بیش از 40 میلیون نفر کاربر اینستاگرام اصلا و ابدا شوخی بردار نیست! تقریبا هرکسی که می‌شناسیم در اینستاگرام حضور دارد، حالا یا به بهانه سرگرمی، یا کسب درآمد. به خصوص کاربرانی که به دنبال درآمد از اینستاگرام هستند، هر روز بیشتر و بیشتر می‌شوند و آن‌هایی هم که از قبل در اینستاگرام حضور داشتند، می‌دانند که باید دست بجنبانند و رقابت کنند.

در هر صورت، واقعیت امروز ما این است که اینستاگرام، تبدیل به بزرگ‌ترین و موثرترین بستر کسب درآمد شده است. اما فرصت‌های عالی کسب درآمد و علاقه شدیدی بیزینس‌ها به فعالیت در اینستاگرام فقط یک سمت قضیه است. سمت دیگر ماجرا، بازار کار بسیار فعال و جذابی است که به واسطه فعالیت کسب و کارها در اینستاگرام به وجود آمده است.

همه کسب و کارها می‌خواند یک پیج خوب، فعال و با کیفیت داشته باشند تا درآمدشان بیشتر شود. بنابراین به افراد کاربلد و متخصصی نیاز دارند که بتوانند مدیریت پیج را بر عهده بگیرند. این افراد همان ادمین‌های اینستاگرام هستند. ادمین اینستاگرام فردی است که می‌تواند مدیریت یک، چند بخش یا کل پیج بخش‌های یک پیج را بر عهده بگیرد و به صورت کلی کمک کند تا پیج رشد کند.

برای آشنایی سریع با ادمینی، پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی کوتاه زیر را ببینید:

شغل ادمینی اینستاگرام این روزها واقعاً پرطرفدار و پررقابت شده، به خصوص اینکه می‌توان این شغل را در خانه انجام داد و شما تجهیزات خاصی نیاز ندارید، فقط یک گوشی متوسط و چند ساعتی وقت خالی کافی است. این ویژگی‌ها باعث شده ادمینی برای همین برای خانم‌های خانه‌دار و دانشجوها و کسانی که نیاز به کار از راه دور دارند، بهترین گزینه باشد.

اما برای رسیدن به این شغل جذاب، ما با 2 مسئله مواجه هستیم. مسئله اول این است که برای ادمینی چه مهارت‌هایی باید بلد باشیم و مسئله دوم هم این که چگونه کار پیدا کنیم. در مقاله امروز، به این دو سوال اساسی پاسخ می‌دهیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

برای شروع شغل ادمینی اینستاگرام چه مهارت‌هایی یاد بگیریم

برای پاسخ به این سوال باید درنظر داشته باشید که ادمین شدن هم مثل هر شغل دیگری از آموزش و یادگیری شروع می‌شود. فکرش را هم نکنید که بدون آموزش دیدن به سراغ این کار بروید؛ چون بعید است موفق شوید!

اصلاً اینطور نیست که فکر کنید چون می‌توانید با پیج شخصی خودتان کار کنید، پس حتماً ادمین موفقی می‌شوید. مدیریت پیج‌های بیزینسی خیلی مهم‌تر از این حرف‌ها است و علاوه بر مسئولیت بالایی که دارد، مهارت‌های زیادی هم می‌طلبد. حتی اگر فقط ادمین پاسخگویی به دایرکت و کامنت باشید هم باید کلی آموزش ببینید؛ مثلاً این که چطور با مشتری حرف بزنید، او را قانع کنید و در رضایت کامل نگهدارید. روش‌های فروش و بازاریابی را بدانید و در صبورترین حالت ممکن کار کنید. پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی زیر را حتماً ببینید:

قبل از بررسی مسئله مهارت‌های ادمین، به این نکته هم اشاره کنیم که هرچقدر شما مهارت بیشتری بلد باشید و از عهده وظایف بیشتری بربیایید، می‌توانید درآمد ادمینی بالاتری داشته باشید. به صورت کلی شما باید 2 مهارت برای ادمین شدن را یاد بگیرید: تسلط بر اینستاگرام و تولید محتوای حرفه‌ای.

مهارت تسلط بر اینستاگرام

اینستاگرام برای ادمین، مثل جعبه ابزار یک مکانیک است. در هر صورت همه فعالیت‌های پیج بر بستر اینستاگرام انجام می‌شود و کاملاً بدیهی است که یک ادمین باید شناخت بالایی از اینستاگرام داشته باشد؛ بخش‌های مختلف آن را بشناسد و بداند اینستاگرام چه تنظیماتی دارد و چگونه باید به بهترین شکل از امکانات آن استفاده کند.

مهم‌تر از همه این موارد، ادمین باید بداند که یک پیج چگونه می‌تواند در اینستاگرام رشد کند و به فروش برسد یا فالوورهای آن افزایش پیدا کند. ادمین باید بداند تبلیغات در اینستاگرام چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توان با محتواهای تبلیغاتی موثر بیشتری فالوورها را جمع کرد. همچنین باید الگوریتم‌های اینستاگرام را بشناسد و بداند چه محتواهایی شانس نمایش بیشتری در اکسپلور دارند. علاوه بر این‌ها، ادمین باید همواره خودش را با آخرین تغییرات اینستاگرامی همراه کند و سعی کند از تمامی امکانات برای رشد پیج استفاده نماید.

مهارت تولید محتوا

محتوا اساس کار اینستاگرام است. پس یک ادمین باید بتواند محتواهای جذابی تولید کند که علاوه بر افزایش فروش پیج، درگیری و تعامل را هم زیاد کند و فالوورهای زیادی را به پیج اضافه کند. البته نوع محتوا کاملاً بستگی به هدف و موضوع پیج دارد و ممکن است به صورت بنرهای ساده یا اسلایدی گرافیکی، نوشتار در عکس یا ویدیویی باشد.

ادمین باید بتواند انواع محتواهای جذاب و درگیرکننده را برای استوری، پست و ریلز یک پیج بسازد. همچنین نوشتن کپشن، انتخاب هشتگ‌های مناسب و انتشار محتوا در زمان‌های مناسب هم بر عهده ادمین محتوا است. توجه داشته باشید که مهارت تولید محتوا مهارتی است که غیر از اینستاگرام هم کاربرد دارد و اگر بلد باشید، می‌توانید در هر پلتفرمی محتوا تولید کنید و به درآمد رسید.

به این نکته بسیار مهم هم توجه داشته باشید که برای تولید محتوا، نیازی به ابزارهای گران قیمت و تجهیزات پیشرفته ندارید. یک گوشی میان رده کافی است و خوشبختانه بی‌شمار اپلیکیشن‌های گوشی فوق‌العاده و کاربردی داریم که تمامی نیازهای محتوایی شما را می‌توانند برآورده کنند.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که مهارت تولید محتوا برای همه ادمین‌ها اجباری نیست. به عنوان مثال، ادمینی که کار ثبت سفارش را فقط می‌خواهد انجام دهد، به تولید محتوا نیازی ندارد. یا ممکن است فردی بخواهد به عنوان ادمین مشاور کنار کارفرما باشد. اما باید توجه داشته باشید که مهارت تولید محتوا شاید مهم‌ترین چیزی است که باید یاد بگیرید و می‌تواند درآمد شما را به سطح بسیار بالا و قابل قبولی برساند. سطحی که شاید برای یک ادمین‌های پاسخگویی به دایرکت اتفاق نیافتد. دیدن ویدیوی کوتاه زیر به شما درک روشنی و سریعی از ادمینی تولید محتوا می‌دهد:

چگونه به عنوان ادمین استخدام شویم؟

تا اینجا به شما گفتیم که چه مهارت‌هایی را باید یاد بگیرید تا بتوانید یک ادمین موفق شوید. اما یک سوال بسیار مهم این وسط باقی می‌ماند: اینکه حالا که ما مهارت‌های ادمینی را یاد گرفتیم، چگونه می‌توانیم کار پیدا کنیم؟! در هر صورت، یادیگری مهارت به تنهایی کافی نیست و حقوقی بایت مهارت آموزی پرداخت نمی‌شود! پس می‌رسیم به مسئله دوم، یعنی اینکه چطوری کار ادمینی پیدا کنیم و استخدام شویم؟

خب برای استخدام شدن به عنوان ادمین، باید چند نکته مهم را بررسی کنیم:

نمونه کار قوی و خوب داشته باشیم

هیچ چیزی به اندازه یک نمونه کار باکیفیت نمی‌تواند نظر کارفرماها را جلب کند. پس سعی کنید با بهره گیری از مهارت‌هایی که دارید، نمونه کار با کیفیت ایجاد کنید. به خصوص اگر ادمین تولید محتوا، فتوشاپ‌کار یا ادمین تدوینگر ویدیو هستید.

خودتان را به خوبی و حرفه‌ای معرفی کنید

برای موفقیت و جلب نظر کارفرما، باید اعتماد به نفس داشته باشید. باید خیالش را راحت کنید که از پس کار بر می‌آیید. پس روابط عمومی و لحن صحبت در کار پیدا کردن شما موثر است. البته ابتدا مطمئن شوید از پس ادعا بر می‌آیید و به اندازه کافی مهارت دارید و به دیوار محکمی تکیه داده‌اید.

در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید

در هر صورت مهم است که یک ادمین موفقف پیج کاری اینستاگرامی حرفه‌ای و خوبی هم داشته باشد. البته قرار نیست تعداد فالوورهای شما بالا باشد، صرفاً باید به عنوان یک ویترین از پیج اینستاگرام خودتان استفاده کنید و به کارفرما نشان دهید که این کاره هستید. حضور در سایر شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین هم می‌تواند تا حدودی موثر باشد.

حالا چگونه کارفرما و کارها را پیدا کنیم؟

ساده‌ترین کار، این است که گوگل را باز کنید و جستجو کنید «استخدام ادمین اینستاگرام». سایت‌های کاریابی مختلفی به شما معرفی می‌شود که می‌توانید وارد آن‌ها شوید و رزومه بدهید و منتظر بمانید تا کارفرما با شما ارتباط بگیرد. از اپلیکیشن دیوار گرفته تا پیج‌های اینستاگرامی و کانال‌ها و سایت‌های کاریابی مثل کارلیب و جاب اینجا، شما آگهی‌های استخدامی ادمین را خواهید دید. کافی است با نمونه کار قوی و رزومه حرفه‌ای به سراغ کار بروید.

اما، یک خبر خوب و پیشنهاد ویژه برای شما داریم. ما با توجه به حجم بالای درخواست‌ برای پیدا کردن ادمین که روزانه در پیج دیدوگرام برای ما می‌آید، تصمیم گرفتیم پلتفرم ادمینی دیدوگرام را راه اندازی کنیم. این پلتفرم، اولین و تنها بستر اختصاصی ادمین‌های اینستاگرام است. جایی که ادمین‌ها خودشان را معرفی می‌کنند و شانس بالایی برای کار پیدا کردن دارند. حالا مزیت‌های معرفی شدن در دیدوگرام چیست؟

اول آنکه وب‌سایت دیدوگرام روزانه بالای 15 هزار نفر ورودی دارد و همین به تنهایی به شناخته شدن ادمین‌ها کمک می‌کند.

دوم، پیج دیدوگرام ادمین (didogram_admin) است که ادمین‌ها علاوه بر سایت، در آن معرفی می‌شوند و با حدود 8 هزار فالوور مرتبط با ادمینی در ارتباط خواهند بود. البته، پیج اصلی دیدوگرام 170 هزار نفری است، همینجا پیشنهاد می‌کنیم برای کلی آموزش ادمینی حتماً پیج didogram را ببینید.

سوم، دیگر نیازی نیست شما به دنبال کار بروید و سایت‌‌های کاریابی را زیر و رو کنید! بلکه این کارفرماها هستند که به دنبال شما می‌آیند و شما از بین چندین و چند درخواست، انتخاب می‌کنید که با کدام کار کنید.

چهارم، شما صفحه اختصاصی خودتان را دارید و در آن، نمونه کارها، تجربیات، راه‌های ارتباطی و شرایط کاری و میزان درآمد مورد نظرتان را اعلام می‌کنید و این بهترین رزومه برای شما خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم همین الان لیست ادمین‌های معرفی شده در سایت دیدوگرام را ببینید.

البته، ما برای آنکه مطمئن شویم ادمین‌ها کیفیت کار قابل قبولی دارند و مهارت‌ها را به خوبی یاد گرفته‌اند، یک شرط معرفی گذاشته‌ایم. آن هم اینکه ادمین‌ها باید در دوره تخصصی ادمینی اینستاگرام شرکت کنند.

در این دوره، شما دو مهارت اصلی که کمی قبل‌تر آن‌ها را توضیح دادیم، یعنی اینستاگرام و تولید محتوا را به صورت کامل و از صفر تا صد یاد می‌گیرید. پساز یاد گیری مهارت‌ها و آماده کردن نمونه کارهای قابل قبول، در سایت معرفی می‌شوید. پس همه چیز برای داشتن یک شغل ایده‌آل، پردرآمد و بی‌دردسر آماده است، از اینکه یاد بگیرید، تا اینکه وارد بازار کار شوید. ما در کنار شما هستیم.

درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر