هر شغلی دردسرهای خودش را دارد. شما وارد هر شغلی که شوید، باید مهارت‌های متخلفی را یاد بگیرید و برای حفظ آن شغل در مرحله اول و بعد پیشرفت در آن تلاش کنید. البته مسئله یک مرحله قبل‌تر هم وجود دارد. اینکه اصلا بتوانید کار پیدا کنید. شغل ادمینی هم مشکلات خاص خودش را دارد.

هرچند شغل ادمینی بسیار شغل جذابی است و این روزها طرفدارهای بسیار زیادی پیدا کرده، اما ادمین‌های اینستاگرام با چالش های مختلف دست و پنجه نرم می کنند. از مهارت آموزش گرفته تا کاریابی، مشکلاتی است که ادمین‌ها با آن سر و کار دارند. در ادامه این مطلب، ضمن معرفی و بررسی این مشکلات، بهترین راه حل‌ها را هم معرفی می‌کنیم. پس همراه ما باشید.

مسئله اول: چگونه مهارت‌های ادمینی را بالا ببریم

ادمینی با توجه به اینکه مزیت‌های بسیار زیادی دارد – از درآمد بالای ادمینی گرفته تا اینکه می‌توانید در خانه خودتان کار کنید – همواره مورد توجه تعداد زیادی از افرادی قرار گرفته که به دنبال کسب درآمد هستند. در این بازار کار رقابتی، مهم‌ترین چیزی که می‌تواند شما را متمایز کند و به نوعی کار پیدا کردن شما را تضمین کند، مهارت‌هایی است که بلد هستید. در واقع، این مهارت‌های شما است که می‌تواند نظر کارفرماها را جلب کند.

همان طور که در ابتدای این مطلب هم گفتیم، برای ادمین شدن باید 2 مهارت اصلی تولید محتوا با موبایل و کار با اینستاگرام را به خوبی آموزش ببینید. در ادامه، هر کدام از این مهارت‌ها را به صورت مختصر توضیح می‌دهیم. البته، برای آشنایی خیلی سریع با مهارت‌های ادمینی، پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی کوتاه زیر را حتماً ببینید.

مهارت اول: تسلط پیدا کردن بر اینستاگرام

از اسم ادمینی پیج اینستاگرام کاملا مشخص است که یک ادمین باید به اینستاگرام مسلط باشد. اگر می‌خواهید ادمین شوید، باید بدانید رشد در اینستاگرام چگونه اتفاق می‌افتد و چطور می‌توان یک پیج یا کسب و کار را در اینستاگرام به موفقیت و درآمد رساند. یک ادمین باید راه و چاه رشد یک پیج را بشناسد و بداند چه محتواهایی باید تولید شود که به افزایش فروش یا فالوورهای یک پیج کمک کند.

علاوه بر این، باید دانش فنی کافی از اینستاگرام داشته باشد. اینکه اینستاگرام چگونه کار می‌کند. یک پست چگونه وارد اکسپلور می‌شود. یک کپشن خوب چه ویژگی‌هایی دارد و از چه هشتگ‌هایی باید استفاده کند. همچنین یک ادمین باید قسمت‌های مختلف اینستاگرام را بشناسد و بتواند تنظیمات لازم برای حرفه‌ای شدن یک پیج را اعمال کند. علاوه بر این‌ها باید با امکانات اینستاگرام در منتشر کردن پست، استوری، ریلز و هایلایت آشنا باشد. یک ادمین حرفه‌ای باید خودش را با آخرین تغییرات اینستاگرام هماهنگ کند تا در مواقع لازم به رشد بیش از پیش پیج کمک کند.

مهارت اینستاگرام در ادمینی

مهارت دوم: تولید محتوای حرفه‌ای

تولید محتوا مهارتی است که نه تنها در ادمینی، بلکه در مشاغل متعدد دیگری هم می‌تواند به شما کمک کند تا درآمد بالایی داشته باشید. اساس کار اینستاگرام محتوا است و بنابراین هر پیج و کسب و کاری که می‌خواهد در این پلتفرم رشد کند و فالوورهای بیشتری داشته باشد، به فردی نیاز دارد که بتواند با توجه به موضوع پیج و هدفی که دارد، محتوا تولید کند.

ممکن است یک پیج به محتواهای ویدیویی نیاز داشته باشد. بنابراین ادمینی می‌تواند اینجا موفق شود که بتواند محتوای ویدیویی تولید کند و با استفاده از ابزارهای مختلفی آن را ادیت کند. به عنوان مثال، ادمینی که می‌خواهد با رایانه شخصی محتوای ویدیویی تولید کند، باید به نرم افزار پریمیر مسلط باشد، یا ادمینی که با گوشی موبایل محتوا تولید می کند، باید بتواند با اپلیکیشن‌های ادیت ویدیوی مختلفی مثل ولو (VLLO)، وی ان (VN) و اینشات (InShot) کار کند.

ممکن است یک پیجی به محتواهای تصویری نیاز داشته باشد. در این صورت، ادمین باید بتواند عکس‌های پیج را ادیت دهد یا با استفاده از ابزارهای گرافیکی، بنرهای جذابی برای پست و استوری تولید کند. به این منظور ادمینی که می‌خواهد با رایانه شخصی خودش کار کند، باید بتواند کار با نرم افزاری مثل فتوشاپ را کامل بلد باشد، یا اگر قصد تولید محتوا با گوشی را دارد، می‌تواند از اپلیکیشن‌های مختلفی مانند اسنپ سید (Snapseed) یا پیکس آرت (Picsart) استفاده کند.

در هر صورت، هرچقدر یک ادمین تولید محتوا توانایی کار با ابزار های بیشتری داشته باشد و بتواند انواع محتواها را تولید کند، شانس پیدا کردن کار و درآمد بیشتری هم دارد.

مسئله دوم: دردسرهای کار در خانه

کار در خانه مزیت‌های زیادی دارد و این روزها افراد بیشتری ترجیح می‌دهند به صورت دورکار و از خانه کار کنند. کاهش هزینه‌های مالی و زمانی رفت و آمد، مدیریت و کنترل بیشتر زمان، راحتی در پوشش و استراحت بیشتر، همگی بخشی از مزیت‌های ادمینی در خانه هستند. اما خب کسی که می‌خواهد در خانه کار کند، مشکلاتی هم خواهد داشت. در ادامه، مهم‌ترین این مشکلات و راهکارهای آن را بررسی می‌کنیم.

عدم تمرکز و وجود حواس‌پرتی‌های زیاد

اکثر ما وقتی از خواب بیدار می‌شویم و تا لحظات قبل خواب، سرمان در گوشی است و در طول روز هم به صورت مستمر و مداوم، در معرض انواع حواس‌پرتی‌ها قرار داریم. پیامک، نوتیف تلگرام، اینستاگرام، تماس دوستان و… این حواس‌پرتی‌ها باعث می‌شوند نتوانیم روی کارهای اصلی خودمان تمرکز کنیم و خیلی دیر متوجه می‌شویم که ساعت‌‌ها در حال گشت و گذار بیهوده در اینستاگرام هستیم یا با دوست خودمان صحبت می‌کنیم.

برای جلوگیری از سوء مصرف خودمان از گوشی، می‌توانیم از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنیم که زمان استفاده از اپلیکیشن‌ها را به ما هشدار می‌دهند و محدود می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها به ما کمک می‌کنند که بتوانیم استفاده خودمان از اپلیکیشن‌ها را مدیریت کنیم و در نهایت زمان از دستمان در نرود. اما در مورد دوستان و سایر افرادی که ممکن است تمرکز ما را به هم بزنند.

یک راهکار خیلی ساده این است که با آن‌ها صحبت کنیم و بگوییم مثلا در طول روز فقط چندبار می‌توانیم گوشی خودمان را چک کنیم و پیام‌هایشان را پاسخ دهیم و اگر کار خیلی ضروری دارند، لازم است تماس بگیرند. با این راهکار ساده، حجم زیادی از اعلانات و نوتیفیکیشن‌های روزانه گوشی ما کم می‌شود.

مشکلات شغل ادمینی

عدم شناخت کافی اعضای خانواده از کار در خانه

متاسفانه خیلی از پدر و مادرها، هنوز دید درستی نسبت به کار در خانه ندارند و خیلی‌ها در خانه کار کردن را اصلاً کار نمی‌دانند! به همین دلیل، به فریلنسرها فشار روانی زیادی وارد می‌کنند. اینکه: «تو چرا کار نمی‌کنی؟ اینکه کار نیست! همش تو خونه خوابیده، همش سرش تو گوشیه و…» جملات آشنا و رایجی هستند که یک فریلنسر از سمت خانواده خودش می‌شنود. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که با آن‌ها در آرامش و به مرور زمان صحبت کنید. کار خودتان را توضیح دهید و بگویید که به زمان و تمرکز نیاز دارید. به آن‌ها بگویید که کارفرما دارید و باید پروژه را سر وقت برایش بفرستید و از این راه دارید درآمد کسب می‌کنید. به مرور زمان مشکلات شما کمتر خواهد شد.

نداشتن زمان و مکان ثابت برای کار در خانه

درست است که به عنوان یک ادمین دارید در خانه کار می‌کنید و مدیریت زمان برعهده شما است. اما در هر صورت، بهتر است برای خودتان، زمان و مکان ثابت برای کار در نظر بگیرید. در این صورت راندمان کاری شما افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال، ساعات کاری خودتان را از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر تنظیم کنید. یک اتاق یا گوشه‌ای از خانه را برای کارتان انتخاب کنید. تا جایی که می‌توانید، به زمان و مکان کاریتان متعهد بمانید. خواب خودتان را هم تنظیم کنید. فرض کنید که یک کارمند هستید و اگر شب به موقع نخوابید، فردا دیر به محل کارتان می‌رسید، حتی اگر محل کارتان، همون تخت‌خوابتان باشد. توجه داشته باشید که مدیریت زمان برای افرادی که در خانه کار می‌کنند، سخت‌تر و بااهمیت‌تر است.

مسئله دوم: چگونه کار پیدا کنیم؟   

گفتیم که متقاضیان ادمینی این روزها بسیار زیاد شده‌اند. بنابراین، کار پیدا کردن هم هرچه جلوتر می‌رویم، سخت‌تر می‌شود. درست است که مهارت‌های یک ادمین می‌تواند شانس او را برای کار پیدا کردن بالا ببرد، اما مسئله مهم، این است که یک ادمین با مهارت بالا، چگونه کارفرماها را پیدا کند؟ کجا رزومه دهد و کار پیدا کند؟ اینجا به شما بهترین راهکاری را معرفی می‌کنیم که هم مسئله آموزش و هم مسئله کاریابی ادمین‌ها را بتواند حل کند.

پلتفرم ادمینی دیدوگرام اولین و تنها پلتفرم تخصصی ادمینی است که فقط و فقط با هدف آموزش و کاریابی ادمین‌های اینستاگرامی طراحی شده است. در دیدوگرام شما ابتدا مهارت‌های ادمینی را آموزش می‌بینید. در پکیج آموزش ادمینی اینستاگرام 2 دوره وجود دارد که شما بعد از مشاهده دوره، 2 مهارتی که در موردشان صحبت کردیم، یعنی اینستاگرام و تولید محتوا را به صورت کاملاً حرفه‌ای و قدم به قدم یاد می‌گیرید.

کار ما در دیدوگرام اینجا به پایان نمی‌رسد و قرار است مشکل دوم شما یعنی کاریابی هم حل شود. پس بعد از آموزش، شما به عنوان ادمین پیج و صفحه اینستاگرام معرفی می‌شوید و می‌توانید نمونه کارها، راه‌های ارتباطی، تخصص‌ها و سایر تجارب و سوابق کاری خودتان را پروفایل کاربری‌تان قرار دهید. در این صورت، این کارفرماها هستند که به سراغ شما می‌آیند و دیگر نیازی نیست سایت های استخدام ادمین پیج را زیر و رو کنید. پس این فرصت بکر را از دست ندهید!

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر