بعد از اینکه تلگرام فیلتر شد، خیلی‌ها به فکر این افتادند که از فیلترشکن استفاده نکنند و جایگزینی برای تلگرام پیدا کنند. در این میان یکی از برنامه‌هایی که نام آن زیاد شنیده شد، پیام‌رسان ویسپی است.

امکاناتی که نرم‌افزار ویسپی دارد در حد تلگرام و حتی بیشتر از آن است؛ یعنی با Wispi می‌توانید کانال ایجاد کنید، گروه بسازید، تماس ویدئویی و صوتی هم برقرار کنید. علاوه‌براین ویسپی یک قابلیت دوست‌یابی نیز دارد؛ با این قابلیت می‌توانید بر اساس موقعیت مکانی، Wispi PIN و کاربران پیشنهادی Wispi دوستان جدید برای خودتان پیدا کنید.

اما مهمترین ایرادی که می‌توان به ویسپی گرفت این است نسخه‌های تحت وب و دسکتاپ (ویندوز و مک) را ندارد.

از امکانات Wispi که بگذریم، دغدغۀ برخی افراد این است بدانند مالکیت ویسپی مربوط به کدام شرکت یا کشور است؟

در جواب به این سوال باید بگویم که اطلاعات دقیقی در این باره وجود ندارد. برخی ادعا می‌کنند که Wispi متعلق به یک شرکت هنگ کنگی (جزیره‌ای در جنوب چین) است و برخی دیگر عقیده دارند که صاحب امتیاز پبام رسان ویسپی در حال حاضر یک شرکت ایرانی است و آن را از شرکت هنگ کنگی خریداری کرده. به هر حال این‌ها چیزهایی است که ما هم شنیده‌ایم و صحت و سقم آن را نمی‌دانیم.

اگر تصمیم‌تان را برای نصب ویسپی (Wispi) گرفته‌اید در بخش بعدی لینک‌های دانلود قرار داده شده است، دانلود ویسپی را از این لینک‌ها امکان‌پذیر است.

[calling_909]

دانلود آخرین نسخه Wispi برای دستگاه‌های اندرویدی

خب، از آنجایی که تبلت و گوشی‌های اندرویدی مثل سامسونگ، سونی، هواوی، شیائومی و … در ایران طرافداران خیلی زیادی دارند، به افتخار اندرویدی‌ها ابتدا لینک‌های دانلود آخرین نسخه ویسپی از سه بازار اندرویدی مختلف را اینجا قرار می‌دهیم.

دانلود و نصب اپلیکیشن اندرویدی ویسپی از طریق بازار

دانلود و نصب اپلیکیشن اندرویدی ویسپی از طریق مایکت

دانلود و نصب اپلیکیشن اندرویدی ویسپی از طریق گوگل پلی

نکته: دانلود ویسپی از گوگل پلی (Google Play) به دلیل تحریم‌ها یا سایر محدودیت‌هایی که یک ایرانی در طول زندگی با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند ممکن است امکان‌پذیر نباشد، برای همین پیشنهاد می‌کنم برای دانلود و نصب Wispi از همان سرویس‌های ایرانی (یعنی بازار و مایکت) استفاده کنید.

[academy]

 

دانلود آخرین نسخه Wispi برای دستگاه‌های اَپل

حتماً می‌دانید که فروشگاه خودِ اَپل، اپ استور است. برای اینکه بتوانید ویسپی را از اپ استور دانلود کنید نیاز به ساخت یک اکانت اپل (یا خرید اکانت از طریق سایت‌هایی مثل اپل کارت ۲۴ یا سیم پی ) دارید. اگر هم ساخت یا خرید اکانت سختتان است نگران نباشید، سیب اپ نیز همان کار اپ استور را انجام می‌دهد. (سیب اپ یک سرویس ایرانی است و بدون ساخت اکانت اپل می‌شود برنامه‌های مختلف را از آن دانلود کرد.)

دانلود و نصب اپلیکیشن ویسپی iOS از طریق سیب اپ

دانلود و نصب اپلیکیشن ویسپی iOS از طریق آی تونز

جمع بندی

اگر احیاناً در دانلود و نصب ویسپی به مشکل برخوردید حتماً مشکلتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید؛ ما سعی می‌کنیم در اسرع وقت پاسخ سوالات شما را بدهیم. اگر هم wispi انتخاب شما نیست، با برنامه‌های دیگری به عنوان جایگزین تلگرام در مقاله زیر آشنا شوید:

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر