند. درآمد آنها از ۵۰ الی ۵۰۰ میلیون متغیر می­‌باشد.

قیمت تبلیغات بلاگرها

همانطور که گفته شد درآمد بلاگرهای اینستاگرام علاوه بر تعداد فالوور به میزان محبوبیت و تعامل بین مخاطبین و پیج بستگی دارد. در جدول زیر تعدادی از بلاگرها با هزینه هر تبلیغ و میزان تقریبی درآمد ماهیانه آن‌ها معرفی می‌شوند. در نظر داشته باشید که مبالغ اعلام شده تقریبی هستند و ممکن است بیشتر از این اعداد هم باشد!

بلاگر تعداد فالوور هزینه هر تبلیغ درآمد تقریبی ماهیانه
حسن ریوندی 19.6  میلیون از 5.000.000 تومان 4.000.000.000 تومان
دنیا جهانبخت 15.2  میلیون از 50.000.000 تومان 8.000.000.000 تومان
سرنا امینی 9.5  میلیون از 5.000.000 تومان 6.000.000.000 تومان
کامیار696 5.3  میلیون از 5.000.000 تومان 180.000.000 تومان
محمدامین کریم پور 5.2  میلیون از 5.000.000 تومان 450.000.000 تومان
ورزش سه 4.3  میلیون از 900،000 تومان 80.000.000 تومان
صدف بیوتی 4  میلیون از 130.000.000 تومان 12.000.000.000 تومان
جواد خواجوی 3.8  میلیون از 7.000.000 تومان 630.000.000 تومان
علی صبوری 3.4  میلیون از 5.000.000 تومان 3.500.000.000 تومان
محمد معماریان 2.4  میلیون از 4.000.000 تومان 900.000.000 تومان
هومن ایران‌منش 2.1  میلیون از 4.500.000 تومان 405.000.000 تومان
مستر تیستر 2  میلیون از 20.000.000 تومان 2.000.000.000 تومان
میلاد کلانتری 1.6  میلیون از 5.000.000 تومان 2.000.000.000 تومان
آناشید حسینی 1.3  میلیون از 7.500.000 تومان 700.000.000 تومان
رضا برزگر 1.3  میلیون از 1.500.000 تومان 140.000.000 تومان
خبر فوری 1.1  میلیون از 1.200.000 تومان 110.000.000 تومان
فرید کنزو 1  میلیون از 2.500.000 تومان 230.000.000 تومان
فرشاد حاج علی 1  میلیون از 1.500.000 تومان 140.000.000 تومان
مرجان کیا 861  هزار از 3.500.000 تومان 310.000.000 تومان
نازگل رحمانی 778 هزار از 3.500.000 تومان 300.000.000 تومان
انیموشن آرت 653  هزار از 190.000 تومان 18.000.000 تومان
فاطمه حسین خانی 600  هزار از 3.000.000 تومان 280.000.000 تومان
بیا ایرانو بگردیم 562  هزار از 400.000 تومان 35.000.000 تومان

سخن آخر

بلاگری موفق است که مسیر مشخصی را طی و نکاتی را رعایت کند؛ باید موضوع مشخص و هدفمندی را دنبال کند و در همان موضوع تولید محتوا کند. درآمد بالای اینفلوئنسرها باعث شد تا اخیراً موضوع مالیات بر درآمد بلاگرها به میان بیاید. مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی با خبر شناسایی تعداد 220 بلاگر اینستاگرامی عنوان کرد که این افراد باید نسبت به تسلیم اظهارنامه خود اقدام نمایند.

بسیاری از بلاگرها علاوه بر اینستاگرام در شبکه­ های اجتماعی دیگر مانند یوتیوب هم فعالیت می­‌کنند و درآمد دلاری دارند. کسب درآمد از اینستاگرام از طریق بلاگری سخت است و بلاگر شدن به همین راحتی نیست ولی با یادگیری اصول اینستاگرام و بلاگری می توان به درآمد بسیار بالایی رسید. تعداد فالوور تا به تعداد خاصی نرسد، کسب درآمد از این پلتفرم تقریبا امکان پذیر نیست.

تعداد فالوور تنها معیار تعیین درآمد بلاگرها نیست. شما با یادگیری اصول اولیه بلاگری و نیازسنجی مردم می­‌توانید برای کسب و کار اینترنتی خود مخاطب جذب کنید، سپس محصولات مربوط به حوزه خود را به فروش برسانید. اگر می‌خواهید محصول بفروشید، باید روش‌های بازاریابی را یاد بگیرید.

شما کدام بلاگرها را دنبال می­‌کنید و برایتان جذابیت بیشتری دارند؟

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر