اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و به دنبال افزایش فروش خود هستید، احتمالاً دوست دارید بدانید که چگونه می‌توان در پرمخاطب‌ترین شبکه اشتراک‌گذاری ویدئو فعالیت کرد! یوتیوب بزرگ‌ترین شبکه ویدئویی در سراسر دنیا است که حدود 11 درصد از کل ترافیک مربوط به مشاهده ویدئو را به خود اختصاص داده است. جالب‌تر آن‌که این شبکه بیش از 1 میلیارد کاربر دارد عدد بسیار قابل توجهی است! اگر بخواهید در این شبکه ویدئویی فعالیت کنید، ابتدا باید با استفاده از آموزش یوتیوب یاد بگیرید که چگونه می‌توان در این شبکه به صورت کاملاً حرفه‌ای فعالیت کرد. کارهای ساده‌ای که برخی کسب‌وکارها بدون رعایت آن، از میدان رقابت با سایر کانال‌های حذف می‌شوند و هیچ‌گاه نمی‌توانند از طریق یوتیوب ترافیک خوبی را به سایت خود هدایت کنند. بنابراین اگر قصد دارید ویدئو مارکتینگ موفقی در یوتیوب داشته باشید، باید نحوه فعالیت در این شبکه اجتماعی را بلد باشید و لازم است بدانید این فعالیت، صرفاً آپلود ویدئو در یوتیوب نیست! در این مقاله قصد داریم به آموزش یوتیوب بپردازیم تا بتوانید فروش خوبی را از طریق هدایت کاربران از یوتیوب به سایت خود تجربه کنید. اگر آماده دنبال کردن مقاله آموزش یوتیوب هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا صفر تا صد ویدئو مارکتینگ برای کسب‌وکارهای اینترنتی را در مقاله آموزش یوتیوب بررسی کنیم.

فهرست مطالب

تاریخچه یوتیوب؛ شبکه‌ای که پس از چند سال فعالیت توسط گوگل خریداری شد!

یوتیوب یک شبکه اشتراک‌گذاری ویدئو است که پس از گوگل، بیشترین ترافیک را دارد! در واقع این شبکه در دومین رتبه پربازدیدترین سایت‌های دنیای قرار دارد که رتبه بعدی را فیسبوک به خود اختصاص داده است. این شبکه اجتماعی در سال 2005 راه‌اندازی شد و پس از یک سال فعالیت، در سال 2006 توسط گوگل خریداری شد. پیش از خرید این شبکه توسط گوگل، بسیاری از افراد معتقد بودند که گوگل شانسی برای حضور در بازار ویدئوهای آنلاین را ندارد و نمی‌تواند با یوتیوب رقابت کند! اما در مدت بسیار کوتاهی گوگل توانست با خرید بزرگ‌ترین شبکه اشتراک‌گذاری ویدئو، باعث تعجب افراد زیادی شود که در حال حاضر این شبکه بیش از 1.3 میلیارد کاربر دارد.

آموزش یوتیوب؛ صفر تا صد ویدئو مارکتینگ برای کسب‌وکارهای اینترنتی!

جالب است بدانید کاربران برای مشاهده ویدئو نیاز به عضویت در یوتیوب ندارند اما اگر بخواهید در یوتیوب کانال ایجاد کنید و ویدئوهای خود را در آن آپلود کنید، باید یک کانال یوتیوب داشته باشید. ایجاد کانال یوتیوب با عضویت رایگان در یوتیوب امکان‌پذیر است و هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. در این بخش از مقاله آموزش یوتیوب قصد داریم به بررسی برخی آمار و ارقامی که شما را برای استفاده از یوتیوب برای کسب‌وکارتان ترغیب می‌کند، می‌پردازیم.

آمار و ارقامی که لازم است درباره یوتیوب بدانید:

  • اولین شبکه اشتراک‌گذاری ویدئو
  • عضویت بیش از 1/300/000/000 نفر در یوتیوب و دسترسی به بسیاری از کاربران جامعه هدف کسب‌وکارها
  • آپلود بیش از 300 ساعت ویدئو در هر دقیقه
  • مشاهده بیش از 5 میلیارد ویدئو به صورت روزانه
  • بازدید روزانه 30 میلیون کاربر به صورت روزانه از یوتیوب
  • جامعه آماری جوان؛ از هر 10 کاربر یوتیوب، 8 نفر آن‌ها جوان (بین 18 تا 49 سال) هستند.
  • 6 نفر از 10 نفر در دنیا ترجیح می‌دهند به جای تماشای تلوزیون از یوتیوب استفاده کنند.
  • در هر ماه بیش از 3.26 میلیارد ساعت ویدئو در یوتیوب مشاهده می‌شود.
  • بیش از 10 هزار ویدئو در یوتیوب از مرز 1 میلیارد بازدید عبور کرده‌اند.
  • 80 درصد کاربران یوتیوب را افراد غیر آمریکایی تشکیل می‌دهند.
  • میانگین مشاهده ویدئو توسط هر کاربر حدود 40 دقیقه در روز است.
  • 62 درصد از کاربران یوتیوب را مردان و 38 درصد از آن را زنان تشکیل می‌دهند.
  • بیش از نیمی از کاربران یوتیوب به کمک موبایل ویدئوهای یوتیوب را مشاهده می‌کنند.
  • ویدئوهای یوتیوب با بیش از 76 زبان زنده دنیا است که شامل 95درصد زبان‌های دنیا است.
  • 9 درصد کسب‌وکارهای اینترنتی از یوتیوب استفاده می‌کنند.
  • 20 درصد افراد در یوتیوب پس از دیدن 10 ثانیه از ویدئوها، صفحه آن ویدئو را می‌بیندند.

تمام این اطلاعات در مقاله آموزش یوتیوب حائز اهمیت است اما برای آموزش یوتیوب باید به دو مورد آخر توجه زیادی داشته باشید! حدود 9 درصد کسب‌وکارهای اینترنتی در یوتیوب فعالیت می‌کنند و این مورد به این معنی است که کسب‌وکارهای زیادی از یوتیوب برای افزایش فروش خود استفاده می‌کنند.

همچنین طبق گزارش‌های افراد فعال در این حوزه، 20 درصد کاربران پس از مشاهده 10 ثانیه از ویدئوها، صفحه آن را می‌بندند! بنظر شما این مسئله اتفاقی است؟ قطعا خیر! کانال‌های زیادی وجود دارند که مقدمه جذابی برای ویدئوی خود ایجاد نمی‌کنند و نظر کاربران را در چند ثانیه اول جذب نمی‌کنند؛ در واقع این کانال‌ها اطلاعات کافی ندارند و ما تمام این اطلاعات را در مقاله آموزش یوتیوب در اختیار شما قرار داده‌ایم. این مسئله سبب می‌شود تا کاربران در همان چند ثانیه اول ویدئوی شما را ببندند؛ بنابراین سعی کنید مقدمه جذابی برای ویدئوی خود تولید کنید! مثلاً به کاربران نتایجی که پس از دیدن ویدئو بدست می‌آورند را بگویید. اگر ویدئو آموزشی است، به آن‌ها بگویید که پس از دیدن ویدئو چه چیزی یاد می‌گیرند تا بتوانید نظر آن‌ها را برای دیدن کامل ویدئو جذب کنید. در این مقاله به آموزش یوتیوب می‌پردازیم و به شما یاد می‌دهیم که چگونه یک ویدئو مارکتینگ موفق در یوتیوب داشته باشید.

استفاده از یوتیوب به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند تعامل خوبی با کاربران داشته باشند؛ ویدئو مارکتینگ یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است که با استفاده از آن می‌توانید تصویر خوبی از برند خود در ذهن کاربران ایجاد کنید. مهم‌ترین ابزاری که یوتیوب در اختیار کاربران قرار می‌دهد، کانال یوتیوب است که با استفاده از آن می‌توانید ویدئوهای خود را به صورت کاملاً سازماندهی‌شده آپلود کنید و در اختیار کاربران قرار دهید. استراتژی تولید ویدئو در یوتیوب کمک زیادی به شما می‌کند تا بتوانید به افزایش رتبه کانال خود کمک کنید! در ادامه لیست برخی از کارهایی که در آموزش یوتیوب و ویدئو مارکتینگ اهمیت دارد را برایتان توضیح می‌دهیم تا بتوانید با استفاده از این شبکه ویدئو و مقاله آموزش یوتیوب، فروش کسب‌وکارتان را تا حد زیادی افزایش دهید.

  1. بهینه‌سازی کانال یوتیوب برای افزایش مشتریان کسب‌وکار اینترنتی

اولین قدم از آموزش یوتیوب را به آموزش بهینه‌سازی کانال یوتیوب می‌پردازیم! بهینه‌سازی کانال یوتیوب یعنی بتوانید کانال خود را در بخش جستجو به رتبه‌های بالاتر بیاورید و بازدید بیشتری بگیرید؛ هر چقدر بازدید شما بیشتر باشد، مخاطبان کسب‌وکارتان بیشتر می‌شود و با افزایش مخاطبان می‌توانید به افزایش مشتریان کسب‌وکار خود بپردازید! طبیعتاً هر چقدر مشتریان شما بیشتر باشد، درآمد کسب‌وکارتان هم بیشتر می‌شود. بهینه‌سازی کانال یوتیوب چند مرحله دارید که در این بخش به بررسی تمام آن‌ها می‌پردازیم:

بهینه‌سازی کانال یوتیوب برای افزایش مشتریان کسب‌وکار اینترنتی

الف) یک صفحه حرفه‌ای برای جذب کاربران ایجاد کنید!

هنگامی که کاربران ویدئوهای شما را می‌بینند و از آن لذت می‌برند، قطعاً وارد صفحه کانال شما می‌شوند! اگر کاربران وارد صفحه کانال شما شوند، پتانسیل بسیار بالایی برای اشتراک در کانال دارند و می‌توانند به مخاطبان اصلی شما تبدیل شوند! اما شرط اصلی برای آن که به مخاطبان شما تبدیل شوند، این است که بتوانید نظر آن‌ها را نسبت به صفحه خود جلب کنید. بنابراین لازم است تا وقت زیادی بر روی طراحی صفحه کانال خود بگذارید؛ نمی‌دانید باید چه کارهایی انجام دهید؟ اشکالی ندارد، در این بخش به بررسی مهم‌ترین مواردی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک صفحه جذاب داشته باشید، می‌پردازیم:

  • یک تصویر جذاب برای پروفایل خود انتخاب کنید؛ اگر کانال شما شخصی است، می‌توانید از تصویر خودتان استفاده کنید. این تصویر باید کاملاً قابل شناسایی باشد! مثلاً اگر لوگوی برند خود را قرار می‌دهد، باید توجه داشته باشید که این لوگو خوانا و قابل تشخیص باشد.
  • یک تصویر بزرگ و جذاب برای هدر پروفایل خود آپلود کنید؛ اگر وارد صفحه مربوط به کانال خود شوید، اولین چیزی که در بالای کانال می‌بینید محل تصویر هدر است! در واقع این تصویر اولین چیزی است که نظر کاربران را جلب می‌کند. تصویری مطابق با کسب‌وکار خود یا متناسب با فعالیت کسب‌وکارتان به این بخش اضافه کنید تا بتوانید نظر کاربران را جلب کنید.
  • یک تریلر به کانال خود اضافه کنید؛ یوتیوب این فرصت را در اختیار شما قرار داده است که یک تریلر به کانال خود اضافه کنید و کانال خود را به کاربران معرفی کنید. در واقع هدف این قابلیت این است که در یک ویدئوی 1 یا 2 دقیقه‌ای به کاربران بگویید که کانال شما در چه زمینه‌ای است و چه کمکی به آن‌ها می‌کند! سعی کنید این ویدئو را جذاب و مفید تولید کنید تا شانس زیادی برای جذب کاربران داشته باشید.
  • پلی‌لیست ایجاد کنید؛ یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب و کاربردی در یوتیوب، قابلیت ایجاد پلی‌لیست است! با استفاده از پلی‌لیست شما می‌توانید ویدئوهای مرتبط با هم را در قالب پلی‌لیست به کاربران نمایش دهید. پلی‌لیستی از جذاب‌ترین و مفید‌ترین ویدئوهای خود را ایجاد کنید و آن را در اختیار کاربران قرار دهید.
  • کانال‌های ویژه را اضافه کنید؛ یکی دیگر از قابلیت‌های یوتیوب، قابلیت اضافه کردن کانال‌های ویژه در صفحه کانال شما است؛ نگران نباشید! کانال‌های موردعلاقه خود را اضافه کنید تا علاوه بر اینکه کاربران از آن استفاده می‌کنند، بتوانید شانس حضور در رتبه‌های اول نتایج جستجو داشته باشید. دلیل آن هم این است که اضافه کردن کانال‌های ویژه از فاکتورهای مهم الگوریتم یوتیوب است و در رتبه‌بندی ویدئوهای شما تاثیر زیادی دارد.
  • ایجاد صفحه درباره ما؛ کاربران علاقه زیادی به شناخت شما دارند و می‌خواهند بدانند که واقعاً کی هستید! یوتیوب به شما امکان ایجاد صفحه درباره ما را می‌دهد و می‌توانید خود را در قالب متن به کاربران معرفی کنید. چند جمله اول، همان جملاتی هستند که برای کاربران اهمیت زیادی دارند و آن را می‌خوانند! بنابراین سعی کنید چند خط اول را کاملاً جذاب بنویسید و حتی با کاربران شوخی کنید تا صفحه درباره ما را تا پایان آن بخوانند.

در مقاله افزایش بازدید یوتیوب با بهینه‌سازی کانال به بررسی کامل موضوعات بالا پرداختیم؛ اگر به دنبال آموزش یوتیوب برای بهینه‌سازی کانال یوتیوب هستید، پیشنهاد می‌کنم حتماً این مقاله را بخوانید و نکات آن را در کانال یوتیوب خود استفاده کنید.

ب) تحقیق کلمات کلیدی برای عنوان، توضیحات و برچسب‌های ویدئو

کلمات کلیدی یکی از موثرترین موارد در رتبه‌بندی ویدئوها هستند! برخی کلمات کلیدی توسط کاربران بیشتر جستجو می‌شوند و برخی کمتر؛ بنابراین اگر می‌خواهید در رتبه‌های اول نتایج جستجوی یوتیوب باشید، حتماً از کلمات کلیدی پرجستجو استفاده کنید. کلمات کلیدی نه تنها تعیین‌کننده رتبه ویدئوهای شما هستند، بلکه در افزایش رتبه کانال یوتیوب نیز تاثیر زیادی دارند. اگر به دنبال افزایش نرخ تبدیل خود هستید، حتماً باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید؛ اگر به دنبال این کار هستید، مقاله بهینه‌سازی عنوان ویدئو در یوتیوب کمک زیادی به شما می‌کند.

لازم است بدانید برچسب‌های شما در رتبه‌بندی ویدئو تاثیر بسیار زیادی دارد و می‌توانید با استفاده از برچسب‌های پرجستجو و بهینه، رتبه ویدئو و در نهایت کانال خود را ارتقاء دهید. کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی به کانال شما کمک می‌کند تا بتوانید رتبه ویدئوی خود را در میان هزاران ویدئوی دیگر افزایش دهید! مثلاً اگر کاربری کلمه کلیدی شما را جستجو کند، به راحتی می‌توانید در رتبه‌های اول دیده شوید و با مشاهده آن ویدئو توسط کاربران، مدت زمان مشاهده ویدئو توسط کاربران را افزایش دهید.

اگر به دنبال روش‌های تحقیق کلمات کلیدی هستید و آموزش یوتیوب را دنبال می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم مقاله تحقیق کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی عنوان ویدئو در یوتیوب را که ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی را معرفی کرده‌ایم و آموزش داده‌ایم را بررسی کنید.

5 مقاله زیر در زمینه بهینه‌سازی کانال یوتیوب از مقالات یوتیوب به شما کمک زیادی می‌کند:

  1. بهینه‌سازی کانال برای افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو و نگه‌داری کاربران

یوتیوب فاکتورهای زیادی برای افزایش عملکرد کانال شما بررسی می‌کند؛ یکی از موارد بسیار مهم در رتبه‌بندی کانال‌ها مدت زمان مشاهده ویدئو است که هرچقدر بیشتر باشد، رتبه ویدئوهای شما در یوتیوب افزایش پیدا می‌کند. همچنین اگر بتوانید کاربران خود را بیشتر در ویدئوهای خود نگه‌دارید، مدت زمان مشاهده ویدئو در کانال شما بیشتر می‌شود. از طرفی اگر مدت زمان مشاهده ویدئوی شما در یوتیوب افزایش پیدا کند، یوتیوب ویدئوهای شما را به کاربران پیشنهاد می‌دهد. برای افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب، موارد زیر را انجام دهید:

  • ایجاد پلی‌لیستی از بهترین ویدئوهای کانال خود؛ اگر به دنبال افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو توسط کاربران هستید، باید به آن‌ها ویدئوهای بیشتری نمایش دهید. برای این کار کافی است پلی‌لیستی از ویدئوهای مرتبط خود ایجاد کنید و پس از پایان ویدئو، آن را به کاربران خود نمایش دهید. با این کار مدت زمانی که کاربران در کانال شما ویدئو مشاهده می‌کنند، بیشتر می‌شود و این کار به افزایش رتبه کانال شما کمک زیادی می‌کند.
  • استفاده از عنوان و تصاویر کوچک مرتبط و جذاب برای ویدئوهای یوتیوب؛ یکی دیگر از مواردی که در افزایش مدت زمان بازدید ویدئوها تاثیر زیادی دارد، استفاده از عنوان‌های جذاب است. عنوان‌های جذاب سبب می‌شود تا اگر کاربران ویدئوهای شما را ببینند، نظر آن‌ها را جلب کند و برای دیدن ویدئو بر روی آن کلیک کنند! البته عنوان تنها نیمی از فرآیند جذب کاربران است و نیم دیگر آن مربوط به تصاویر کوچک ویدئوها است؛ سعی کنید تصاویر بسیار جذاب و مرتبط با محتوای ویدئوی خود انتخاب کنید تا بتوانید کاربران را در چند ثانیه اول خود جذب کنید! مسئله مهم دیگر این است که عنوان و تصویر کوچک باید موضوع ویدئوی شما را در نگاه اول به کاربران بگوید و بدانند با دیدن این ویدئو، چه چیزی را یاد می‌گیرند.
  • استفاده از کارت‌های یوتیوب برای پیشنهاد ویدئوهای دیگر به کاربران؛ کارت‌های یوتیوب یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی برای افزایش تعامل کاربران هستند! با استفاده از این کارت‌ها می‌توانید لینک سایت خود یا ویدئوهای دیگری را به کاربران پیشنهاد دهید. در این بخش از آموزش یوتیوب، هدف ما افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو به کاربران است! بنابراین باید ویدئوهای مرتبط با ویدئوی خود را به کمک کارت یوتیوب به کاربران پیشنهاد دهید تا کاربران ویدئوهای پیشنهادی را هم پیشنهاد دهند؛ اگر کاربر به پس از مشاهده یک ویدئو، ویدئوی دیگری را هم مشاهده کند، تا حد زیادی مدت زمان مشاهده ویدئو افزایش پیدا می‌کند که این مسئله تاثیر زیادی بر روی رتبه ویدئوهای شما در یوتیوب خواهد داشت. توجه داشته باشید که ویدئوهای پیشنهاد کاربران به شما باید آن‌قدر جذاب باشند که مطمئن شوید کاربران پس از دیدن ویدئو از دیدن آن لذت برده‌اند! در واقع شما باید ویدئوهایی را به کاربران پیشنهاد دهید که مطمئن هستید کاربران می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و این کار به افزایش تعامل ویدئوهای شما کمک می‌کند.
  • تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی پرجستجو در یوتیوب؛ یکی دیگر از مسائل مهم در هنگام تولید محتوا، توجه به کلمات کلیدی است! هنگامی که قصد تولید محتوا دارید، سعی کنید کلمات کلیدی پرطرفدار را به کمک ابزارهای مختلف یا عباراتی که یوتیوب به شما پیشنهاد می‌دهد را پیدا کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا کاربران بتوانند به صورت هدفمند از طریق بخش جستجو وارد صفحه ویدئوی شما شوند و آن ویدئو را تا پایان مشاهده کنند! اگر تعداد زیادی از کاربران ویدئوهای شما را تا پایان مشاهده کنند، مدت زمان مشاهده ویدئو در کانال یوتیوب شما افزایش پیدا می‌کند.

اگر به افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب اهمیت می‌دهید و با استفاده از آن می‌خواهید رتبه کانال خود را افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنم مقاله افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در یوتیوب از مقالات آموزش یوتیوب را مطالعه کنید.

اگر کانال شما مربوط به کسب‌وکارتان است، حتماً می‌دانید که مخاطبان هدف اهمیت زیادی دارند و این دسته از مخاطبان هستند که پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به مشتری را دارند. در این بخش قصد داریم به بررسی 5 راه‌کار که به شما کمک می‌کند تا بتوانید مخاطبان خود را شناسایی کنید و مخاطبان هدف خود را افزایش دهید، می‌پردازیم:

الف) نظارت بر روی مخاطبان هدف و پاسخ به سوالات آن‌ها از طریق ویدئو

در کانال‌های یوتیوب برخی کاربران جزء مخاطبان هدف شما هستند که می‌توانند به مشتریان شما تبدیل شوند! باید نظارت کافی بر روی تعامل این دسته از مخاطبان را داشته باشید؛ زیرا بسیاری از آن‌ها سوالات مختلفی در حوزه کسب‌وکارتان دارند و اگر می‌خواهید به مشتریان شما تبدیل شوند، باید به سوالات آن‌ها پاسخ دهید. همچنین لازم است بدانید سوالات مخاطبان هدف شما معمولاً مشترک هستند و با پاسخ دادن به یکی از آن‌ها، به ده‌ها کاربر دیگر هم پاسخ داده‌اید! با توجه به این که یوتیوب یک شبکه اشتراک‌گذاری ویدئو است، یک ویدئو تولید کنید و در آن به سوالات کاربران خود پاسخ دهید. این کار اعتماد کاربران را نسبت به کسب‌وکارتان افزایش می‌دهد و به راحتی می‌توانید کاربران کانال یوتیوب خود را به مشتریان کسب‌وکارتان تبدیل کنید.

ب) تولید محتوای ویدئویی بر اساس موضوعات پرطرفدار و مرتبط با کسب‌وکار خود

بسیاری از کانال‌های یوتیوب محتوای زیادی تولید می‌کنند اما نمی‌توانند موفق باشند! یکی از مهم‌ترین دلایل عدم دریافت بازخورد توسط کاربران این است موضوعات مربوط به ویدئوها طرفداران زیادی ندارند یا مرتبط با کسب‌وکار شما نیست! برای آن که بتوانید تولید محتوای موفقی داشته باشید، موضوعاتی که همیشه طرفداران زیادی داشته‌اند را انتخاب کنید و برای آن‌ها تولید محتوا کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید مخاطبان هدف زیادی جذب کنید و یک جامعه هدف بسیار عالی برای ارائه خدمات یا محصولات داشته باشید.

ج) استفاده از ابزار کارت یوتیوب و صفحه پایان برای ویدئوها

برای آن که بتوانید با کاربران تعامل بیشتری داشته باشید، باید آن‌ها را به انجام یک عمل دعوت کنید! مثلاً از آن‌ها بخواهید وارد سایت شما شوند و ایمیل خود را وارد کنند یا حتی ویدئوهای دیگر شما را مشاهده کنند. برای این کار یوتیوب دو ابزار بسیار عالی در اختیار شما قرار داده است؛ کارت یوتیوب و صفحه پایان ویدئو! با استفاده از این دو ابزار می‌توانید ویدئوهای مرتبط با ویدئویی که کاربران در حال مشاهده آن هستند، پیشنهاد کنید. همچنین در صفحه پایان می‌توانید ویدئو، پلی‌لیست یا حتی لینک‌های سایت خود را در اختیار کاربران قرار دهید و آن‌ها را به انجام یک عمل دعوت کنید.

در مقاله چگونه با استفاده از کارت یوتیوب تعامل کاربران را افزایش دهیم؟” از مقالات آموزش یوتیوب، روش‌های استفاده از کارت یوتیوب را بررسی کرده‌ایم که به راحتی می‌توانید تعامل کاربران را با آن افزایش دهید.

د) استفاده از بخش creator studio برای افزایش نرخ پیشنهاد ویدئوهای کانال به کاربران یوتیوب

ابزار creator studio در یوتیوب کمک بسیار زیادی به بهینه‌سازی کانال یوتیوب می‌کند؛ مثلاً اگر بخواهید با استفاده از کانال خود به کسب درآمد از یوتیوب دست بزنید، کافی است یک اکانت تجاری یوتیوب تهیه کنید! سپس به ازای بازدیدهای دریافتی از ویدئوهای خود درآمد کسب کنید. البته این بخش کاربردهای دیگری  هم دارد و می‌توانید ترافیک خود را تحلیل کنید. با تهیه اکانت Partner Verified در یوتیوب، می‌توانید ویدئوهای بیشتری آپلود کرده و از تصاویر کوچک سفارشی استفاده کنید.

ه) استفاده از تبلیغات یوتیوب برای افزایش مخاطبان هدف

یکی دیگر از راه‌های افزایش مخاطبان هدف یک کسب‌وکار در کانال یوتیوب، استفاده از تبلیغات یوتیوب است! با راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب، به راحتی می‌توانید ویدئوهای خود را به تعداد زیادی از کاربران یوتیوب نمایش دهید؛ قابلیت کاربردی تبلیغات یوتیوب این است که می‌توانید تبلیغ ویدئوهای خود را به کاربران موردنظر خود نمایش دهید و با این کار مطمئن شوید که ویدئوها را به جامعه هدف موردنظر نشان داده می‌شوند. مثلاً می‌توانید با اتصال یوتیوب به گوگل آنالیتیکس به راحتی متوجه شوید که اکثر کاربران شما در کدام شهر هستند و برای ارائه خدمات خود، در آن شهر فعالیت کنید! اکنون می‌توانید با تبلیغات یوتیوب، ویدئوهای خود را به مخاطبان همان شهر نمایش داده و مخاطبان هدف خود را افزایش دهید. البته با توجه به این که یوتیوب با IP ایران در دسترس نیست، استفاده از این قابلیت برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نخواهد بود.

تبلیغات یوتیوب یکی از با ارزش‌ترین ابزارهای در دسترس کاربران یوتیوب است! در مقاله راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب به بررسی کامل تبلیغات یوتیوب پرداخته‌ایم؛ بنابراین اگر قصد راه‌اندازی کمپین‌ تبلیغاتی در یوتیوب را دارید، کافی است این مقاله از مجموعه مقالات آموزش یوتیوب را مطالعه کنید.

با استفاده از این 5 مورد به راحتی می‌توانید مخاطبان هدف خود را افزایش دهید و درآمد بیشتری را از طریق افزایش مشتریان کسب کنید. یکی از مواردی که برای مدیران کانال‌های یوتیوب اهمیت زیادی دارد، رتبه‌بندی ویدئوها است که بتوانید در صفحه نتایج جستجوی یوتیوب حضور پر رنگی داشته باشید و همچنین در پیشنهاد ویدئو توسط یوتیوب به کاربران، ویدئوهای شما وجود داشته باشند. همچنین بهینه‌سازی ویدئوهای یوتیوب در مراحل تولید می‌تواند به افزایش مخاطبان شما کمک زیادی کند که دو راه‌حل عملی برای آن را بررسی می‌کنیم:

  • انتشار منظم ویدئو؛ اگر می‌خواهید مخاطبان شما تعامل بیشتری با شما داشته باشند و با افزایش مخاطبان کسب‌وکارتان روبرو شوید، کافی است به صورت منظم ویدئو منتشر کنید! مثلاً در هفته 3 بار ویدئو منتشر کنید و زمان انتشار آن مشخص باشد. این کار به یوتیوب می‌گوید که شما کانال بسیار پرمحتوایی دارید و رتبه ویدئوهای شما پس از مدتی بهبود پیدا می‌کند.
  • استفاده از کلمات کلیدی پرجستجو؛ برای تولید محتوای باکیفیت و پرجستجو، باید از کلمات کلیدی پرجستجو استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی بهینه در عنوان، توضیحات و برچسب‌ها کمک زیادی به شما می‌کند تا بتوانید رتبه خوبی در نتایج جستجو یوتیوب کسب کنید.

4 راه‌کار برای جستجوی کلمات کلیدی پرجستجو در یوتیوب وجود دارد:

الف) پیدا کردن موضوعات داغ و پرطرفدار با استفاده از گوگل ترندز (Google Trends)

به کمک سرویس گوگل ترندز می‌توانید تعداد جستجوی کلمات کلیدی در یوتیوب را مشخص کنید! قابلیت بسیار خوب این ابزار این است که می‌توانید بازه زمانی موردنظر را انتخاب کنید و بر اساس آن کلمه کلیدی موردنظر خود را جستجو کنید! مثلاً می‌توانید تعداد جستجوی کلمه آموزش یوتیوب در 3 ماه اخیر را بررسی کنید. همچنین لازم است بدانید به راحتی می‌توانید کلمات کلیدی مختلف را با هم مقایسه کنید و کلمه‌ای که جستجوی بیشتری داشته‌ است را بررسی کنید. توجه داشته باشید که مسئله مهم در تولید محتوای یوتیوب این است که محتوای موردنظر شما که قصد تولید آن را دارید، باید برای کاربران جذاب باشد تا بتوانید بازخورد خوبی دریافت کنید.

استفاده از ابزار گوگل ترندز برای بهینه‌سازی عنوان ویدئو در یوتیوب

ب) بررسی میزان جستجوی یک کلمه کلیدی و رقابت در آن با ابزار Ubersuggest

ابزار Ubersuggest یکی دیگر از ابزارهای بسیار مفید و کاربردی است که با استفاده از آن می‌توانید میزان جستجوی کلمات کلیدی موردنظر خود را جستجو کنید! قابلیت کاربردی این ابزار این است که برای هر کلمه کلیدی نمره‌ای به شما می‌دهد که میزان رقابت در آن کلمه کلیدی را به شما نمایش می‌دهد. برای استفاده از این ابزار کافی است وارد سایت Ubersuggest شوید و پس از وارد کردن کلمه کلیدی موردنظر، تجزیه و تحلیل آن کلمه کلیدی را دریافت کنید.

ج) استفاده از کلمات کلیدی ظاهرشده در هنگام جستجو در یوتیوب

اگر در بخش جستجوی یوتیوب کلمه‌ای را وارد کنید، یوتیوب به شما عبارات کلیدی مختلفی را پیشنهاد می‌دهد؛ این عبارت‌های کلیدی، عباراتی هستند که کاربران بیشتر در یوتیوب آن را جستجو کرده‌اند! بنابراین می‌توانید از کلمات کلیدی پیشنهادی توسط یوتیوب به عنوان کلمات کلیدی اصلی برای تولید ویدئوهای خود استفاده کنید.

د) پیشنهاد برچسب‌های پرجستجو با استفاده از ابزار VidIQ

VidIQ یک افزونه کاربردی برای مرورگر کروم است! با استفاده از این افزونه می‌توانید برچسب‌های پرجستجو را پیدا کنید و با استفاده از آن ترافیک بیشتری برای ویدئوهای خود جذب کنید. زیرا اگر بتوانید از برچسب‌های پرطرفدار استفاده کنید، به راحتی می‌توانید در عبارات کلیدی بیشتری رتبه خوبی بگیرید و بازدید خوبی برای ویدئوهای خود دریافت کنید.

  1. تبلیغات یوتیوب و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در آن

این بخش از مقاله آموزش یوتیوب، مربوط به تبلیغات در آن است! تبلیغات یوتیوب یکی از مهم‌ترین مواردی است که به شما کمک می‌کند تا با پرداخت هزینه، ویدئوهای خود را به تعداد زیادی از کاربران نمایش دهید! اگر هدف شما برای مدیریت کانال یوتیوب برندسازی است، راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب کمک زیادی به شما می‌کند و می‌توانید تعداد زیادی کاربر را جذب کنید. همچنین جذب کاربرانی که قبلاً از سایت یا کانال شما بازدید کرده‌اند، کمک زیادی به افزایش مشتریان می‌کند؛ این مورد را می‌تواند در هدف‌گیری مجدد در تبلیغات یوتیوب دانست. با این کار مثلاً می‌توانید کاربرانی که در یک ماه گذشته از سایت شما بازدید کرده‌اند را به کمک گوگل آنالیز شناسایی کنید و به کمک تبلیغات یوتیوب، تبلیغات خود را به چنین کاربرانی نمایش دهید! زیرا گزارش‌ها نشان می‌دهد که درصد قابل قبولی از کاربرانی که در  28 روز گذشته از سایت شما بازدید کرده باشند، پتانسیل بالایی برای خرید محصولات یا خدمات شما دارند.

یکی از راه‌های استفاده از تبلیغات یوتیوب، استفاده از سرویس گوگل ادوردز است! با استفاده از گوگل ادوردز می‌توانید فیلترهای بیشتری را در تبلیغات یوتیوب در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید کمپین‌های بسیار موفقی ایجاد کنید. هنگامی که شما مخاطبان هدف خود را بشناسید، گوگل ادوردز کمک زیادی به شما می‌کند تا بتوانید تبلیغات خود را به همان مخاطبان نمایش دهید! البته توجه داشته باشید تنها با تبلیغات یوتیوب نمی‌توانید رتبه خوبی کسب کنید و باید محتوای ویدئوی خوبی داشته باشید. کمپین‌های تبلیغاتی یوتیوب تنها کمک می‌کنند تا بتوانید سریع‌تر رشد کنید و محتوای خود را به تعداد بیشتری از کاربران نمایش دهید. اگر قصد تبلیغات در یوتیوب را دارید، پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب را بخوانید تا با نکات مهم آن و آموزش صفر تا صد کمپین تبلیغاتی یوتیوب آشنا شوید.

روش‌های مختلفی برای هدف‌گیری مخاطبان وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • جذب مخاطبان بر اساس موقعیت جغرافیایی و زبان محلی
  • هدف‌گیری بر اساس کلمات کلیدی و جذب کاربران از طریق آن
  • هدف‌گیری بر اساس رفتار مخاطبان
  • هدف‌گیری بر اساس علایق و رویدادهای کاربران
  • نمایش تبلیغات در برخی صفحه ویدئوها یا کانال‌های خاص
  • و…

یکی دیگر از راه‌های افزایش مخاطبان، استفاده از بازاریابی بدون هزینه است! در این روش می‌توانید کاربران را با استفاده از کارت‌های یوتیوب به سایت خود دعوت کنید و ایمیل آن‌ها را به ازای ارسال هدیه‌ای مثل یک کتاب الکترونیک (PDF) دریافت کنید. با این کار نه تنها هزینه نکرده‌اید، بلکه می‌توانید محصولات یا خدمات پولی خود را هم از طریق ایمیل به کاربران اطلاع‌رسانی کنید. طبیعتاً هر چقدر تعداد بازدیدکنندگان شما بیشتر باشد، تعداد ایمیل‌هایی که می‌توانید جمع‌آوری کنید، بیشتر است.

همچنین اگر از سرویس گوگل ادوردز استفاده می‌کنید، در مقاله افزایش رتبه ویدئوهای یوتیوب به کمک گوگل ادوردز از مقالات یوتیوب، به آموزش استفاده از تبلیغات یوتیوب به کمک گوگل ادوردز پرداخته‌ایم.

4 مقاله زیر از مقالات آموزش یوتیوب، کمک زیادی به شما در زمینه تبلیغات یوتیوب می‌کنند:

  1. تجزیه و تحلیل کانال یوتیوب

آنالیز یوتیوب به شما کمک می‌کند تا بتوانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را تجزیه و تحلیل کنید! از هزینه تبلیغات یوتیوب تنها به ازای نمایش ویدئوی تبلیغاتی به کاربران است و تا زمانی که کاربران ویدئوی تبلیغاتی شما را مشاهده نکنند، هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. برای آن که بتوانید آنالیز یوتیوب خود را به درستی انجام دهید، باید از یوتیوب خود را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید تا بتوانید داده‌های مربوط به ترافیک خود را ببینید. در مقاله اتصال یوتیوب به گوگل آنالیتیکس به آموزش کامل آن پرداختیم تا بتوانید کانال خود را تجزیه و تحلیل کنید. علاوه بر گوگل آنالیتیکس، یوتیوب هم ابزارهایی را برای آنالیز رفتار کاربران در اختیار شما قرار می‌دهد که عبارتند از:

الف) بررسی رفتار کاربران و مدت زمان مشاهده ویدئو توسط آن‌ها؛ یوتیوب به شما امکان دیدن مدت زمان مشاهده ویدئو را می‌دهد که می‌توانید رفتار کاربران خود را آنالیز کنید! این بخش از طریق Creator Studio > Watch Time در دسترس است که می‌توانید داده‌های آن را ببینید.

ب) بررسی نرخ تعامل کاربران؛ این روش به عنوان ساده‌ترین روش آنالیز کاربران یوتیوب به شمار می‌رود! تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک‌گذاری و… همگی به عنوان تعامل کاربران شناخته می‌شوند که با بررسی آن‌ها می‌توانید آنالیزی از کانال خود داشته باشید. البته توجه کنید که این آنالیز دقیق نیست و برای آنالیز دقیق باید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید!

استفاده از ابزار آنالیز یوتیوب به شما کمک می‌کند تا بتوانید دلیل کاهش یا افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو را متوجه شوید! برای دسترسی به این ابزار وارد بخش Video > Analytics شوید و تجزیه و تحلیل کانال خود را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید آنالیز دقیقی از کانال یوتیوب خود داشته باشید، باید معیارهای مهم در آنالیز کانال یوتیوب را بشناسید؛ پیشنهاد می‌کنم مقاله آشنایی با 7 فاکتور مهم در آنالیز کانال یوتیوب را بخوانید تا بتوانید روش درست آنالیز کانال یوتیوب یاد یاد بگیرید.

2 مقاله زیر از مقالات آموزش یوتیوب کمک زیادی به شما در زمینه آنالیز یوتیوب می‌کنند:

 

  1. هدایت کاربران از کانال یوتیوب به سایت کسب‌وکارتان

یکی دیگر از موارد مهم در که در این از مقاله یوتیوب به بررسی آن می‌پردازیم، هدایت کاربران از کانال یوتیوب به سایت است! اگر مدیر یک کسب‌وکار اینترنتی باشید، حتماً سایتی را برای کسب‌وکارتان راه‌اندازی کرده‌اید و می‌دانید که مهم‌ترین مسئله در مدیریت سایت یک کسب‌وکار، جذب مخاطب است. روش‌های مختلفی برای جذب مخاطبان وجود دارد و اگر یک کانال یوتیوب برای کسب‌وکارتان دارید، هدایت مخاطبان از کانال یوتیوب به سایت بسیار ارزشمند است. هنگامی که یک ویدئوی جذاب تولید می‌کنید، کاربران زیادی با آن تعامل برقرار می‌کنند و هنگامی که بتوانید نظر کاربران را جلب کنید، به راحتی می‌توانید آن‌ها را به سایت خود هدایت کنید؛ توجه داشته باشید که هدایت مخاطبان به سایت به معنای تبدیل آن‌ها به مشتری نیست اما اولین قدم برای تبدیل کاربران یوتیوب به مشتری، هدایت آن‌ها به سایت است! دلیل این موضوع هم این است که اگر شما کسب‌وکارتان را به کمک یوتیوب تبلیغ کنید، کاربران برای دیدن محصولات و خدمات باید به سایت مراجعه کنند تا بتوانید باتوجه به نیاز خود، از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند.

در مقاله 3 روش کاربردی برای آنالیز ویدئو در یوتیوب از مقالات آموزش یوتیوب هم روش‌های مفیدی ارائه شده است که می‌توانید عملکرد کانال یوتیوب خود را تحلیل کنید.

با استفاده از آنالیز کانال یوتیوب، شما می‌دانید که کاربران کدام ویدئوها را بیشتر دوست دارند و تعامل بیشتری با آن برقرار می‌کنند. یکی از راه‌های هدایت کاربران به سایت، استفاده از کارت یوتیوب است! کارت‌های یوتیوب قابل کلیک هستند و کاربران با کلیک بر روی آن، به راحتی وارد سایت شما می‌شوند و خرید انجام می‌دهند. این کارت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا گزینه‌های مختلفی در دسترس کاربران قرار دهید؛ مثلاً می‌توانید پلی‌لیست‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار دهید یا با استفاده از عنوان و لینک موردنظر، بتوانید کاربران را برای کلیک بر روی آن ترغیب کنید. جالب است بدانید می‌توانید کارت‌های یوتیوب را در هر بخشی از ویدئوی خود نمایش دهید؛ مثلاً اگر در میان ویدئوی خود محصولات یا خدمات خود را معرفی می‌کنید، کافی است لینک صفحه خرید آن محصول را در اختیار کاربران قرار دهید تا با کلیک بر روی آن کارت، به راحتی وارد صفحه خرید شوند! این کار در زمان کاربران صرفه‌جویی می‌کند و نرخ خرید را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. البته مهم‌ترین مسئله جلب نظر کاربران نسبت به ویدئو است؛ بنابراین باید ویدئوهای جذاب و حرفه‌ای تولید کنید تا کاربران بتوانند با آن مشارکت داشته باشند و اعتماد بیشتری نسبت به کسب‌وکارتان پیدا کنند.

5 نوع کارت می‌توانید به ویدئوهای خود اضافه کنید:

الف) قابلیت اضافه کردن ویدئو یا پلی‌لیست به کارت یوتیوب؛ با استفاده از این قابلیت به راحتی می‌توانید ویدئوها یا پلی‌لیست موردنظر را در دسترس کاربران قرار دهید تا بتوانید بازدید ویدئوهای دیگر کانال خود را افزایش دهید! هدف برخی از کانال‌ها، افزایش تعامل کاربران نسبت به همان کانال است که درج ویدئو یا پلی‌لیست کمک زیادی به افزایش تعامل کاربران می‌کند و به راحتی می‌توانید به افزایش مدت زمان مشاهده ویدئو در کانال یوتیوب خود کمک کنید.

ب) قابلیت اضافه کردن کانال‌های دیگر به کارت یوتیوب؛ بسیاری از کانال‌ها با کانال‌های دیگر ارتباط محتوایی دارند و ممکن است بخواهند کانال‌های دیگری را هم معرفی کنند! حتی برخی کسب‌وکارهای اینترنتی چندین کانال را مدیریت می‌کنند که محتوای مشترک زیادی بین آن‌ها دیده می‌شود؛ به راحتی می‌ـوانید کانال دیگری را به کارت یوتیوب خود اضافه کنید تا مشترکین آن کانال را هم افزایش دهید. همچنین می‌توانید با کانال‌های دیگر مذاکره کنید و کانال هم را تبلیغ کنید تا تاثیر خوبی از این تبلیغ داشته باشید.

ج) قابلیت درج ابزار کمک مالی در کارت یوتیوب؛ بسیاری از موسسه‌های خیریه با کمک‌های مالی کاربران نیاز دارند و برخی از این موسسات، در یوتیوب فعالیت می‌کنند! اگر مدیریت یک موسسه خیریه را برعهده دارید و مخاطبان زیادی شما را در کانال یوتیوب دنبال می‌کنند، به راحتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا به شما کمک مالی کنند. ابزار Donation در کارت یوتیوب این کار را برای شما انجام می‌دهد و به راحتی می‌توانید کمک‌های زیادی از طرف مخاطبان خود دریافت کنید.

د) استفاده از نظرسنجی برای دریافت نظر کاربران به کمک کارت یوتیوب؛ هر کانالی که در یوتیوب یا سایر شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، به تعامل و مشارکت کاربران نیاز دارد و هر چقدر نرخ تعامل شما بیشتر باشد، کانال موفق‌تری دارید. گاهی اوقات مدیران کانال‌ها می‌خواهند با استفاده از نظرسنجی نظر کاربران را بدانند؛ مثلاً اگر قصد تولید ویدئو دارید و نمی‌دانید چه موضوعی بیشتر مورد توجه کاربران است، می‌توانید با استفاده از نظرسنجی موضوع مورد علاقه آن‌ها را بدانید! کارت یوتیوب به شما کمک می‌کند تا یک نظرسنجی در اختیار کاربران قرار دهید و نظر آن‌ها را در مورد سوال خود بپرسید. همچنین نتایج این نظرسنجی برای همیشه در دسترس شما قرار دارد و می‌توانید در آینده هم از آن استفاده کنید! این کار نه تنها آگاهی خوبی از نظرات کاربران به شما می‌دهد، بلکه نرخ تعامل کانال شما را هم افزایش می‌دهد که بر روی رتبه‌بندی کانال یوتیوب تاثیرگذار است.

ه) هدایت کاربران به سایت از طریق قرار دادن لینک در کارت یوتیوب؛ اگر مدیریت کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید، حتماً هدف شما از فعالیت در یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی افزایش مخاطبان سایت و کسب‌وکارتان است! یکی از مزایای کارت‌های یوتیوب، قابلیت درج لینک در آن است؛ یعنی اگر بخواهید مخاطبان خود را از کانال یوتیوب به سایت دیگری منتقل کنید، کافی است لینک سایت موردنظر را که احتمالاً سایت خودتان است در کارت یوتیوب قرار دهید و کاربران با کلیک بر روی آن، به صورت مستقیم وارد سایت شما شوند. همچنین اگر کانال شما یک کانال آموزشی است، ممکن است ابزارهای آنلاین مختلفی را به کاربران معرفی کنید که در این صورت باید لینک آن سایت را هم در دسترس کاربران قرار دهید! اگر بخواهید لینک آن ابزار را در ویدئو به کاربران معرفی کنید، کاربران باید آن را در مرورگر خود تایپ کنند و سپس وارد آن سایت شوند که کمی زمان‌بر است. به کمک کارت یوتیوب به راحتی می‌توانید لینک آن ابزار را در اختیار کاربران قرار دهید و آن‌ها با کلیک بر روی آن، به صورت مستقیم وارد آن سایت می‌شوند! بسیاری از کانال‌های یوتیوب هم با تبلیغات برندهای دیگر کسب‌ درآمد می‌کنند؛ در این کانال‌ها هم نیاز به درج لینک آن برندها است که کارت یوتیوب کمک زیادی به شما در این زمینه می‌کند.

برای آنالیز کانال خود نیاز به شناخت فاکتورهای مهم در آنالیز عملکرد کانال یوتیوب دارید؛ در مقاله آشنایی با ۷ فاکتور مهم در آنالیز کانال یوتیوب از مجموعه مقالات آموزش یوتیوب به بررسی فاکتورهای مهم پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم حتماً این مقاله را هم بخواهید.

استفاده از کارت‌های یوتیوب یک اصل ضروری برای کسب‌وکارهای اینترنتی است که در یوتیوب فعالیت می‌کنند و می‌خواهند مخاطبان خود را از یوتیوب، به سایت خود هدایت کنند. علاوه بر کارت‌های یوتیوب، دو راه‌کار مهم برای افزایش مشتریان کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارد! این راه‌کارها عبارتند از:

الف) درج لینک صفحات فرود در صفحه پایان ویدئو (End Screens)

صفحه پایان ویدئو (End Screens) یک قابلیت بسیار عالی در یوتیوب است که در موبایل کاربران هم به خوبی نمایش داده می‌شود! این صفحه دقیقاً پس از پایان ویدئو در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و می‌تواند برای کسب‌وکارهای اینترنتی فایده زیادی داشته باشد. در این صفحات به راحتی می‌توانید دکمه‌های عمل (CTA) مختلفی را در اختیار کاربران قرار دهید؛ مثلاً می‌توانید ویدئوها یا پلی‌لیست‌های مختلفی به کاربران نمایش دهید تا بتوانند آن‌ها را هم ببینند. در واقع عملکرد این صفحه مانند کارت‌های یوتیوب است و تنها تفاوتش این است که در پایان ویدئو نمایش داده می‌شود، در حالی که کارت‌های یوتیوب می‌توانند در ابتدا، وسط یا انتهای ویدئو (پیش از پایان ویدئو) به کاربران نمایش داده ‌شوند. با استفاده از صفحه پایان ویدئو به راحتی می‌توانید لینک محصولات یا خدمات سایت خود را در دسترس کاربران قرار دهید و به افزایش مشتریان از طریق یوتیوب کمک کنید. همچنین می‌توانید دکمه Subscribe را در اختیار کاربران قرار دهید و از آن‌ها بخواهید برای دیدن ویدئوهای جدید در کانال شما عضو شوند! هنگامی که کاربران در کانال شما عضو می‌شوند، ویدئوهای جدید و پرمخاطب شما به آن‌ها نمایش داده می‌شود و مدت زمان مشاهده ویدئو در کانال شما افزایش پیدا می‌کند.

ب) هدایت کاربران از طریق بخش جستجوی یوتیوب

یکی از بخش‌های بسیار مهم یوتیوب که کاربران ویدئوهای موردنظر خود را از طریق آن پیدا می‌کنند، بخش جستجوی یوتیوب است! به عنوان یک کاربر اگر بخواهید ویدئوهای یک موضوع خاص را ببینید، کافی است در بخش جستجو کلیدواژه موردنظر را جستجو کنید تا تمام ویدئوهایی که در بخش عنوان یا توضیحات آن کلیدواژه را شامل می‌شوند را ببینید. پس از عنوان ویدئو، بخش توضیحات ویدئو اهمیت زیادی برای رتبه‌بندی ویدئوها در یوتیوب دارد؛ چگالی کلمات کلیدی (نسبت کلمات کلیدی موجود در متن به کل متن) برای رتبه‌بندی یوتیوب اهمیت دارد و این چیزی است که بسیاری از رقیبان شما نمی‌دانند! در این بخش کلمات کلیدی پرجستجو را وارد کرده و ویدئوی خود را منتشر کنید. هر چقدر کاربران بیشتر بتوانند با ویدئوی شما تعامل برقرار کنند، یوتیوب رتبه بهتری به ویدئوی شما می‌دهد و هنگامی که کاربران کلیدواژه‌های ویدئوی شما را جستجو می‌کنند در رتبه‌های اول نتایج جستجو دیده می‌شوید. همچنین جالب است بدانید برای گوگل هم کلمات کلیدی اهمیت زیادی دارد و در هنگام رتبه‌بندی ویدئوها در نتایج جستجوی گوگل، اگر کلمات کلیدی را به درستی استفاده کرده باشید شانس زیادی برای افزایش رتبه خواهید داشت. هنگامی که شما در نتایج جستجو به رتبه‌های خوبی رسیده باشید، بازدید ویدئوهای شما هم افزایش پیدا می‌کند و با درج لینک صفحات مربوط به سایت کسب‌وکارتان، به راحتی می‌توانید کاربران را از یوتیوب به سایت خود هدایت کنید. بخش توضیحات می‌تواند طولانی باشد و کلمات کلیدی طولانی (long-tail keywords) را در خود جای دهد! هر چقدر توضیحات شما کامل‌تر باشد، راحت‌تر می‌توانید در نتایج جستجو جایگاه خوبی پیدا کنید؛ البته باید از کلمات کلیدی پرجستجو، کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی طولانی به درستی استفاده کنید تا یوتیوب ویدئوهای شما را به عنوان یک ویدئوی جذاب و بهینه‌ شناسایی کند.

3 مقاله زیر از مقالات آموزش یوتیوب در زمینه هدایت کاربران از کانال یوتیوب به سایت کسب‌وکارتان کمک زیادی به شما می‌کنند:

  1. کسب درآمد از یوتیوب؛ مهم‌ترین فاکتور برای کسب‌وکارهای اینترنتی

مسئله کسب درآمد برای بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی اهمیت زیادی دارد؛ در واقع اگر کسب‌وکارها نتوانند به ازای خدمات یا محصولاتی که ارائه می‌دهند، درآمد خوبی داشته باشند، شاید نتوانند مدت زیادی در میان رقیبان دوام بیاورند و کسب‌وکارشان با شکست مواجه می‌شود! به همین دلیل است که کسب درآمد اهمیت زیادی برای آن‌ها دارد. در این بخش از آموزش یوتیوب قصد داریم به آموزش کسب‌ درآمد از یوتیوب بپردازیم! در یوتیوب ده‌ها راه برای کسب درآمد وجود دارد که هر فرد متناسب با توانایی‌ها یا مهارت‌های خود می‌تواند یک یا چند راه را انتخاب کند. اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید، مهم‌ترین مسئله برندسازی است تا بتوانید اعتماد کاربران را جلب کنید! پس از آن که توانستید اعتماد کاربران را جلب کنید، به راحتی می‌توانید محصولات یا خدمات خود را به کاربران ارائه کنید و از کسب درآمد خود لذت ببرید. در ادامه آموزش یوتیوب قصد داریم به بررسی برخی روش‌های مختلف کسب‌ درآمد از یوتیوب که بیشتر در میان کاربران رایج است، بپردازیم.

برخی از رایج‌ترین روش‌های کسب‌ درآمد از یوتیوب عبارتند از:

الف) معرفی محصولات به کاربران؛ بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی محصولاتی را برای فروش دارند که این محصولات می‌تواند فیزیکی یا دیجیتال باشد! مثلاً اگر کانال شما در زمینه موبایل و تبلت است و فروشگاه اینترنتی شما هم در این زمینه فعالیت می‌کند، می‌توانید در ویدئوهای کانال یوتیوب به معرفی محصولات خود بپردازید! این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید جدیدترین محصولات خود را به کاربران ارائه کنید و با خرید کردن کاربران از شما، به کسب درآمد از یوتیوب بپردازید.

ب) معرفی خدمات ارائه‌شده توسط کسب‌وکارتان؛ برخی دیگر از کسب‌وکارها خدماتی را به کاربران ارائه می‌کنند؛ مثلاً شرکت‌های نرم‌افزاری خدماتی نظیر طراحی سایت به کاربران ارائه می‌کنند و کاربران به راحتی می‌توانند از خدمات آن‌ها استفاده کنند. اگر مدیریت یک کانال یوتیوب را برعهده دارید، با استفاده از ویدئو مارکتینگ می‌توانید فروش خوبی را برای کسب‌وکارتان رقم بزنید! کافی است خدمات خود را به کاربران در قالب یک ویدئوی جذاب معرفی کنید و از مزایای خدمات خود صحبت کنید؛ اگر ویدئو مارکتینگ مناسبی داشته باشید، پس از چند روز فروش شما تا چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

ج) جذب اسپانسر برای کانال یوتیوب؛ یکی از جذاب‌ترین و بی‌دردسرترین روش‌های کسب درآمد از یوتیوب، جذب اسپانسر برای کانال یوتیوب است! اگر مدیریت یک کانال پرمخاطب را در یوتیوب برعهده دارید، به راحتی می‌توانید محصولات یا خدمات مرتبط با کانال خود را که توسط برندهای مختلف عرضه می‌شود را معرفی کنید. در واقع این برندها اسپانسر شما می‌شوند و در ازای تبلیغ محصولات یا خدمات خود هزینه پرداخت می‌کنند؛ شما هم کافی است محصولات آن‌ها را در میان ویدئوهای خود معرفی کنید و به ازای هر ویدئویی که آن‌ها را معرفی کرده‌اید، درآمد خوبی کسب کنید.

د) تولید ویدئوهای نقد و بررسی محصولات مختلف؛ یکی از پرطرفدارترین و پرمخاطب‌ترین ویدئوهای یوتیوب را ویدئوهایی که به نقد و بررسی محصولات مختلف می‌پردازند، تشکیل می‌دهد. هنگامی که کاربران بخواهند محصولی را تهیه کنند، ابتدا در مورد آن تحقیق می‌کنند که نقد و بررسی‌های ویدئویی کمک زیادی به تصمیم‌گیری در زمینه خرید آن‌ها می‌کند. یکی از راه‌های کسب درآمد از یوتیوب نقد و بررسی محصولات برندهای مختلف است؛ بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌ها به شما هزینه‌ای را می‌دهند تا پس از نقد و بررسی محصولات، به کاربران بگویید که می‌توانند از این فروشگاه‌ها آن محصول را تهیه کنند. این کار به کسب‌ درآمد شما کمک زیادی می‌کند و اگر کانال شما پرمخاطب باشد، به آن کسب‌وکار نیز در زمینه افزایش مشتری کمک می‌کند.

ه) استفاده از سیستم‌های همکاری در فروش؛ سیستم‌های همکاری در فروش، سیستم‌هایی هستند که اگر بتوانید محصولات فروشگاه‌های اینترنتی را به فروش برسانید، درصدی از آن فروش نصیب شما می‌شود. در کانال یوتیوب خود می‌توانید محصولاتی را به کاربران معرفی کنید و لینک همکاری در فروش آن محصول را به اشتراک بگذارید. این مورد را می‌توانید با مورد قبلی (تولید ویدئوهای نقد و بررسی محصولات مختلف) ادغام کنید! مثلاً اگر یک دوربین عکاسی را برای کاربران نقد و بررسی و ویدئوی آن را در کانال یوتیوب خود منتشر کرده‌اید، به راحتی می‌توانید لینک همکاری در فروش آن محصول را از یک فروشگاه اینترنتی دریافت کنید و در اختیار کاربران قرار دهید! با این کار به راحتی می‌توانید درآمد بسیار خوبی از این روش کسب کنید.

د) تولید محتوای اختصاصی برای برندهای مختلف؛ اگر مدیریت یک کانال پرمخاطب‌ را بر عهده دارید، به راحتی می‌توانید از برندهای بزرگ بودجه‌های بسیار خوبی دریافت کنید. البته در این صورت کانال‌ها از شما انتشار دارند ویدئوهایی را به صورت اختصاصی برای آن‌ها تولید کنید که ممکن است کاربران نظر منفی راجع‌ به شما پیدا کنند. اگر از این روش استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنم ویدئوهای ارزشمند بیشتری نسبت به ویدئوهای تبلیغاتی تولید کنید! مثلاً اگر در هفته 20 ویدئوی ارزشمند تولید می‌کنید، تنها یک ویدئوی تبلیغاتی برای کاربران به اشتراک بگذارید تا نظر آن‌ها راجع به شما عوض نشود.

با توجه به موضوع کانال خود می‌توانید یکی از راه‌های کسب درآمد را استفاده کنید؛ در مقاله کسب درآمد از یوتیوب به بررسی کامل روش‌های کسب درآمد از یوتیوب و مزایای هر یک از آن‌ها پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنم آن‌ها را مطالعه کنید.

مقاله زیر از مقالات آموزش یوتیوب، کمک زیادی به شما در زمینه کسب درآمد از یوتیوب می‌کند:

یک نکته؛ همیشه تاپیک‌های داغ و پرجستجو در هر هفته را در تولید محتوای خود استفاده کنید!

در هر هفته تاپیک‌های مختلفی وجود دارند که طرفداران زیادی در میان کاربران دارند؛ این تاپیک‌ها، بازدید بسیار خوبی را برای کانال‌ها فراهم می‌کنند و همین مسئله سبب شده تا توجه به تاپیک‌های داغ، برای کانال‌ها اهمیت زیادی داشته باشد. همیشه سعی کنید تاپیک‌های مرتبط با مناسبت‌های مختلف را دنبال کنید؛ مثلاً در عید نوروز کاربران ایرانی ویدئوهای مربوط به عید نوروز را مشاهده می‌کند و همین مسئله به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بتوانند با ارائه تخفیف‌های عیدانه، فروش خوبی را رقم بزنند. با استفاده از ابزارهای مختلفی می‌توانید تاپیک‌های پرطرفدار را پیدا کنید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ابزار گوگل ترندز است! در مقاله بهینه‌سازی عنوان ویدئو در یوتیوب این مسئله را به صورت کامل بررسی کردیم. البته هنگامی که در یوتیوب ویدئوهای مختلفی را مشاهده می‌کنید، متوجه می‌شوید که در بخش ویدئوهای پیشنهادی برخی تاپیک‌ها برجسته‌تر و داغ‌تر هستند! این تاپیک‌ها کمک بسیار زیادی در افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب می‌کند و می‌توانید فروش کسب‌وکار اینترنتی خود را هم افزایش دهید.

نتیجه‌گیری

استفاده از کانال یوتیوب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به رشد و افزایش فروش کسب‌وکار اینترنتی خود کمک کنید! اما پیش از آن که بخواهید فعالیت خود را در یوتیوب آغاز کنید، باید آموزش یوتیوب را به صورت کامل یاد بگیرید. در این مقاله به آموزش یوتیوب پرداختیم و هر آن چه که برای مدیریت کانال یوتیوب نیاز دارید را بررسی کردیم. تنها چیزی که لازم است، این است که بتوانید این مقاله را به صورت کامل بخوانید تا هر چه را برای مدیریت صفر تا صد ویدئو مارکتینگ برای کسب‌وکارهای اینترنتی نیاز دارید، طبق مقاله آموزش یوتیوب یاد بگیرید. همچنین در هر بخش از آموزش‌ها لینک مقالات دیگری در اختیار شما قرار گرفته است که با استفاده از آن می‌توانید کانال یوتیوب خود را بهتر مدیریت کنید و دیدگاه بهتری داشته باشید.

اکنون شما بگویید! در مدیریت کانال‌ها، چه بخشی از آموزش یوتیوب در این مقاله اهمیت بیشتری دارد؟ در بخش نظرات تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر