اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی با تعداد کاربران بسیار بالاست؛ هر یک از این کاربران، فعالیت متفاوتی در این پلتفرم دارند. برخی افراد، ترجیح می‌دهند یک صفحه شخصی در این شبکه داشته باشند و برخی دیگر، پیج اینستاگرام خود را در راستای فعالیت‌های شغلی به کار می‌گیرند. پیج کاری اینستاگرام یا همان Business Account، یکی از انواع مشهور صفحات اینستاگرامی است که اغلب کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند. این نوع پیج می‌تواند برای فروش محصول یا خدمات مورد استفاده قرار گیرد. همچنین ممکن است پیج کاری، فقط جنبه معرفی برند یا محصول را داشته باشد. 

برای ساخت صفحه کاری، لازم است ابتدا انواع پیج اینستاگرام را تا حدودی بشناسید. پس از این کار، باید روند ساخت پیج بیزینسی را بدانید و با کاربردهای آن آشنایی داشته باشید. در نهایت می‌توانید پیج کاری خود را بسازید و فعالیت در آن را شروع کنید. در این مقاله از دیدوگرام، راهنمای کاملی برای ساخت اکانت بیزینسی برای شما آماده کرده‌ایم. امیدواریم با خواندن این مطلب، بتوانید یک صفحه کاری با بازدهی بالا برای خود ایجاد کنید. 

انواع اکانت اینستاگرام

پلتفرم اینستاگرام، چندین نوع پیج برای کاربران خود پیش‌بینی کرده است. با توجه به تنوع کاربران فعال در این شبکه اجتماعی، هر یک از این صفحات می‌توانند توسط گروه گسترده‌ای از افراد انتخاب شوند. به عنوان مثال برای فعالیت معمولی در این شبکه، عموما صفحات خصوصی و شخصی انتخاب می‌شوند. در عوض فعالیت‌های کاری، به ساخت پیج بیزینسی نیاز دارند. بر اساس فعالیت کاربران، اینستاگرام اجازه ساخت سه نوع صفحه را به افراد می‌دهد که در ادامه به جزییات هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

پیج کاری اینستاگرام چیست؟

۱- اکانت شخصی اینستاگرام یا Personal Account

این نوع حساب کاربری اینستاگرام برای فعالیت‌های عادی در این شبکه اجتماعی طراحی شده است. در این نوع صفحات، می‌توانید با دوستان خود در ارتباط باشید، صفحات مورد علاقه‌تان را دنبال کنید، تصاویر روزمره و علاقمندی‌های خود را به اشتراک بگذارید و فعالیت عادی داشته باشید. اگر قصد جذب تعداد مخاطب بالا یا فروش محصول ندارید، این نوع حساب کاربری بهترین انتخاب ممکن برای شماست. اکانت شخصی می‌تواند در حالت Private یا خصوصی باشد و فقط افراد محدودی آن را دنبال کنند یا Public و عمومی باشد و همه بتوانند پست‌ها و استوری‌ها را ببینند. 

۲- اکانت تولید محتوا یا Creator Account

این نوع اکانت، در واقع عملکردی میانه دارد و بیشتر توسط اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا استفاده می‌شود. حساب کاربری Creator بر اساس نوع فعالیت کاربران، می‌تواند بسیار منعطف باشد. حتی کسب و کارهای کوچک هم می‌توانند از این نوع حساب کاربری استفاده کنند. در این نوع حساب کاربری، به ابزارهای آنالیز پیج دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید حساب خود را برای امور تبلیغاتی به صفحه فیسبوک خود متصل کنید. از طرفی، می‌توانید برای پاسخگویی از روش Quick Reply استفاده کنید. در اکانت Creator، قابلیت اتصال به اکانت از طریق نسخه وب و بررسی آمارهای پیج وجود دارد. 

۳- اکانت کاری و تجاری یا Business Account

اکانت بیزینسی یا کاری، تخصصی‌ترین نوع پیج در اینستاگرام است. این نوع صفحات، برای انواع کسب و کار، شرکت‌ها، برندها، فروشگاه‌های بزرگ و کوچک و ارائه دهندگان خدمات طراحی شده است. در اکانت کاری، می‌توان به آمارهای دقیق درباره پیج دسترسی پیدا کرد. همچنین در این نوع صفحات، می‌توانید کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کنید. تمامی امکانات اکانت‌های قبلی، به علاوه می‌توانید در این نوع صفحات از دسترسی‌های API استفاده کنید. در ادامه، بیشتر درباره این نوع حساب کاربری و نحوه ساخت آن صحبت خواهیم کرد. 

پیج کاری یا Business Account چیست؟

صفحه کاری یا Business Account، برای افرادی است که قصد دارند فعالیت‌های کاری خود را در اینستاگرام توسعه دهند. این نوع صفحات، قابلیت‌های مختلفی دارند که به جذب مخاطب، فروش محصول و خدمات، برندسازی و رشد کسب و کار کمک خواهد کرد. صفحه بیزینسی اینستاگرام، ویژگی‌هایی دارد که در انواع دیگر حساب کاربری دیده نمی‌شود. این ویژگی‌ها می‌توانند به افزایش درآمد شما از راه فعالیت‌های مجازی کمک کنند و کسب و کار شما را بهبود ببخشند.

با استفاده از اکانت تجاری، راحت‌تر در دسترس مخاطبان قرار خواهید گرفت و از این راه می‌توانید عملکرد بهتری در زمینه فروش محصول یا خدمات خود داشته باشید. 

بیزینس اکانت اینستاگرام

نحوه ساخت پیج کاری اینستاگرام

برای ساخت پیج‌ بیزینس در اینستاگرام، باید از قبل یک اکانت عادی یا همان Personal در این پلتفرم داشته باشید. در مرحله اول، وارد صفحه خود شوید و روی گزینه Edit Profile کلیک کنید. در ادامه، طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • پس از کلیک روی Edit profile، در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه Switch to professional account را انتخاب کنید. 

  • در مرحله بعدی، اینستاگرام در چهار بخش به شما توضیحاتی درباره اکانت تخصصی ارائه می‌دهد؛ با زدن دکمه Continue از این مراحل عبور کنید. 

  • در قسمت بعدی، باید نوع فعالیت خود را مشخص کنید. دقت داشته باشید که لازم نیست دقیقا شغل خود را بنویسید؛ فقط  کافی است حوزه فعالیت خود را مشخص کنید. برای این انتخاب، باید از لیستی که خود اینستاگرام ارائه می‌دهد استفاده کنید. اگر تمایل دارید نوع فعالیت شما در پروفایلتان نمایش داده شود، دکمه Display on profile را فعال کنید. 

تعیین نوع صفحه کاری اینستاگرام

  • در مرحله بعدی، باید بین اکانت Creator  و Business یک مورد را انتخاب کنید. این انتخاب می‌تواند در هر زمانی که دلتان بخواهد با مراجعه به تنظیمات تغییر کند؛ با این حال برای ساخت اکانت تجاری، روی گزینه Business بزنید. 

  • در قدم بعدی، باید اطلاعات تماس خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل ایمیل، آدرس محل شرکت، شماره تلفن و تماس صوتی اینستاگرام است. 

اطلاعات تماس در پیج کاری اینستا

  • پس از گذراندن مراحل بالا، با صفحه Share logins using accounts center مواجه خواهید شد. در صورتی که اکانت فیسبوک فعال داشته باشید، با کلیک روی Continue می‌توانید اتصال بین اکانت اینستاگرام و فیسبوک خود را برقرار کنید. در غیر این صورت، روی گزینه Not now بزنید و این مرحله را رد کنید. 

اتصال پیج کاری به فیسبوک

فعالسازی Business account

در نهایت برای داشتن یک اکانت تخصصی بیزینسی، به درخواست اینستاگرام باید کارهایی را انجام دهید تا صفحه شما به عنوان یک اکانت کاری فعال شود. در این قسمت، باید ابتدا پروفایل خود را تکمیل کنید.

تکمیل پروفایل بیزینسی

برای این کار حتما باید صفحه شما دارای عکس و اطلاعات کاربری کامل باشد. با زدن روی گزینه Get inspired می‌توانید به صفحات کاری که فعالیت مشابهی با شما دارند وصل شوید.

همچنین با کلیک روی Grow your audience اینستاگرام از شما می‌خواهد که دیگران را به صفحه خود دعوت کنید. برای این کار می‌توانید از پیام واتس اپ، پیامک، ایمیل یا ارسال لینک از راه‌های دیگر استفاده کنید. همچنین با انتخاب گزینه Follow contacts می‌توانید به مخاطبان خودتان که در اینستاگرام حضور دارند متصل شوید. 

در نهایت برای داشتن یک اکانت فعال، باید تولید محتوا کنید. این محتوا می‌تواند به صورت پست یا استوری منتشر شود. هرچقدر هم اطلاعات کاربری کاملی داشته باشید، بدون انتشار محتوا، اینستاگرام و مخاطبان شما را به رسمیت نخواهند شناخت. برای شروع، حداقل باید ۵ پست یا استوری در صفحه خود منتشر کنید. پس از انتشار محتوا، می‌توانید از بخش Insights، فعالیت‌های صفحه خود را مورد بررسی قرار دهید. 

تحلیل فعالیت‌ها در پیج کاری 

همانگونه که پیشتر هم اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های صفحات کاری این است که در آن می‌توانید فعالیت‌ها را آنالیز کنید. برای انجام این کار، باید وارد بخش Insights شوید.

از این قسمت، می‌توانید اطلاعات زیر را بررسی کنید:

  • میزان رشد صفحه در بازه زمانی یک هفته‌ای
  • تعداد لایک، کامنت، بازدید پست و استوری
  • تعامل مخاطبان با صفحه و میزان رشد آن 
  • تقسیم‌بندی مخاطبان بر اساس معیارهای مختلف(محل اقامت، سن، جنسیت و…)

یکی از مزایای پیج کاری اینستاگرام این است که ابزارهای تحلیل در نسخه وب این پلتفرم هم در دسترس شما خواهند بود. برای دسترسی به این اطلاعات کافیست وارد آدرس www.instagram.com شوید و پس از ورود به اکانت، روی صفحه پروفایل خود بروید تا بتوانید پیج خود را آنالیز کنید. 

تبلیغات در Business account

تمام قابلیت‌هایی که تا کنون درباره اکانت بیزینس برشمردیم، در صفحات Creator هم وجود دارد. وجه تمایز اصلی اکانت‌های بیزینسی در این است که می‌توانید در آن‌ها برای محصول، خدمات و برند خود تبلیغات انجام دهید. این کار از دو راه زیر امکان‌پذیر است:

  1. استفاده از کمپین Ads در فیس بوک: با استفاده از این روش، می‌توانید در ازای پرداخت هزینه، با اهداف مختلف تبلیغ انجام دهید. این کار ممکن است برای افزایش بازدید یک پست خاص یا جذب دنبال‌کننده انجام شود. 
  2. استفاده از روش اسپانسری: در روش اسپانسری، طبق نیاز خود، مبلغی به اینستاگرام می‌پردازید تا یکی از پست‌های شما را به مدت مشخصی در صفحه اکسپلور به مخاطبان هدف نمایش دهد. مزیت این روش، این است که مخاطبان متناسب با فعالیت پیج جذب می‌شوند. 

اگر دوست دارید بیشتر درباره روش تبلیغات در اینستاگرام بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «انواع تبلیغ در اینستاگرام» را در وبلاگ دیدوگرام بخوانید.

کاربردهای پیج کاری

احتمالا با خواندن مطلب، تا حد زیادی با کاربردهای صفحات کاری در اینستاگرام آشنا شده باشید. به طور کلی می‌تواند کاربردهای Business Account را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • فروش محصول یا خدمات در اینستاگرام
  • ایجاد کمپین تبلیغاتی برای اهدافی همچون جذب مخاطب، فروش بیشتر، افزایش تعامل و…
  • برندسازی موثر و آشنایی‌سازی برند در جامعه هدف
  • معرفی سریع محصولات و خدمات جدید به مخاطبان
  • امکان تماس مستقیم با مشتریان و جلب اعتماد بیشتر
  • قابلیت اتصال به واتس اپ برای تماس به صورت تلفنی یا پیام
  • ایجاد شبکه ارتباطی گسترده با مخاطبان هدف
  • تحلیل رفتارها و علاقمندی‌های مخاطبان با ابزارهای آنالیز صفحه

مزایای پیج کاری در اینستاگرام

در قدم اول، بهتر است بدانید که این نوع اکانت، چه ویژگی‌هایی دارد که آن را برتر از دیگر حساب‌های کاربری قرار می‌دهد؟ البته پیش از ذکر هر نکته‌ای، باید بدانید که این مزایا در صورتی شامل حال شما خواهند شد که فعالیت کاری و حرفه‌ای در اینستاگرام داشته باشید. در غیر اینصورت، این ابزارها به درد شما نمی‌خورند. بنابراین، اگر صاحب کسب و کار هستید یا قصد دارید بخشی از فعالیت کاری خود را در اینستاگرام انجام دهید، مزایای زیر شامل حالتان خواهند شد:

  • استفاده از دکمه تماس: در صفحه کاری، می‌توانید به پروفایل خود دکمه تماس مستقیم اضافه کنید. این تماس می‌تواند به شکل پیام متنی یا تماس صوتی باشد. در این بخش، باید اطلاعات تماس مانند شماره واتس اپ و ایمیل خود را وارد کنید. پس از انجام این کار، دکمه‌های تماس در پروفایل شما نمایش داده خواهند شد. به همین راحتی می‌توانید با مخاطبان و مشتریان خود در تماس باشید. 
  • تحلیل فعالیت مخاطبان: در صفحات کاری اینستاگرام، این امکان را دارید که رفتارهای مخاطبان را از بخش Analysis بررسی کنید. در این بخش، اطلاعاتی همچون تعداد بازدید صفحه، میزان لایک‌ها، تعداد اشتراک‌گذاری پست و استوری با دیگران، درصد تعامل مخاطبان و میزان رشد صفحه در بازه‌های زمانی مختلف، کاملا قابل مشاهده است. 
  • قابلیت ایجاد تبلیغات: دو ویژگی قبلی، در اکانت‌های Creator هم وجود دارد. چیزی که صفحات کاری را بیش از تمام ویژگی‌ها، از صفحات دیگر متمایز می‌کند، امکان استفاده از کمپین Ads است. در این نوع کمپین‌ها، می‌توانید از اینستاگرام و فیسبوک برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه، از اینستاگرام بخواهید که پست شما را به حالت Sponsored در صفحه اکسپلور نمایش دهد تا مخاطبان بیشتری جذب کنید. 

مزایا و معایب پیج کاری اینستاگرام

معایب پیج بیزینسی اینستاگرام

تا اینجای کار، فقط نکات مثبت صفحات تجاری را برشمردیم. با وجود تمام مزایا و امکاناتی که کاربران در اکانت تجاری به آن دسترسی دارند، این صفحات هم عاری از عیب نیستند. در صفحات تجاری، امکان قفل صفحه و فعالسازی حالت Private وجود ندارد. در صورتی که بخواهید صفحه را قفل کنید، باید آن را به اکانت شخصی تبدیل کنید. این موضوع از آن جهت یک عیب بزرگ به حساب می‌آید که قفل بودن صفحه، می‌تواند مخاطبان را برای دنبال کردن پیج برانگیزد. اما وقتی یک صفحه از حالت تجاری خارج شود، درصد اعتماد مخاطبان به طرز محسوسی کاهش خواهد یافت. به همین علت، می‌توان این موضوع را بزرگترین نقطه ضعف صفحات بیزینسی در اینستاگرام دانست.

مشکل بعدی، این است که چنین صفحاتی، تنها می‌توانند به یک اکانت فیسبوک متصل شوند. ممکن است صاحبان کسب و کارها، بخواهند کمپین‌های تبلیغاتی خود را با صفحات مختلف در فیسبوک اجرا کنند یا امکان ارتباط با مشتریان را بیشتر کنند. با وجود این محدودیت، نمی‌توان فعالیت‌های گسترده‌ای در فیسبوک انجام داد و به همین جهت، این موضوع هم یک عیب به حساب می‌آید. 

سخن نهایی

اینستاگرام پلتفرمی گسترده و پرمخاطب است. برخی در این شبکه اجتماعی، تنها فعالیت‌های معمولی و روزمره دارند و برخی دیگر، از امکانات آن برای فعالیت کاری و تجاری استفاده می‌کنند. برای رفع نیازهای متنوع مخاطبان، اینستاگرام چندین نوع اکانت برای مخاطبان در نظر گرفته است؛ اکانت بیزینسی، تخصصی‌ترین حساب کاربری اینستاگرام است که مختص کسب و کارهاست.

در این صفحات کاربری، امکانات زیادی وجود دارد که می‌تواند به رشد فعالیت‌های کاری کمک کند. داشتن ابزارهای تحلیل، امکان تبلیغات و تماس با مخاطبان از جمله امکانات منحصر به فرد این نوع اکانت است. در این مقاله سعی کردیم روش ساخت و فعالسازی این نوع اکانت را به طور کامل شرح دهیم. امیدواریم این مطلب، در ساخت پیج کاری و رشد کسب و کار، به شما کمک کند. 

 

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر