اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، پس حتما به تبلیغ در اینستاگرام فکر کرده‌اید. این روزها اینستاگرام بزرگترین رسانه برای نشان دادن محصولات و تبلیغات است. اگر به تاثیر معجزه آسای تبلیغ در اینستاگرام اعتقاد ندارید، بگذارید به شما خبر بدهم در همین لحظه که دست روی دست گذاشته‌اید، آدمها دارند در اینستاگرام پول پارو می‌کنند. پس به تبلیغات در اینستاگرام ایمان بیاورید و آن را شروع کنید. ولی در نظر داشته باشید که برای تبلیغات در اینستاگرام و هزینه کردن برای آن باید خیلی هوشمند باشید. بهرحال بیزنس خرج دارد و آدم باید جایی خرج کند که سرمایه به او برگردد.

البته همینجا بگوییم که تبلیغ کردن، فقط یکی ار راه‌های افزایش فالوور است. در ویدیوی زیر، به شما مثلث افزایش فالوور را توضیح می‌دهیم:

 

حالا بعد از همه این حرف‌ها چجوری تبلیغ کنیم؟ اصلا چطور تبلیغ کنیم که باعث افزایش فالوور در اینستاگرام شود و مشتری‌ها سراغمان بیایند؟ در صفحه خودمان تبلیغ کنیم یا تبلیغات خود را به یک سلبریتی در اینستاگرام واگذار کنیم؟ شاید هم بهتر باشد از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام استفاده کنیم؟ حتما یکی از اینها بهتر است و بازدهی بیشتری دارد. مگر نه؟؟

خُب…بگذارید به شما بگویم که حقیقت این است که همه آنها واقعا خوب هستند و به قول معروف نگو کی از کی بهتره، هر گل یه بویی داره! همه مدل‌های تبلیغات در اینستاگرام مفید هستند و به کار می‌آیند. اما نکته مهم این است که بدانید کدام یکی بیشتر به کار شما می‌آید و تازه نکته مهم‌تر این است که کدام یکی با بودجه شما جور درمی‌آید. مثلا تبلیغات اسپانسری اینستاگرام که توسط خود کمپانی اینستاگرام انجام می‌شود در ایران به سختی انجام می‌شود و هزینه آن هم بالاست. و یا مثلا تبلیغات اینفلوئنسرمارکتینگ که توسط آدم‌های معروف یا سلبریتی‌ها اجرا می‌شود بیشتر برای بیزنس‌های بزرگ است و هزینه‌آن هم برای یک کسب و کار تازه پا گرفته زیاد است.

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که تازه کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده‌اند و در این شرایط ذخیره کردن حتی مقدار کمی پول برای شما حیاتی است. ممکن هم هست که یک بیزنس خیلی حرفه‌ای داشته باشید که سالهاست برای شما پول می‌سازد و شما می‌خواهید با تبلیغات در اینستاگرام آن را گسترش بدهید. در هر صورت فرقی نمی‌کند.

من قصد دارم در این مقاله نوعی از تبلیغات در اینستاگرام را معرفی کنم که به درد همه می‌خورد و به کار همه ‌آید. از یک کسب و کار بزرگ واردات پورشه گرفته تا آن کسی که در خانه گردنبند دست‌ساز درست می‌کند. همه شما می‌توانید با یک روش ساده ولی هوشمندانه کسب و کار خود را در اینستاگرام گسترش بدهید و فالوور جذب کنید. فقط کافیست تا پایان این مقاله با من همراه باشید.

این روش جادویی تبلیغات کدام است؟

همانطور که گفتم می‌خواهم روشی را به شما معرفی کنم که هر کسی با هر میزان بودجه‌ای می‌تواند از آن استفاده کند، در اینستاگرام خودی نشان بدهد و افزایش فالوور اینستاگرام داشته باشد. اما این روش جادویی که این همه درباره‌اش حرف زدم چیست؟ این روش جادویی تبلیغات در پیج‌‌ها یا همان صفحات بزرگ اینستاگرام است. یعنی شما یک بنر تبلیغاتی آماده می‌کنید و برای یک صفحه بزرگ در اینستاگرام می‌فرستید و آنها در ازای قرار دادن آن از شما پول دریافت می‌کنند. شاید فکر کنید که خب زحمت کشیدی این که گفتن نداشت! همه این را می‌دانند! اما…

اما نکته مهم این است که این دو مرحله، -یعنی آماده کردن بنر و انتخاب یک صفحه بزرگ- یک ریزه‌کاری‌های بسیار بسیار مهم دارد که در افزایش فالوور اینستاگرام شما تاثیر چشمگیری می‌گذارد. درست مانند قورمه‌سبزی. اگر جا نیفتاده باشد می‌شود آن را خورد و از گرسنگی نمرد، اما آن حس خوب خوشمزه را در آدم به وجود نمی‌آورد. پس با من همراه باشید تا سیر تا پیاز تبلیغ در پیج‌های بزرگ را برای شما بگویم. برای شروع بگذارید اصلا بگویم که به چه صفحه‌ای در اینستاگرام صفحه بزرگ می‌گوییم؟

اما قبل از اینکه ادامه بدهیم، از شما می‌خواهیم حتماً ویدیوی زیر را تماشا کنید تا هزینه‌های شما به هدر نرود و مطمئن شوید می‌توانید از تبلیغات خودتان نتیجه بگیرید.

اصلا صفحات بزرگ در اینستاگرام کدامند؟

حتما آن صفحات بزرگ را در اینستاگرام دیده‌اید که فالوورهای بسیار زیادی دارند؟ مثلا 100K؟ یا 200K؟ همانها که روز به روز در افزایش فالوور اینستاگرام از دیگران سبقت می‌گیرند. به آنها صفحات بزرگ می‌گویند؟ خیر! تعجب کردید؟ حالا دیدید که من راست می‌گفتم و یک نکته‌هایی این وسط وجود دارد؟! ما به این صفحات صفحات بزرگ نمی‌گوییم. زیرا عدد فالوور لزوما دلیل بر بزرگ بودن یک صفحه در اینستاگرام نیست. برای تبلیغ در صفحات بزرگ اینستاگرام باید اول بتوانید صفحات بزرگ را شناسایی کنید. یک صفحه بزرگ در اینستاگرام دو ویژگی مهم دارد که من هر دوی آنها را برای شما توضیح می‌دهم.

1) فالوورهای زیاد داشته باشد

بله قبلتر هم گفتم که عدد بزرگ نشان دهنده پر فالوور بودن یک صفحه نیست. بسیاری از پیج‌ها اقدام به خریدن فالوورهای فیک یا تقلبی می‌کنند. اگر به صفحه‌ای که فالوورهای فیک دارد تبلیغ بدهید، تبلیغ شما بازخورد خوبی نخواهد داشت چون اصلا دیده نمی‌شود. شما باید بتوانید تشخیص بدهید که آیا این عدد واقعی است یا خیر. فهمیدن این مسئله هم معمولا راحت است. به عکس زیر که من از یک صفحه به ظاهر شلوغ و پر فالوور گرفته‌ام نگاه کنید:

پیج فیک

همانطور که می‌بینید این صفحه صد و یک هزار فالوور دارد. پس باید خیلی پیج خفن و شلوغی باشد. اما به تعداد لایک‌های آن دقت کنید. 253 تا! من با اطمینان صد در صد به شما می‌گویم که فالوورهای این صفحه فیک و یا تقلبی هستند. اگر به این صفحه تبلیغ بدهید، تعداد کسانی که آن را می‌بینند 100 هزار نفر نخواهد بود، بلکه بسیار بسیار کمتر خواهد بود. اگر بازدید کم و نامشخص مد نظر شماست ایرادی ندارد. ولی اگر می‌خواهید بازدید شما متناسب با فالوورهای صفحه باشد، یعنی به عبارتی به صفحه مورد نظر اعتماد کنید، پس اول یک آزمایش انجام بدهید. من چند روش ساده یه شما یاد می‌دهم تا به هر صفحه‌ای که رفتید، اصلی و تقلبی بودن فالوورهای آن را تشخیص دهید.

  • تنها کافی است تعداد فالوورهای یک صفحه را در 16% ضرب کنید. عدد به دست آمده باید تقریبا با تعداد لایک های زیر پست‌های همان صفحه برابر باشد. به زبان ساده بگویم که 16% فالوورهای شما عکسهایتان را لایک می‌کنند. این عدد تقریبی است و ممکن است کمی بالا و پایین شود ولی بعد از مدتی دستتان راه می‌افتد و مثل آب خوردن فیک بودن فالوورها را تشخیص دهید. این مرحله اول بود.
  • ولی بعضی از پیج‌ها برای پست‌هایشان حتی لایک هم می‌خرند. پس به لیست فالوورهای صفحه مورد نظرتان بروید و آن را چک کنید. ببینید آیا بیشتر فالوورهای آن بدون عکس هستند؟ اگر اینطور بود پس حتما این صفحه فیک است.
  • حتی به بازدیدهای یک ویدئو هم اعتماد نکنید. چون بسیاری از پیج‌ها برای ویدئوهای خود بازدید هم می‌خرند. کلا بد زمانه‌ای شده است! پس تعداد فالوورها را با تعداد کامنت‌ها مقاسه کنید. کامنت‌ها را چک کنید. برای تعداد کامنت قوانین ضد و نقیضی وجود دارد و من نمی‌توانم یک قائده کلی به شما بگویم که ضرب و تقسیم کنید. اما خودتان اگر کامنت‌های صفحه‌ را چک کنید، حس می‌کنید که با تعداد فالوورهایش تناسب دارد یا خیر. مثلا برای پیجی با 55 هزار فالوور، داشتن سه تا کامنت کمی مشکوک است.

نکته آخر: شما باید بدانید که چه تعداد بازدید برای تبلیغ در اینستاگرام مد نظرتان است. مثلا شما می‌خواهید تبلیغتان در اینستاگرام 1000 لایک داشته باشد. شما می‌توانید به یک پیج واقعی تبلیغ در اینستاگرام بدهید که عکسهایش واقعا هزار لایک می‌خورد و یا می‌توانید تبلیغ خود را به یک پیج تقلبی بدهید که پست‌هایش 2000 لایک می‌خورد ولی 1000تای آن واقعی است. در نهایت تصمیم با شماست. پس اگر برایتان مهم است، اول واقعی بودن صفحه مورد نظرتان را چک کنید. به نظرتان فیک بودن یا واقعی بودن یک صفحه برای تبلیغات در اینستاگرام تاثیر دارد و یا نه مهم نیست؟

2) تخصصی باشد

اگر به صفحات بزرگ در اینستاگرام نگاه کنید خواهید دید که بیشتر آنها تخصصی هستند. یعنی چه؟ یعنی اینکه در یک زمینه مشخص فعالیت می‌کنند. حالا اصلا فعالیت در یک زمینه خاص چه فایده‌ای برای ما و تبلیغ در اینستاگرام دارد؟ تخصصی بودن یک صفحه باعث افزایش فالوور اینستاگرام در آن صفحه می‌شود. اما نه یک افزایش فالوور معمولی…بلکه یک افزایش فالوور هدفمند! بگذارید خیلی ساده بگویم: صفحه تخصصی تبلیغات را هدفمند می‌کند. شما می‌فهمید که مخاطبان تبلیغتان در کدام صفحات متمرکز شده‌اند. مثلا وقتی یک صفحه در اینستاگرام فقط آموزش آشپزی می‌دهد و درباره غذاها توضیح می‌دهد، آدم‌هایی که طرفدار آشپزی هستند آن را فالو می‌کنند و همیشه پست‌هایش را می‌بینند. پس اگر شما یک رستوران تاسیس کرده‌اید یا سفارش ژله در منزلتان می‌گیرید، بهترین صفحه بزرگ در اینستاگرام برای تبلیغ شما همین صفحه آموزش آشپزی است. چرا؟ چون مخاطبین شما مشخص هستند و تبلیغ شما را دقیقا کسانی می‌بینند که آشپزی را دوست دارند.

در اینستاگرام برای هر تخصص و کسب و کاری چندین پیج پرفالوور و درست و حسابی وجود دارد. اگر پیج‌های بزرگ مورد نظر خود برای تبلیغ در اینستاگرام می‌شناسید که هیچ. ولی اگر حتی کمی شک دارید، پیشنهاد می‌کنم ریسک نکنید و حتما یک مشاوره تلفنی کوتاه هم که شده از دیدوگرام بگیرید. برای نمونه صفحه ورزش سه یکی از صفحات معتبر  و درجه یک برای تبلیغ در اینستاگرام است.

تبلیغ در اینستاگرام

خب…اینها دو ویژگی مهم یک صفحه بزرگ در اینستاگرام بودند. سعی کنید قبل از تبلیغ در اینستاگرام حتما این دو مورد را درباره پیج‌هایی که برای تبلیغ مد نظرتان دارید بررسی کنید. حالا می‌رویم سراغ اینکه اصلا شرایط تبلیغ در پیج‌های بزرگ اینستاگرام کدام است.

شرایط تبلیغ در پیج‌های بزرگ اینستاگرام چیست؟

خب…تا اینجا متوجه شدیم که یک پیج بزرگ در اینستاگرام چه پیجی است و چه ویژگی‌هایی دارد. حالا باید چکار کنیم؟ قدم بعدی کدام است؟ قدم بعدی این است که با هزینه تبلیغات در اینستاگرام آشنا شویم تا یک تبلیغ درست و حسابی انجام دهیم. چون ما می‌خواهیم تبلیغمان برای ما افزایش فالوور در اینستاگرام بیاورد تا آنها از ما خرید کنند و پول را به جیب ما سرازیر کنند.

تبلیغات در صفحات بزرگ به 3 صورت انجام می‌گیرد:

1) تبلیغات بنری

در این نوع تبلیغ در اینستاگرام منظور من از بنر، تنها عکس است، نه ویدئو.  شما یک بنر تبلیغاتی درست می‌کنید و به یک صفحه بزرگ برای تبلیغ در اینستاگرام می‌سپارید. (راستی…تا یادم نرفته بگویم که نکته بسیار مهم در این نوع تبلیغات این است که طراحی بنر شما به اندازه صفحه‌ای که انتخاب می‌کنید مهم است. اگر بنر شما آن جذابیت لازم را نداشته باشد حتی اگر در بهترین و پرفالوور ترین پیج‌های اینستاگرام هم تبلیغ کنید خیلی تاثیری نخواهد داشت. اما اصلا نگران نباشید…برای ساختن یک بنر تبلیغاتی اصلا نیاز نیست که شما متخصص عکاسی یا گرافیست باشید. تنها کافی است مقاله رازهای طراحی بنرهای فووق‌العاده برای اینستاگرام را بخوانید. نرخ این نوع تبلیغ در اینستاگرام معمولا به صورت ساعتی محاسبه می‌شود و قرار دادن یک بنر تبلیغاتی در پیج‌های بزرگ اینستاگرام برای شما به شرح زیر آب می‌خورد:

اگر گرافیست حرفه‌ای نیستید، ولی قصد دارید بنرها و پست‌های اینستاگرامتان را خودتان طراحی کنید، آموزش طراحی پست اینستاگرام را از دست ندهید. در این دوره به شما یاد می‌دهیم در کمترین زمان و بدون هیچ هزینه‌ای پست‌ها و بنرهای فوق‌العاده‌ای طراحی کنید.

صفحه هنرمندان محبوب یک صفحه معتبر در اینستاگرام است که بیشتر اوقات ویدئوهای تبلیغاتی هم می‌گذارد. می‌ توانید برای دیدن نمونه‌ی ویدئوهای تبلیغاتی در این صفحه جستجو کنید.

تبلیغ در اینستاگرام

برای اطلاع از قیمت این مدل تبلیغ در اینستاگرام به این صفحه مراجعه کنید و تعرفه‌ها را باهم مقایسه کنید.

2) تبلیغات ویدئویی

همانطور که از اسم آن مشخص است، این مدل تبلیغات فقط مختص ویدئو است. یعنی شما یک ویدئو از کار و بارتان می‌سازید و به صفحات بزرگ برای تبلیغ در اینستاگرام می‌دهید. از آنجا که ویدئو با تبلیغات بنری کمی فرق دارد، نحوه محاسبه قیمت آن هم کمی متفاوت است. صفحات بزرگ اینستاگرام معمولا برای محاسبه قیمت تبلیغات ویدئویی دو پیشنهاد دارند:

  • روش اول دقیقا مانند تبلیغات ساعتی بنری است. یعنی شما ویدئوی خود را در یک صفحه بزرگ برای تبلیغ در اینستاگرام می‌گذارید و در ازای 24 ساعت و یا مدت زمان مورد نظرتان برای آن هزینه می‌پردازید. قیمت‌ها تقریبا شبیه همان قیمت‌های تبلیغات بنری است.
  • در روش دوم هزینه تبلیغ در اینستاگرام شما بر اساس میزان بازدید آن محاسبه می‌شود. برای مثال شما می‌گویید که من برای ویدئوی خودم 1000 بازدید می‌خواهم و ادمین صفحه مورد نظر پس از از اینکه ویدئوی شما 1000 بازدید به دست آورد، آن را پاک می‌کند.دیدوگرام تمام اطلاعات راجع به تبلیغات در اینستاگرام و هزینه‌ آن را در اختیار شما می‌گذارد. اگر به سایت ما بروید لیست کامل صفحات بزرگ و معتبر برای تبلیغات را می‌بینید.

3) تبلیغات استوری

تبلیغات استوری هم که همان تبلیغات در استوری است. در این مدل شما برای تبلیغ در اینستاگرام، بنر خود را به یک صفحه بزرگ می‌دهید تا برای 24 ساعت آن را در استوری خود قرار دهد. تبلیغات در استوری بسیار مناسب کسانی است که محصولی برای فروش دارند یا می‌خواهند مخاطبان تبلیغ از وب‌سایتشان دیدن کنند. زیرا اینستاگرام به صفحاتی که بالاتر از 10 هزار فالوور دارند، این قابلیت را داده است که در استوری خود لینک قرار دهند. بودن لینک در استوری افزایش فالوور اینستاگرام را موثرتر می‌کنند زیرا با بالا کشیدن لینک مستقیم به فروشگاه اینترنتی، وب‌سایت یا هر لینک دیگری وصل شوید. هزینه تبلیغات در استوری به دو صورت محاسبه می‌شود:

تبلیغ در اینستاگرام

  • روش اول مانند همان تبلیغات بنری است که در اولِ مقاله خدمتتان گفتم. یعنی همان 50 تا 400 هزار تومان است اما بسیار بستگی به نوع صفحه و میزان فالوورهای آن دارد.
  • در روش هزینه استوری شما بر حسب میزان بازدید محاسبه می‌شود. یعنی چه؟ یعنی اینکه به ازای هر 1000 بازدیدی که تبلیغ در اینستاگام شما داشته باشد، شما 6 هزار تومان می‌پردازید. دقتت کنید که در اینجا منظور از بازدید Reach نیست. بلکه Impression است.یعنی معیار این است که تبلیغ شما در کل چند بار دیده شده است. نه اینکه توسط چند نفر دیده شده است. ممکن است تبلیغ شما هزار بار بازدید داشته باشد، این به این معنی نیست که هزار نفر تبلیغ شما را دیده‌اند. ممکن است آدمهای تکراری تبلیغ شما را دیده باشند.در ادامه تعرفه همه نوع تبلیغات در اینستاگرام را در اختیار شما قرار می‌دهیم. کافیست به این صفحه مراجعه نمایید.

حرف آخر

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام محصولات یا خدمات خود را بفروشید در مرحله اول به افزایش فالوور در اینستاگرام نیاز دارید. چون زمانی که فالوورهای شما افزایش پیدا می‌کنند، احتمال اینکه مشتری شما شوند بیشتر می‌شود. و برای افزایش فالوور در اینستاگرام هم راه‌های بسیاری وجود دارد. من در این مقاله راهی را به شما معرفی کرده‌ام که راحت است و بسیار پولساز.تازه به کار همه هم می‌آید. زیرا فالوورها به سمت شما سرازیر می‌شوند و اگر کارتان خوب باشید حسابی مشتری شما می‌شوند. همانطور که دیدید قیمت‌ تبلیغ در صفحات بزرگ اینستاگرام اصلا بالا نیست. اما واقعا خیلی مهم است که یک صفحه خوب و مناسب را برای تبلیغ استفاده کنید. در هر کسب و کاری که هستید و با هر میزان بودجه ای حتما برای شما صفحات بسیار مناسبی وجود دارند که می‌توانید از طریق آنها تبلیغ در اینستاگرام انجام دهید. اگر خودتان این صفحات را میشناسید که هیچ. اما اگر سردرگم هستید و نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید، همین الان تلفن را بردارید و با دیدوگرام تماس بگیرید. چون ما یک لیست بلند بالا و کامل از همه ‌ی صفحات بزرگ اینستاگرام برای تبلیغ داریم. در هر زمینه‌ای که فکرش را بکنید. از لوازم ورزشی و روانشناسی کودک گرفته تا خرید و فروش ماشین.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر