برای هممون پیش میاد که خیلی راحت اهدافمون رو گم می‌کنیم و می‌بینیم که روزهامون داره از دست میره و هیچ کاری نمی‌کنیم. و از اونجا که ما آدما ذاتاً دوست داریم رشد و پیشرفت کنیم، تحمل این دست روی دست گذاشتن و کاری نکردن واقعا برامون سخته.

اما خوشبختانه، برای انگیزه داشتن، گاهی یه تلنگر، یه جمله، یه نوشته کافیه. فقط باید بخوایم، تلاش کنیم و گوش و چشممون رو برای پیدا کردن معناها و انگیزه‌های حرکت باز نگه داریم.

اینجا می‌خوام 7 تا از بهترین کتاب‌های انگیزشی دنیارو بهت معرفی کنیم که مثل سوخت جت کمک میکنه انگیزه بگیری و از آدمای موفق یاد بگیری که چیکار کنی. راستی اگر خواستی خلاصه کامل این کتابهارو بخونی، منبع این کتابها هم 365book هست همچنین لیست کامل کتاب ها رو میتونین در تلگرام 365 بوک به آدرس https://t.me/s/book365vip نیز دریافت کنید.

کتاب «چگونه در هر کاری شکست بخوریم و برنده باشیم»

نوشته: اسکات آدامز

آیا از جابه‌جا شدن بین شغل‌های مختلف و پیدا نکردن کار مناسب خسته شدی؟ شایدم کلی ایده‌ی عالی داشتی که هیچکدوم به هیج جا نرسید؟ پس بد نیست به حرفای اسکات ادامز گوش بدی. کارتونیست معروفی که قبل از ساخت اثر معروفش دیلبرت (Dilbert) تا دلتون بخواد شکست تجربه کرد. بارها اخراج شد و حتی برای خودش کارهایی راه انداخت که همگی شکست خوردن.

اما اون از همه این شکست‌ها به عنوان موضوع ساخت کمیک‌هاش استفاده کرد و در نهایت به اوج قله رسید. اسکات آدامز توی کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و برنده باشیم از راز موفقیت خودش صحبت کرده و اینکه چقدر شکست‌ها می‌تونن توی مسیر موفقیت ما تاثیرگذار باشن.

 کتاب «دلایلی برای زنده ماندن»

نوشته: مت هیگ

کتاب دلایلی برای زنده ماندن

توی این خلاصه کتاب، ما با روشی آشنا میشیم که مت هِیگ برای درمان خودش ابداع کرد. روشی که به ما یاد میده با ترس به جنگ ترس بریم و از مخفی شدن توی دایره امن خودمون دست برداریم.  مت هِیگ وقتی که هنوز 24 سال سن داشت، دچار یک پنیک اتک یا همون حمله عصبی وحشتاک میشه. اونقدر وحشتناک که دیگه حتی نمیتونسته خونه رو ترک کنه.

در نهایت به جای اینکه توی دایره امن خودش مخفی بشه یا خودش رو با الکل و مواد آروم کنه، برای اولین بار توی زندگی به احساسات درونش اجازه میده که کامل بروز پیدا کنن و اینجوری کم‌کم با مشکلش کنار میاد.

کتاب «انتخاب عالی»

نوشته: جیم کالینز

آدما معمولا به دو دسته تقسیم میشن: یه عده هستن که موفقیت بقیه رو به شانس ربط میدن و هر زمان می‌شنون یکی توی کارش موفق شده میگن فلانی چقد آدم خوش شانسیه! و معمولا هم هیچ کار مثبتی در زندگی انجام نمیدن. اما دسته دوم اعتقادی به شانس ندارن و میدونن با تلاش و اراده‌اس که میشه موفق شد و آینده رو ساخت. این خلاصه کتاب برای آدمای دسته دومه، اما ما پیشنهاد می‌کنیم تا دسته اولی‌ها هم این خلاصه کتاب رو گوش بدن. شاید نظرشون نسبت به شانس و موفقیت تغییر کنه.

 کتاب «پرواز تا اوج»

نوشته: گی هندریکس

کتاب پرواز تا اوج یه گنجینه بزرگ از دیدگاه‌های با ارزش راجع به موفقیته. این کتاب به شما یاد میده که چطور به ترس‌هاتون غلبه کنید و بتونید به موفقیت دائمی برسید. «هندریکس» توی این کتاب به شما نشون میده که چجوری خودتون به دست خودتون رویاهاتون رو خراب می‌کنید و در مقابل، روش‌های کاربردی برای دوری از خودتخریبی رو هم بهتون ارائه می‌کنه تا بتونید به راحتی به هر آرزویی که دارید برسید!

کتاب «تغییر»

نوشته: چیپ هیث و دن هیث

کتابِ تغییر، همونطور که از اسمش برمیاد درباره‌ی ایجادِ تغییره. تغییرِ چیزایی که به نظر سخت و تغییرناپذیر میان. نویسنده‌های این کتاب به این سؤال جواب میدن که چرا برای آدما تغییرِ رفتارهاشون سخته و چطور میشه با شناختِ ذهن، راهِ میانبر و آسونتری برای تغییر پیدا کرد. توی این کتاب، از دلِ تحقیقاتِ علمی و سرگذشت‌های افرادِ مختلف، به راه‌های ساده‌ای برای تغییر میرسیم که در عینِ سادگی، کارآمد هم هستند.

کتاب «فریب ایکاروس»

نوشته: سث گادین

این داستان مربوط به یه شخصیتِ افسانه‌ای در اساطیرِ یونانیه که برای فرار کردن از زندان، از پدرش کمک میگیره. پدرش براش بالهایی از جنسِ موم و پَر میسازه تا با اونا فرار کنه و بهش توصیه می‌کنه که مراقبِ تکبر و غرور باشه و در ارتفاعِ خیلی بالا یا خیلی پایین پرواز نکنه. اما ایکاروس گوش نمیده و به خورشید نزدیک میشه. مومها آب میشن و بالهاش جدا میشن و میفته توی دریا. طبقِ این افسانه، بلندپروازی باعثِ نابودی میشه. اما پرواز نکردن در ارتفاعِ خیلی پایین هم بخشی از توصیه پدر ایکاروس بود!

ما امروز با یک اقتصادِ جهانی و متصل مواجهیم و مشاغلِ اصطلاحاً «امن» رو دارن به ماشینها و رباتها میسپارن. کسایی که میخوان پیشرفت کنن، باید طبعِ بلندتری پیدا کنن. طبعِ بلندتر در یک چیز خلاصه میشه: زندگی و کارِ خلاقانه! این کتاب دستور العملِ خلاقانه‌ای به شما میده تا هنرمندِ درون‌تون رو بیدار کنید

کتاب «ایلان ماسک»

نوشته: اشلی ونس

این روزها کمتر کسی رو میشه پیدا کرد که اسم ایلان ماسک رو نشنیده باشه یا از کارهای اون بی‌خبر باشه. اما ایلان ماسک کیه که تونسته تا این لحظه ثروت‌مندترین فرد دنیا بشه و چنین رویاهای متفاوتی رو دنبال کنه؟ موفقیت اون توی حوزه‌های مختلف از ماشین‌های برقی گرفته تا سفر به فضا، اسمش رو توی تاریخ تثبیت کرده.کتاب ایلان ماسک

کتاب ایلان ماسک نوشته اشلی ونس درباره زندگی، شخصیت، رویاها و ابعاد مختلف زندگی ماسک نوشته شده که اون رو از بقیه آدم‌ها متفاوت میکنه. این کتاب درباره علایق و احساسات ماسک صحبت میکنه؛ مثل علاقه اون به نجات بشر از نابودی که انگیزه‌ش برای کارکردن روی نیروهای خورشیدی، ماشین‌های برقی و سفر به فضا بوده و در نهایت اون رو به این میزان از موفقیت رسونده.

 یه عالمه کتاب در همه زمینه‌ها!

اینم 7 تا کتاب انگیزشی که واقعاً ارزش خوندن دارند. اگر می‌خواید این 10 کتاب رو به همراه ده‌ها کتاب دیگه بخونید؛ به سایت 365 بوک سر بزنید. 365 بوک بهترین کتابهای دنیارو خلاصه کرده و به صورت فایل متنی (رایگان) و صوتی (هزینه حداقلی) در اختیارتون قرار میده؛ یه عالمه کتاب مفید و کاربردی تو زمینه‌های رشد، توسعه فردی، اعتماد به نفس، کسب و کار، زندگینامه بزرگان و… که دید شمارو به زندگی تغییر میده.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر