همه چیز اینستاگرام محتوا است! بدون محتوا، اصلا اینستاگرامی وجود نخواهد داشت. همه هزینه‌ها، تلاش‌ها و زمانی که صرف می‌کنیم هم همیشه برای تولید محتوای موثر و جذاب است. اصلا دعوا بر سر این است که چه پیجی محتوای بهتری تولید می‌کند. بنابراین، اگر کسی بخواهد یک کسب و کار پردرآمد در اینستاگرام راه اندازی کند، باید در همان گام نخست مهارت‌های مهمی مثل تولید محتوا را یاد بگیرد.

بدون داشتن مهارت بالا در تولید محتوا، بدون شک نمی‌توانیم مشتریان هدف خودمان را متقاعد کنیم و پیج ما را فالو داشته باشند یا محصولات ما را بخرند. اینجاست که یادگیری مهارت‌های ادمین تولید محتوا اهمیت پیدا می‌کند. در صورتی که شما هم تمایل دارید به یک متخصص اینستاگرام تبدیل شوید و بیزینس خودتان و دیگران را رشد و ارتقا دهید، لازم است که مهارت های ادمین اینستاگرام و تولید محتوا در این رسانه را یاد بگیرید.

حالا سوال اینجاست که اصلا یک ادمین تولید محتوا به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟ در ادامه، تمامی این مهارت‌ها را بررسی می‌کنیم. راستی، پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی کوتاه زیر را که در مورد ادمین تولید محتواست، ببینید.

به چه کسی ادمین تولید محتوای اینستاگرام گفته می‌شود؟

وقتی صحبت از شغل ادمینی اینستاگرام به میان می‌آید، باید بدانیم که ادمین‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها کار خاصی را انجام می‌دهد. یکی از ادمین‌های مهم و تأثیرگذار، ادمین تولید محتوا است که محتوای مورد نیاز برای پست‌ها و استوری‌های یک پیج اینستاگرامی را با استفاده از بهترین و کارآمدترین ابزارها تولید می‌کند.

معمولاً در پیج اینستاگرام به محتواهای مختلفی مثل محتوای تصویری، ویدیویی، متنی و حتی صوتی نیاز است که ادمین تولید محتوا با استفاده از دانش، مهارت‌ها و خلاقیت خود آن‌ها را تولید می‌کند.

البته برخی از ادمین‌های تولید محتوا در کنار محتواهای که تولید می‌کنند، کارهای دیگری مثل مدیریت پیج، سناریونویسی، انتشار محتوا، تبلیغات و برنامه‌ریزی را هم انجام می‌دهند که در این صورت به آن‌ها، ادمین همه فن حریف پیج اینستاگرام گفته می‌شود.

یک ادمین تولید محتوا به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

در ادامه به مهم‌ترین وظایف ادمینی و مهارت‌هایی که یک ادمین حرفه‌ای تولید محتوای اینستاگرام نیاز دارد، اشاره کرده‌ایم:

1. مهارت عکاسی از محصول، پرتره و…

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک ادمین تولید محتوا باید بلد باشد، عکاسی است. این ادمین باید بتواند از محصولات و خدماتی که کسب و کار اینستاگرامی به مخاطبان خود ارائه می‌دهد، عکس‌های جذابی تهیه کند.

برخی از صاحبان بیزینس‌های اینستاگرامی بودجه کافی برای خرید یک دوربین حرفه‌ای را دارند و آن را در اختیار ادمین قرار می‌دهند. برخی از ادمین‌ها هم خودشان دوربین حرفه‌ای دارند. اما در هر صورت، اگر خبری از دوربین حرفه‌ای نبود، با یک گوشی میان رده هم می‌توانید بهترین عکس‌ها را بگیرید! کافی است مهارت تولید محتوا با موبایل را بلد باشید. پس برای ادمین شدن، همان گوشی که در درست دارید کافی است.

این نکته را هم در نظر بگیرید که دانستن اصول عکاسی، خیلی مهم‌تر از داشتن ابزارهای عکاسی است. به عنوان مثال اگر ادمین با مفهوم نور، اصول عکاسی، خلاقیت در عکاسی و پرسپکتیو آشنا باشد، می‌تواند با استفاده از گوشی هوشمند خودش هم عکس‌های حرفه‌ای و ماندگاری بیندازد.

اصول عکاسی در اینستاگرام که هر ادمین تولید محتوا باید بلد باشد، عبارت است از:

  1. ترکیب‌بندی
  2. فضای خالی
  3. پرسپکتیو
  4. نور
  5. قانون یک سوم
  6. زاویه بندی
  7. کادر بندی و…

بعضی از عکس‌های حرفه‌ای که در اینستاگرام می‌بینیم، واقعاً با یک گوشی هوشمند گرفته شده‌اند، ولی چون عکاس به عنوان مثال با مفهوم ساعت طلایی عکاسی آشنایی داشته، توانسته است چنین تصاویر چشم‌نواز و منحصر به فردی را بگیرد. همچنین برای تأمین نور کافی، روش‌های رایگانی مثل نور خورشید وجود دارد که اگر ادمین با این تکنیک‌ها آشنا باشد، می‌تواند خیلی راحت‌تر محتوای مورد نظرش را تولید کند.

2. مهارت ادیت و ویرایش عکس‌ها

تولید محتوا با موبایل

ادمین تولید محتوا پس از اینکه تصاویر مورد نظر خود را تهیه کرد، باید بتواند آن‌ها را ادیت کند تا برای انتشار در اینستاگرام و جذب مخاطب، آماده شود. برای ادیت عکس با رایانه، بهترین ابزار فتوشاپ است که حتما می‌شناسید.

اگر هم سیستم مناسبی برای ادیت ندارید، هیچ جای نگرانی نیست. اپلیکیشن‌های موبایل بی‌نظیری وجود دارند که به تمامی نیازهای شما در ادیت و ویرایش تصویر پاسخ می‌دهند.

اپلیکیشن‌هایی مثل پیکسارت (Picsart)، لایت روم (Lightroom)، لنزا (Lensa) و اسنپ سید (Snapseed) به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر خود را خیلی حرفه‌ای ویرایش کنید. البته قاعدتاً لازم است که زمان بگذارید و کار حرفه‌ای با این برنامه‌ها را یاد بگیرید.

3. مهارت فیلم‌برداری

محتوای ویدیویی، یکی از بهترین و تأثیرگذارترین مدل‌های تولید محتواست. مطالعات نشان می‌دهد 86 درصد کسانی که در زمینه تولید محتوای ویدیویی کار می‌کنند، بر این باور هستند که این محتوا برای تولید لید یا مخاطب بالقوه بسیار موثر است و موجب افزایش درک مخاطب از محصول یا خدمات کسب و کارها می‌شود. یک ادمین تولید محتوای ویدیویی در اینستاگرام باید با مهارت‌های فیلم‌برداری و اصول این کار تخصصی به صورت کامل آشنا باشد تا بتواند ویدیوهای بسیار خوبی را برای پیج اینستاگرام ضبط کند.

همانند مهارت عکاسی، فیلمبرداری هم اصولی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید محتواهای جذابی تولید کنید. حرکت، زاویه، ترکیب‌بندی، صدا، جلوه‌های ویژه، ترنزیشن، حذف پرده سبز، استاپ موشن و چالش‌های ویدیویی از مفاهیمی هستند که ادمین تولید محتوای ویدیویی باید بلد باشد. در اینجا هم داشتن یک گوشی میان رده می‌تواند نیاز شما را برطرف کند و به تجهیزات گران قیمت حداقل برای شروع نیازی ندارید.

4. مهارت ادیت حرفه‌ای ویدیوها

پس از ضبط ویدیو با رعایت اصول و تکنیک‌های فیلم‌برداری، نوبت به ادیت حرفه‌ای آن‌ها می‌رسد. در این مرحله، ادمین باید یاد بگیرد که از ترنزیشن‌ها استفاده کند، رنگ و نور ویدیو را تنظیم کند، تدوین حرفه‌ای انجام دهد، روی کلیپ‌ها صداگذاری کند، در صورت لزوم روی آن‌ها نوشته بگذارد، برای ویدیوهای پیج کاور بسازد و در نهایت بهترین خروجی را از ویدیو بگیرد.

برای ادیت ویدیو با رایانه شخصی، پریمیر یکی از بهترین‌ نر‌م‌افزارها است. البته برای کار راحت و روان با این نرم افزار، به سیستم قوی و گران قیمت هم نیاز دارید. البته خوشبختانه ابزارها و اپلیکیشن‌های بسیار خوبی برای ادیت ویدیو با استفاده از موبایل داریم که هم هزینه کارفرما را کاهش می‌دهد و هم به ادمین اجازه می‌دهد که بدون هزینه‌های بالا، خلاقیت و توانمندی‌های خودش را به نمایش بگذارد. از جمله این ‌ابزارها می‌توان به اپلیکیشن‌های وللو (Vllo)، وی ان (VN)، کپ کات (Capcut) و اینشات (InShot) اشاره کرد.

ادمین ادیت ویدیو

5. مهارت تولید محتوای گرافیکی

یکی دیگر از مهارت‌هایی که ادمین تولید محتوا باید بلد باشد، تولید بنرها و محتواهای گرافیکی است. به خصوص پیج‌هایی که برای فروش محصولات وارد کمپین‌های فروش می‌شوند و به استوری‌‌های جذابی نیاز دارند که کاربر را به کلیک کردن روی لینک خرید ترغیب کند. برخی پیج‌ها هم به جای محتوای ویدیویی، یا استفاده از مجری برای ارائه محتوا، از پست‌های گرافیکی استفاده می‌کنند.

بنابراین ادمینی که بتوانید با ابزارهای مختلفی مثل فتوشاپ و پاورپوینت در رایانه یا اپلیکیشن‌هایی مثل پیکسارت، اینشات، کپ ‌کات (Capcut)، VN، لایت روم (Lightroom)، Pollar، PS Express، Lensa و Prisma محتواهای جذاب تولید کند، شانس زیادی برای پیدا کردن کار و رسیدن به درآمدهای بالایی دارد. به خصوص ادمینی که بتواند با ابزاری مثل After Effects یا اپلیکیشن‌های موبایل، تیزر و موشن گرافی تولید کند.

6. تولید محتوای صوتی و متنی

یکی دیگر از کارهای مهمی که یک ادمین تولید محتوا می‌تواند انجام دهد، تولید محتوای متنی و صوتی است. معمولاً محتوای متنی برای کپشن‌ نویسی اهمیت دارد و از محتوای صوتی هم می‌توان برای تولید پادکست استفاده کرد. البته برخی از صاحبان بیزینس‌های اینستاگرامی از گوینده‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند ولی متن، ادیت، طراحی و انتشار محتوای صوتی در اینستاگرام بر عهده ادمین خواهد بود.

7. مهارت ایده یابی و برنامه ریزی برای محتوا

برخی از ادمین‌ها علاوه بر کا تولید، می‌توانند برای محتواهای یک پیج، ایده‌یابی کنند. همچنین می‌توانند یک برنامه دقیق و مشخص از موضوعات تولید و زمان انتشار آن‌ها ارائه دهد که با عنوان «تقویم محتوایی» شناخته می‌شود. برخی از ادمین‌ها هم می‌توانند در سناریو نویسی محتواهای پیج کمک کنند. همچنین برخی از ادمین‌هایی که به مباحث و اصول بازاریابی محتوا تسلط دارند، صرفاً به عنوان مشاور و استراتژیست یک پیج اینستاگرامی کار می‌کنند.

آیا ادمین تولید محتوا می‌تواند مدیریت پیج اینستاگرام را هم انجام دهد؟

چرا که نه؟! اگر ادمین تولید محتوا، روش مدیریت پیج اینستاگرام را یاد بگیرد و با تمام چم و خم ماجرا آشنا شود، بدون شک می‌تواند مدیریت پیج را به بهترین شکل انجام دهد. البته برای مدیریت یک پیج، ادمین علاوه بر تولید محتوا با موبایل، باید دانش کافی از اینستاگرام هم داشته باشد. یعنی بداند:

  • اینستاگرام چه بخش‌ها و امکاناتی دارد
  • چگونه می‌توان یک پیج حرفه‌ای ساخت
  • چگونه می‌شود در اینستاگرام فالوور جذب کرد
  • چگونه باید تبلیغات اصولی انجام داد
  • الگوریتم‌های اینستاگرامی چگونه کار می‌کنند
  • فروش در اینستاگرام با چه تکنیک‌هایی افزایش می‌یابد
  • و…

چگونه مهارت‌های تولید محتوا را یاد بگیریم و ادمین محتوا شویم؟

ما در دیدوگرام، به عنوان اولین و تنها پلتفرم اختصاصی ادمینی، بر آموزش و استخدام انواع ادمین‌های حرفه‌ای تمرکز داریم. برای آنکه مطمئن شویم ادمین‌های معرفی شده مهارت کافی برای مدیریت پیج‌ها را دارند، ابتدا می‌خواهیم که در دوره تخصصی ادمینی اینستاگرام شرکت کنند.

در این دوره، 2 مهارت اصلی ادمینی را کامل یاد می‌گیرید. اول صفر تا صد اینستاگرام و دوم تولید محتوای حرفه‌ای با موبایل. پس از شرکت در این دوره هم می‌توانید یک حساب کاربری بسازید، توانمندی‌ها، نمونه کارها و سوابق خودتان را در آن عنوان کنید تا با اضافه شدن به لیست متخصصان ادمینی دیدوگرام، کارفرماهایی که به پلتفرم دیدوگرام مراجعه می‌کنند، با شما وارد همکاری شوند.

با شرکت در این دوره، همزمان متخصصص اینستاگرام و تولید محتوا می‌شوید و از پس تمامی وظایف ادمینی به خوبی بر می‌آیید. به عبارتی دیگر، چون هر آنچه که برای تبدیل شدن به یک ادمین همه فن حریف اینستاگرام باید بدانید، در این بسته آموزشی ارائه شده است.

همچنین کارفرماها هم با درج آگهی در دیدوگرام، تقاضای خود را برای استخدام ادمین حرفه‌ای ثبت می‌کنند. بنابراین می‌توانید با مراجعه به این آگهی‌ها، در صورت تمایل همکاری خودتان را شروع کنید. در حال حاضر ادمین‌های زیادی در اینستاگرام فعالیت می‌کنند ولی ادمین‌های حرفه‌ای و کاربلد تولید محتوا واقعاً معدود است و از این رو اگر بتوانید مهارت‌های تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام را به شکلی عالی یاد بگیرید، شک نداشته باشید که تقاضا برایتان خیلی بالا خواهد بود.

کلام آخر

در این مقاله با مهارت‌های ادمین تولید محتوا برای اینستاگرام آشنا شدیم. در صورتی که مطالبی که بیان شد برایتان مفید و جذاب بود، پیشنهاد می‌شود که مقاله معرفی کامل انواع ادمین در اینستاگرام را مطالعه کنید. در این مقاله تلاش کرده‌ایم که انواع و اقسام ادمین‌ها و مهارت‌های آن‌ها را توضیح دهیم.

در صورتی که برای شرکت در این دوره به راهنمایی یا اطلاعات بیشتری نیاز دارید، کافی است پرسش‌های خود را در بخش «ارسال نظر»، زیر همین مقاله قرار دهید تا کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر