رشد و رونق کسب و کارهای اینترنتی خصوصاً بیزینس‌های اینستاگرامی هر روز بیشتر می‌شود و این اقیانوس که زمانی آرام و آسوده بود، اکنون به محل نبرد کسب و کارها تبدیل شده و به رنگ خون درآمده است. اکنون دیگر پیروزی مثل گذشته، آسان نیست. اگر می‌خواهید در این نبرد پیروز شوید، باید یک کشتیبان (مدیر یا ادمین اینستاگرام) حرفه‌ای برای بیزینس خودتان انتخاب کنید. از طرفی دیگر، تقاضای بالای کارفرماها برای پیدا کردن ادمین، باعث شده یک بازار کار بسیار جذاب برای ادمین‌ها شکل بگیرد و رقابت را در میان آن‌ها هم شدید کند. اما ادمینی در این رقابت پیروز است که مهارت بیشتری داشته باشد.

در این مقاله می‌خواهیم به مهارت‌هایی که یک ادمین اینستاگرام باید بلد باشد بپردازیم و یک مسیر کاملاً مطمئن و حرفه‌ای برای آموزش ادمین اینستاگرام معرفی کنیم. در صورتی که شما هم می‌خواهید یک بیزینس پررونق اینستاگرامی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه شوید. راستی، قبل از ادامه پیشنهاد می‌کنیم این ویدیوی کوتاه را ببینید تا خیلی سریع با مهارت‌هایی که یک ادمین باید یاد بگیرد آشنا شوید:

مهارت‌های ضروری برای یک ادمین حرفه‌ای اینستاگرام

اگر می‌خواهید خودتان یک پیج اینستاگرامی پرفروش راه اندازی کنید یا مدیریت سایر پیج‌ها را بر عهده بگیرید، به صورت کلی باید دو مهارت اینستاگرام و تولید محتوا را یاد بگیرید. توجه داشته باشید که هرچقدر مهارت‌‌های شما بیشتر باشد، شانس بالاتری برای کار پیدا کردن و رسیدن به درآمد ادمینی بالاتر خواهید داشت. در ادامه این دو مهارت را به همراه چند مهارت ضروری دیگر به شما معرفی می‌کنیم.

مهارت تسلط بر اینستاگرام و مسیر رشد و موفقیت در آن

مهم‌ترین چیزی که از یک ادمین اینستاگرام انتظار می‌رود، این است که اینستاگرام را به خوبی بشناسد. یک ادمین باید بر همه قسمت‌ها اینستاگرام تسلط داشته باشد و همیشه با آپدیت‌های جدید هماهنگ شود. در ادامه مهم‌ترین مواردی که یک ادمین در اینستاگرام باید بداند را بررسی می‌کنیم:

1. تسلط بر جنبه‌های فنی اینستاگرام

یک ادمین باید زیر و بم قسمت‌های مختلف اپلیکیشن اینستاگرام را از بر باشد. بتواند تنظیمات حساب کاربری را اعمال کند، بخش اینسایت را به خوبی بشناسد، تنظیمات و امکانات دایرکت را بلد باشد و…

2. آشنایی با روش‌های رشد و موفقیت در اینستاگرام

مسئله مهم‌تر این که ادمین باید بداند رشد پیج در اینستاگرام به چه صورت اتفاق می‌افتد. یعنی بداند الگوریتم‌های اینستاگرام چگونه کار می‌کنند و با تغییرات آن هماهنگ باشد. همچنین باید بداند که اکسپلور چگونه کار می‌کند و چه کارهایی باید انجام دهد تا تعامل پیج بالا رود. علاوه بر این، ادمین باید بداند که چگونه می‌تواند با ترفندهای خلاقانه، فالوورهای یک پیج را با تبلیغات افزایش دهد. مهم‌ترین شاخص عملکرد یک ادمین متخصص تبلیغات، هزینه به ازای فالوور است.

3. مدیریت و برنامه ریزی پیج

یکی دیگر از مهارت‌هایی که ادمین باید بلد باشد، مدیریت و برنامه‌ریزی رشد پیج است. به صورت کلی یک ادمین می‌تواند دو نوع برنامه ارائه دهد. یک برنامه، در مورد تولید محتواست. اینکه هر پیج باتوجه به موضوع و هدفی که دارد، یک برنامه برای محتواهایش اعم از پست و استوری داشته باشد. در واقع باید بتواند یک تقویم محتوایی ارائه دهد و در آن، موضوعات هر محتوا به همراه تاریخ زمان انتشار آن مشخص شده باید. همچنین برخی از ادمین‌ها می‌توانند برنامه‌های کلی و استراتژی یک پیج را هم طرح ریزی کنند.

برنامه دوم، تبلیغات است. ادمین تبلیغات باید بتواند با توجه به بودجه و مخاطبان هدف یک پیج، از طریق تبلیغات پیج را رشد دهد. در اینجا، ادمینی که متخصص طراحی تبلیغات در اینستاگرام است، باید بداند که چه محتواهایی فالوورهای بیشتری را در عین هدفمندی به پیج اضافه می‌کند.

4. تحلیل و آنالیز پیج اینستاگرام

یک ادمین باید بداند چرا تعامل یک پیج پایین است و چه راهکارهایی می‌تواند پیدا کند تا تعامل را بالا ببرد. ادمین باید نسبت به جنسیت فالوورها، سطح مالی، علایق، سن و ساعاتی که بیشتر فعال هستند، شناخت کاملی داشته باشد. در این صورت است که می‌تواند برنامه ریزی هدفمندتری هم برای تولید محتوا و هم برای کمپین‌های تبلیغاتی ارائه دهد.

5. مهارت فروش در اینستاگرام

در صورتی که می‌خواهید به یک ادمین حرفه‌ای اینستاگرام تبدیل شوید و میزان درآمد یک کسب و کار اینستاگرامی را افزایش دهید، لازم است مهارت فروش را به صورت کاملاً حرفه‌ای یاد بگیرید. یک فروشنده توانا وقتی نمی‌تواند محصولات و خدمات خود را بفروشد، خیلی سریع در فرایند فروش بازنگری می‌کند تا ببیند کجای کار اشکال دارد؟ چرا مشتریان برای خرید محصول متقاعد نمی‌شوند؟ آیا شیوه ارائه محصول و محتوا مشکلی داشته است؟ اگر ادمین، مهارت فروش را بلد باشد، خیلی راحت می‌تواند پیج و محتوای آن را عیب‌یابی و مشکلات را به سرعت رفع کند.

مهارت های ادمین پیج اینستاگرام

مهارت تولید انواع محتواهای حرفه‌ای

همه چیز اینستاگرام تولید محتوا است. یک ادمین تولید کننده محتوا باید بتواند با توجه به موضوع هر پیج، پست و استوری طراحی کند. طراحی پست می‌تواند به صورت بنری یا ویدیویی باشد. همچنین برخی ادمین‌ها می‌توانند مجری‌گری کنند و خودشان برای ارائه محتواها یا معرفی محصولات جلوی دوربین بیایند.

استوری هم مهم‌ترین جایی است که می‌توانیم با مخاطبان تعامل داشته باشیم. علاوه بر اهمیت تعامل، معمولا فروش هم در استوری اتفاق می‌افتد. بنابراین مهم است یک ادمین بتواند استوری‌های جذابی تولید کند که هم بتوانند مخاطبان را درگیر کند و تعامل پیج افزایش پیدا کند، هم با فراخوان عمل‌های مناسب بتواند مخاطبان پیج را به دایرکت بکشاند.

برخی از ادمین‌ها هم می‌توانند برای کمپین‌های شما، بنر و موشن‌گرافی تولید کنند که استفاده از آن ها تاثیر بیشتری در فروش شما میتواند داشته باشد. نوشتن کپشن های جذاب و هشتگ گذاری اصولی هم بخشی از فرایند تولید محتوای پیج اینستاگرام به حساب می‌آید.

برای تولید محتوای حرفه‌ای شما یا به یک رایانه شخصی نیاز دارید، یا به یک موبایل. اگر می‌خواهید کار ادیت ویدیو و عکس را با رایانه شخصی انجام دهید، باید کار با نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ و پریمیر را به صورت کامل یاد بگیرید. البته داشتن یک سیستم با مشخصات قوی، به هزینه بالایی هم نیاز دارد.

اما خوشبختانه، با یک گوشی میان رده هم می‌توانید همه این کارها را انجام دهید. در واقع، به لطف اپلیکیشن‌های متعدد و قوی گوشی، تمامی نیازهای محتوایی شما برآورده می‌شود. به عنوان مثال، برای ادیت ویدیو می‌تونید از اپلیکیشن‌های ولو، وی ان و اینشات استفاده کنید. همچنین برای ادیت عکس هم می‌توانید به سراغ اپلیکیشن‌‌هایی مثل اسنپ‌سید و پیکس آرت بروید. علاوه بر این‌ها، بی‌شمار اپلیکیشن کاربردی دیگر هم وجود دارد که انواع نیازهای شما را برطرف می‌کنند.

مهارت تعامل و ارتباط موثر

یکی دیگر از مهارت‌های ادمینی، توانایی برقراری ارتباط با مخاطبان است. ادمین باید بتواند همواره میزان تعامل پیج را بالا نگه دارد. به خصوص پیج‌هایی که محصول یا خدماتی برای ارائه دارند. برای بالا نگه داشتن تعامل، ادمین باید بتواند با مهارت‌های ارتباطی، صبر و حوصله به دایرکت‌ها و کامنت‌های مخاطبان واکنش نشان دهد. توجه داشته باشید که دایرکت از از کامنت مهم‌تر است و در واقع دایرکت مهم‌ترین جایی است که فروش پیج شما در آن اتفاق می افتد.

یک ادمین باید بتواند با بهره‌گیری از مهارت های ارتباطی، مخاطبان پیج را متقاعد کند که با خیال راحت محصول را بخرند. ادمینی که دیر پاسخ می‌دهد، حوصله ندارد و نمی‌تواند به خوبی محصولات را معرفی کند، آسیب بزرگی به یک بیزینس میزند. خیلی وقت‌ها شما فقط یک شانس برای فروش به یک مخاطب دارید و اگر از آن استفاده نکنید، احتمالا برای همیشه آن فرد را از دست می‌دهید.

مهارت خلاقیت، پشتکار و زبان!

یکی دیگر از مهارت‌‎هایی که هر ادمین اینستاگرام باید یاد بگیرد، خلاقیت و ایده‌پردازی است. البته قرار نیست که همه چیز از درون ما سرچشمه بگیرد. گاهی مواقع می‌توانیم از روی دست رقبای خودمان هم تقلّب کنیم، ولی هنری که باید به خرج دهیم این است که ذوق و خلاقیت خودمان را با ایده‌های رقبا ترکیب کنیم و یک محتوای نو بسازیم. همچنین پشتکار و صبوری هم به شما کمک می‌کند یک ادمین حرفه‌ای شوید.

در هر صورت تخصص پیدا کردن در هر کاری، به زحمت و وقت گذاشتن نیاز دارد. همچنین زبان انگلیسی هم می‌تواند سرعت رشد شما به عنوان ادمین را بیشتر کند. آموزش‌ها و مقالات زیادی در مورد ادمینی به زبان انگلیسی هستند و علاوه بر این، زبان تمامی اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها انگلیسی است.

خلاقیت و ایده پردازی ادمین اینستاگرام

چگونه مهارت‌های ادمینی را آموزش ببینیم؟

اکنون یک سوال پیش می‌آید: «آیا دوره‌ای هست که تمام مهارت‌های ادمینی اینستاگرام آموزش دهد؟». دیدوگرام، اولین و تنها پلتفرم تخصصی ادمینی اینستاگرام است. ما در دیدوگرام تمام تلاش خود را کرده‌ای تا از اولین قدم یعنی آموزش همراه ادمین باشیم و در نهایت به او کمک کنیم تا کار پیدا کند. در بحث آموزش، بسته تخصصی ادمین اینستاگرام شامل دو دوره آموزشی است که در دوره اول، شخص با زیر و بم اینستاگرام آشنا می‌شوید و تمامی مهارت‌های مورد بحث را یاد می‌گیرید.

در دوره دوم هم تولید محتوای حرفه‌ای با موبایل را یاد می‌گیرید و تمام مهارت‌های لازم برای عکاسی، فیلم‌برداری و ادیت عکس و ویدیو را آموزش می‌بینید. بعد از آموزش هم، می‌توانید خودتان را به عنوان ادمین در این پلتفرم معرفی کنید. خلاصه اینکه با دیدوگرام می‌توانید از صفر شروع کنید، مهارت‌های ادمینی را با کمترین هزینه یاد بگیرید و در نهایت یک شغل پردرآمد پیدا کنید. در اینجا با چند تن از افرادی که پیش از شما این مسیر را پیموده‌اند آشنا می‌شوید.

کلام آخر

در دنیای کنونی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به جزء جدایی‌ناپذیری از زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌ است و به همین خاطر دیگر فضای مجازی، تنها حالت تفریح و سرگرمی ندارد و می‌توان از طریق آن درآمدهای خوبی کسب کرد. دیگر خیلی از مردم زحمت وقت گذاشتن و ساعت‌ها جستجو در بازار را به خودشان نمی‌دهند و ترجیح می‌دهند تمام کالاها و خدمات مورد نیاز خود را از طریق سایت‌ها و رسانه‌هایی مثل اینستاگرام تأمین کنند.

آیا شما هم کسب و کار اینترنتی دارید یا تصمیم دارید که چنین کاری انجام دهید؟ از نظر شما شغل ادمینی اینستاگرام چه مزایایی دارد؟ تجربه‌ای در زمینه ادمینی در اینستاگرام دارید؟ به نظرتان این شغل به چه مهارت‌هایی احتیاج دارد؟ لطفاً نظرها و پرسش‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

حالا که چنین امکانی فراهم شده، چرا شما جزو کسانی نباشید که یک کسب و کار خوب اینترنتی دارند و از طریق آن درآمدهای عالی کسب می‌کنند؟ این کار اصلاً پیچیده نیست. کافی است یک پیج اینستاگرامی راه اندازی کنید و تکنیک‌های بازاریابی محتوایی را روی آن پیاده کنید. خیلی زود به درآمد مورد نظر خود خواهید رسید. فقط یادتان باشد که آموزش، تلاش و پشتکار را هیچ‌گاه فراموش نکنید. همچنین با یادگیری ترفنهای مدیریت پیج اینستاگرام می‌توانید پیج‌های سایر افراد را مدیریت کنید و از این طریق به درآمد برسید.